Draaien vijvers ook in gedurende de koude wintermaanden ?


Je kan deze best schilderen met epoxyververven en aflakken met een polyurethaancoating.
Is er niemand in TS zijn buurt die bij bv. een industri�le schilder woont?
Die kan er gemakkelijk aan geraken.
 
Coulibaly zei:
Seabait zei:
Zou zelf ook het rooster boven het water houden en beter bevestigen.
Misschien een idee om het te laten poedercoaten?

Dat zal met dit rooster niet meer gaan. Het oppervlak moet dan immers 100% rein zijn en dat hangt nu vol roest.

Gaat te veel werk zijn om die roest te verwijderen, als het al gaat lukken in zijn geheel.

En bij poederlakken wordt het ook langdurig verhit. Daar is dat ijzer niet tegen bestand. Dat gaat minstens vervormen.

Hoeveel voorbeelden wil je van betongaas dat gepoedercoat is?
Ontroesten is ook allemaal geen probleem hoor.
 
Coulibaly zei:
Gaat te veel werk zijn om die roest te verwijderen, als het al gaat lukken in zijn geheel.

Dat is toch gewoon even in bad gaan .
En daarna weer in een ander bad .

Ik heb vorig jaar trouwens een vijver bezocht , en die vijver lag voor de helft gevuld met staalconstructies . Dus ook betonijzer .
Dat was verzinkt en gepoedercoat .
 
erwin2 zei:
Coulibaly zei:
Gaat te veel werk zijn om die roest te verwijderen, als het al gaat lukken in zijn geheel.

Dat is toch gewoon even in bad gaan .
En daarna weer in een ander bad .

Ik heb vorig jaar trouwens een vijver bezocht , en die vijver lag voor de helft gevuld met staalconstructies . Dus ook betonijzer .
Dat was verzinkt en gepoedercoat .

Ja verzinken moet je zeker doen...

Het is niet omdat jij zo'n vijver hebt bezocht, dat die vijver veilig is voor de vissen.

http://www.koivrienden.com/phpBB/viewtopic.php?t=485
 
Seabait zei:
Hoeveel voorbeelden wil je van betongaas dat gepoedercoat is?
Ontroesten is ook allemaal geen probleem hoor.


Reageer niet meer op mijn berichten en zeker niet als je er totaal niks van weet aub.
Doe ik hetzelfde! ;)

De nadelen van poederlakken zijn dat het te lakken deel geleidend moet zijn en dat delen bestand moeten zijn tegen de hogere temperatuur die noodzakelijk is om het poeder te smelten.

Ook moet er een 100% rein oppervlak zijn. Dit vergt veelal grote investeringen voor de voorbehandeling. Bij onvoldoende reinheid ontstaan onthechtingsproblemen.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Poederlakken
 
Coulibaly zei:
erwin2 zei:
Coulibaly zei:
Gaat te veel werk zijn om die roest te verwijderen, als het al gaat lukken in zijn geheel.

Dat is toch gewoon even in bad gaan .
En daarna weer in een ander bad .

Ik heb vorig jaar trouwens een vijver bezocht , en die vijver lag voor de helft gevuld met staalconstructies . Dus ook betonijzer .
Dat was verzinkt en gepoedercoat .

Ja verzinken moet je zeker doen...

Het is niet omdat jij zo'n vijver hebt bezocht, dat die vijver veilig is voor de vissen.

http://www.koivrienden.com/phpBB/viewtopic.php?t=485

En waarom moet je verzinken? ben het er niet mee eens dat je eerst moet laten verzinken.
Koopt een stalen borstel, een litertje goede primer en een litertje om af te lakken, dit kan je jaarlijks of om de 2 jaar doen, is niet minder van kwaliteit, en heb je als tweede voorbeeld dat je veel goedkoper uit komt dan te laten verzinken en poederlakken.
 
luc zei:
Je kan deze best schilderen met epoxyververven en aflakken met een polyurethaancoating.
Is er niemand in TS zijn buurt die bij bv. een industri�le schilder woont?
Die kan er gemakkelijk aan geraken.

Dat zou nog wel verantwoord kunnen zijn.
 
luc zei:
En waarom moet je verzinken? ben het er niet mee eens dat je eerst moet laten verzinken.
Koopt een stalen borstel, een litertje goede primer en een litertje om af te lakken, dit kan je jaarlijks of om de 2 jaar doen, is niet minder van kwaliteit, en heb je als tweede voorbeeld dat je veel goedkoper uit komt dan te laten verzinken en poederlakken.


