doseerpomp kopen


Als je bv geen 50 maar 25% ververst dan moet je de hoeveelheid voedingsstoffen ook daarop aanpassen en dus halveren.
 
Daarbij ben ik dan toch even nieuwsgierig in hoeverre het osmose verhaal je dosering beïnvloed?

Osmose heeft daar geen invloed op maar dat adviseert men ivm de houdbaarheid van de oplossing.
 
Osmose heeft daar geen invloed op maar dat adviseert men ivm de houdbaarheid van de oplossing.
De vraag komt op omdat osmose geen directe invloed zal hebben maar ik doelde ook meer op de indirecte invloed. Osmose heeft namelijk wel invloed op de groei en groeisnelheid van je plantenbestand. Of zie ik dat niet goed?

Edit: Ik moet beter lezen; jij mixt je poeder met osmosewater... Vergeet mijn opmerking, sorry!
 
ga ik doen 25% i.p.v. 50%
 
Blijf dan goed het Fosfaat en Nitraat in de gaten houden, als je maar 25% ververst en dus ook maar de helft van de voeding doseert kan het uit de maat gaan lopen.
 
Blijf dan goed het Fosfaat en Nitraat in de gaten houden, als je maar 25% ververst en dus ook maar de helft van de voeding doseert kan het uit de maat gaan lopen.
Ook bij “volle” dosering en 50% wissel kan dat net zo makkelijk.
Meten is mijn inziens altijd belangrijk ;)
Daarom weet ik nu dat ik enkel nog maar KNO3 en CSM+B hoef te doseren en de rest achterwege kan laten ;)
 
Ook bij “volle” dosering en 50% wissel kan dat net zo makkelijk.
In theorie (en praktijk) kan je Nitraat en fosfaat nooit hoger oplopen dan het dubbele van wat je toevoegt (bij een volle EI)
Ververs je maar 25% dan reset je de bak niet volledig en daar kan het fout gaan, je kunt dan van het één teveel of te weinig krijgen.

Ik heb daar rekensommen op losgelaten om het zeker te weten, ik was het zelf ook van plan namelijk, de kans op tekorten is overigens het grootst.
Meten is niet nodig bij een EI dosering, ik heb dat in het begin gedaan maar kwam er al snel achter dat het overbodig was, iedere zaterdag kwam ik op nagenoeg dezelfde waardes uit.

Fosfaat voeg je in jouw geval toe met het vele diepvriesvoer, dus de extra toevoeging daarvan kan je dan achterwege laten
 
Laatst bewerkt:
In theorie (en praktijk) kan je Nitraat en fosfaat nooit hoger oplopen dan het dubbele van wat je toevoegt (bij een volle EI)
Ververs je maar 25% dan reset je de bak niet volledig en daar kan het fout gaan, je kunt dan van het één teveel of te weinig krijgen.

Ik heb daar rekensommen op los gelaten om het zeker te weten, ik was het zelf ook van plan namelijk, de kans op tekorten is het grootst.
Fair enough, ik gebruikte al een aangepast recept toen ik terug ging van 50% naar 25% wissel.
Heb dus niet die ervaring en/of behoefte gehad om het uit te zoeken.
Zolang NPK op 20/2/15+ (testset gaat niet verder) staat ben ik happy en bij afwijkingen stuur ik bij.
 
Hallo,

Even om terug te komen op die Jebao dp4
Pas op deze is niet echt per dag programmeerbaar, je kunt wel zeggen dat je dagelijks of om de 2,3,4,5,6,7, dagen wil doseren,
hij onthoud namelijk niet welke dag het is, en dat kan bij stroomuitval voor problemen zorgen. je kunt dus niet een weekplanning maken door bepaalde dagen te selecteren...
maar er zijn trucjes voor.



Ikzelf heb gewoon iedere pomp op een andere tijd geprogrammeerd "dus dagelijks hetzelfde. pomp 1 8:00 pomp 2 8:30 pomp 3 9:00 pomp 4 9:30
en schakel het doseer kastje 5min voor een bepaalde vloeistof (pomp) aan en 5 min erna uit via een digitale tijdschakelaar, dus als er een stroomuitval is geweest, krijg ik geen dubbele doseringen.
Jammer dat je er geen dag in kunt zetten..


Met een slimme stekker zou je zelfs via je telefoon dit kunnen doen " mits je wifi niet wegvalt "lol"

nog mooier zou z'n ding als die van benvo zijn.:D
 

Terug
Bovenaan