Mee eens, Luc. Het was eerder een retorische opmerking. In het bijgevoegd linkje kan je lezen waarom je zink beter kan vermijden, tenzij je zeer goed weet wat je doet.

Niet alleen zink, maar alle zware metalen, alsook ijzer hou je zoveel mogelijk uit je vijver of aquarium.

Onbehandeld gaan die toch reageren met het water, gaan die zich opstapelen, waardoor ze een tijdbom vormen die vroeg of laat afgaat.

Met zieke en dode vissen tot gevolg, maar een heerlijke algenexplosie kan ook zomaar gebeuren.
 
Herbstnebel zei:
Volgens de aannemer die ons terras en vijver komt aanleggen zou alles klaar zijn rond eind oktober. Net voor de start van de winter dus.
Te laat om er nog vissen in te zetten en uiteindelijk heb je er zelf toch niks meer aan of er nu vissen inzitten of niet in die koude donkere maanden.
Ik vraag me wel af of bacteri�n gedijen gedurende de koude ? En dan bedoel ik of vijvers in koude temperaturen indraaien of dat enkel kan als de temperatuur hoger is dan bv. 10 graden Celsius.

Ook vraag ik me af of een vijver van 5000 liter hoeft in te draaien voor 3 goudvissen ?
Uiteindelijk zal het wel niet bij 3 blijven, ik denk dat er nog ongeveer 5 shubunkins en een zonnebaars bijkomen in de loop van volgende zomer.

Maar om TS zijn topic niet kapot te maken.
Als je vijver een deel van de herfst, een volledige winter en een een voorjaar gedraaid heeft dan is dit zeker lang genoeg geweest en kan je met een gerust hart je vissen erin zetten. :)
 
Coulibaly zei:
Seabait zei:
Hoeveel voorbeelden wil je van betongaas dat gepoedercoat is?
Ontroesten is ook allemaal geen probleem hoor.


Reageer niet meer op mijn berichten en zeker niet als je er totaal niks van weet aub.
Doe ik hetzelfde! ;)

De nadelen van poederlakken zijn dat het te lakken deel geleidend moet zijn en dat delen bestand moeten zijn tegen de hogere temperatuur die noodzakelijk is om het poeder te smelten.

Ook moet er een 100% rein oppervlak zijn. Dit vergt veelal grote investeringen voor de voorbehandeling. Bij onvoldoende reinheid ontstaan onthechtingsproblemen.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Poederlakken

Ga je nu je eigen advies op je zelf toepassen?

Laat betongaas nou toch geleidend zijn en bestand tegen hoge temperaturen... zelfs in Belgi� hoor!

Hier 1 van de ontelbare voorbeelden,lees even het stukje onderaan over oppervlakte behandeling.

http://www.rbss.nl/producten/gaasafscherming

Allemaal met coating, http://www.volierebouwvanmierlo.nl/vijv ... kingen.htm

Dat spul komt ook echt niet smetloos uit de fabriek en is heel simpel voor iemand die dat kan te behandelen om het te coaten.
 
Seabait zei:
Coulibaly zei:
Seabait zei:
Hoeveel voorbeelden wil je van betongaas dat gepoedercoat is?
Ontroesten is ook allemaal geen probleem hoor.


Reageer niet meer op mijn berichten en zeker niet als je er totaal niks van weet aub.
Doe ik hetzelfde! ;)

De nadelen van poederlakken zijn dat het te lakken deel geleidend moet zijn en dat delen bestand moeten zijn tegen de hogere temperatuur die noodzakelijk is om het poeder te smelten.

Ook moet er een 100% rein oppervlak zijn. Dit vergt veelal grote investeringen voor de voorbehandeling. Bij onvoldoende reinheid ontstaan onthechtingsproblemen.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Poederlakken

Ga je nu je eigen advies op je zelf toepassen?

Laat betongaas nou toch geleidend zijn en bestand tegen hoge temperaturen... zelfs in Belgi� hoor!

Hier 1 van de ontelbare voorbeelden,lees even het stukje onderaan over oppervlakte behandeling.

http://www.rbss.nl/producten/gaasafscherming

Allemaal met coating, http://www.volierebouwvanmierlo.nl/vijv ... kingen.htm

Dat spul komt ook echt niet smetloos uit de fabriek en is heel simpel voor iemand die dat kan te behandelen om het te coaten.

Seabait,

Da's toch geen betongaas? Wellicht gebruiken die een legering zodat men het kan poederlakken.

Vergelijk ook eens de dikte van de spaken tussen de rasters van je linkjes en die van de TS zijn rooster.

Groot verschil. Doordat die van hem dikker zijn, moet er langer op een hogere temperatuur gewerkt worden, waardoor je vervormingen gaat krijgen.
 
Nee, Betonijzer.

Begint met 3mm-5 mm-8 mm-10 mm.
Heb ong. 100.000 kuub beton gestort, met beton wapening.

Geloof nou eens iets.
Betonstaalmatten - Rechtstreeks vanaf de fabriek, de ...

Alle soorten betonstaalmatten, wapeningsstaal en schanskorven. Rechtstreeks vanaf de fabriek, de goedkoopste van Nederland.
www.betonmat-verkoop.nl

lees eens door.
 
Maar er moet ook wel bij gezegd worden dat met deze dikte van betonijzer en op die hoekjes een kind van +- 20 kg er zo door valt.
Ik zou er hekwerk rond zetten met een poortje eraan waarbij het slotje aan de binnenkant zit.
 
De corrosie van metalen | Wetenschap: Techniek

21 feb 2014 ... Corrosie is metaal aantasting door chemische of elektrochemische reacties tussen ... Afb. 1 IJzerroest in een droog milieu - klikken voor vergroting ... coaten of verzinken plaatsvinden omdat walshuid en hamerslag en daarmee de .... Bij verhitting (600 �C en 850 �C) verbindt koolstof zich met chroom tot ...
wetenschap.infonu.nl/.../126923-de-corrosie-van-metalen.html -
 
Beste leden,

Aangezien de discussie een beetje uit de hand liep hebben we het topic opgeschoond.
Bij deze de vraag of jullie het ontopic willen houden en elkaars mening willen respecteren.
 
Bertus zei:
Nee, Betonijzer.

Begint met 3mm-5 mm-8 mm-10 mm.
Heb ong. 100.000 kuub beton gestort, met beton wapening.

Geloof nou eens iets.
Betonstaalmatten - Rechtstreeks vanaf de fabriek, de ...

Alle soorten betonstaalmatten, wapeningsstaal en schanskorven. Rechtstreeks vanaf de fabriek, de goedkoopste van Nederland.
www.betonmat-verkoop.nl

lees eens door.

+1

Betonijzer kan warmte geleiden tot hoge temperaturen.

Het wordt zelfs als aarding gebruikt in betonplaten voor bliksemgeleidings(aarding).

Dikte betonijzer kan varieren tot hoe dun/of dik men het wil hebben (Afhankelijk van de toepassing) Zelfs kippengaas kan als betonwapening worden gebruikt (bijv. bij dunne betonplaten van een paar cm).

Coating kan bijna met alle metalen.
 
Herbstnebel zei:
Euh, het is gewoon betonijzer. We hebben er al een gewicht 40 kg opgelegd en dat houdt het.

Misschien heb je het ook al zo getest hoor, maar hou er rekening mee dat wanneer die 40kg rustig op het gaas gelegd wordt er andere krachten werken dan wanneer diezelfde 40kg er ineens van een kleine hoogte op valt. Ook maakt het natuurlijk uit of het gewicht netjes in het midden valt of aan ��n zijkant of op een hoek.

Als laatste zou ik in dit geval zeker ook een veiligheidsfactor meenemen, als het gaas kinderen van 30-40kg moet houden, zou ik een factor 2 (dus uitgaan van het houden van 80kg) niet gek vinden.
 
Wel, mijn dochter is nu 7 jaar, 1m24 en 23kg en ze kan zwemmen. Mijn zoon is 4 jaar, 18kg en 1m08. Het is voor die laatste dat het betonijzer er op ligt. Hij groeit sneller als zijn zus en als hij even snel of sneller leert zwemmen zal het betonijzer er niet te lang meer in liggen.
En als er van de buren komen spelen zit den dezen toch buiten de boel in het oog te houden, niet alleen om ongelukken te voorkomen maar ook om ze in het oog te houden of ze geen kattekwaad uithalen bij de vijver :) .

Toch bedankt voor de info. Ik apprecieer het.
 

Terug
Bovenaan