Doorkijkbak bar Malawi (1,93x0.63x0.70) (r-ch-l)


Wat doe je als eerste als je net terug bent van vakantie! Bak vullen! Schrok wel even toen ik binnenkwam, WoW wat groot dacht ik!

Nu nog even het bioloog stil zien te krijgen, en iets mindere sterke opvoerpomp erop! Iemand nog tips om het stil te krijgen?
Daar wen je van zelf aan dacht het zelfde bij mijn 250cm toen ie binnen kwam nu hmm had ook 330 kunnen zijn :D
Je zou eens kunnen kijken naar Sicce Syncra pomp zijn in verschillende sterktes https://www.aquastorexl.nl/sicce-syncra-pomp-40-3500-l-h.html
heb er zelf twee draaien de 0,5 en de 3.0 en vind ze vrij stil in vergelijking met de ander die ik had
 
Sorry geen tips. Ik snap dat je schrikt, maar hij is wel mega tof. Zelfs mijn vrouw kon dit idee waarderen.
 
En vol! Alleen dikke mist!
Sorry geen tips. Ik snap dat je schrikt, maar hij is wel mega tof. Zelfs mijn vrouw kon dit idee waarderen.

Ben er ook zeker heel blij mee!:D Leuk, dat je vrouw dit idee kan waarderen!
 
Daar wen je van zelf aan dacht het zelfde bij mijn 250cm toen ie binnen kwam nu hmm had ook 330 kunnen zijn :D
Je zou eens kunnen kijken naar Sicce Syncra pomp zijn in verschillende sterktes https://www.aquastorexl.nl/sicce-syncra-pomp-40-3500-l-h.html
heb er zelf twee draaien de 0,5 en de 3.0 en vind ze vrij stil in vergelijking met de ander die ik had

Het went inderdaad snel!
Thanks ga is kijken naar die pompen, al heb ik hem nu al aardig stiller gekregen!
 
Ik heb een herbi overloop, maar ik heb er een schuif afsluiter met draaiknop op gezet en die is helemaal stil.

Als pomp gebruik ik de jebao dcs7000 en die is aardig stil, heb er 2 op 30-40% lopen.
Met de kast dicht hoor ik ze amper
 
Ik heb een herbi overloop, maar ik heb er een schuif afsluiter met draaiknop op gezet en die is helemaal stil.

Als pomp gebruik ik de jebao dcs7000 en die is aardig stil, heb er 2 op 30-40% lopen.
Met de kast dicht hoor ik ze amper

Dat scheelt ook al veel natuurlijk een dichte kast! Bij mij is onder alles open natuurlijk.
 
Woonkamer kant
A156B186-981A-46EA-B195-CE942CB8FA48.jpeg


Keuken kant.
96D1C64F-7EFE-4D0D-AEFA-1D8C6674AA29.jpeg



Er is weer wat van de inrichting te zien na de mist, ben nog niet helemaal tevreden. Iemand nog tips voor de inchrichting?
 
Mijn eerste idee is om die steen rechtsboven op de laatste foto eraf te halen zodat er meer hoogte verschil is met die andere hoop maar als ik zo de boel nog eens goed bekijk vind ik het gevaarlijk ogen maar misschien heb ik het mis.
Weet niet hoe stevig het staat maar zou bang zijn dat de boel instort als er vissen gaan graven bv.
 
Mijn eerste idee is om die steen rechtsboven op de laatste foto eraf te halen zodat er meer hoogte verschil is met die andere hoop maar als ik zo de boel nog eens goed bekijk vind ik het gevaarlijk ogen maar misschien heb ik het mis.
Weet niet hoe stevig het staat maar zou bang zijn dat de boel instort als er vissen gaan graven bv.

Ik zit nu vanaf de bank te kijken, en zie gelijk welke steen je bedoeld die moet er inderdaad af!
Er zit niet veel beweging in de stapel met stenen heb daar echt wel goed naar gekeken!
 
Wauw dit wordt wel super mooi. Eens met idee van die steen er af. Ik ga dit volgen, zag vandaag in de winkel allemaal malawi-cicliden, prachtige beesten!!
 
Leuk! Zeker het volgen waard.

Heb je wel eerst de stenen en daarna het zand erin gedaan?
Ik wil streng adviseren nooit stenen OP zand te leggen. :)
 
Iemand die zwaait door t raam aan de overkant zou t voor mij helemaal afmaken :D:D:sorry:

Toffe bak!
 
Persoonlijk vind ik die 'zwevende' steen links bovenop de stapel niet zo mooi. Het oogt zeer onnatuurlijk. Misschien beetje draaien dat hij tussen de twee andere stenen in komt te liggen. Verder misschien nog wat kleine stenen (dezelfde soort), rond de grote stenen op het zand. Net als de rivier daar wat kleinere stenen heeft afgezet, als je me snapt.
 
Gaaf! Dit ga ik even volgen. Grote bakken zijn altijd leuk :)
 
Leuk! Zeker het volgen waard.

Heb je wel eerst de stenen en daarna het zand erin gedaan?
Ik wil streng adviseren nooit stenen OP zand te leggen. :)

Dankje!

Ja de stenen liggen op stukken tempex, als laatste het zand er in gedaan! Wil zeker geen steen door de ruit heen!
 
Leuke start maar persoonlijk vertrouw ik links 4 stenen niet want als je met onderhoud ertegenaan tikt dan..............:stom:
 
Leuke start maar persoonlijk vertrouw ik links 4 stenen niet want als je met onderhoud ertegenaan tikt dan..............:stom:

Ga nog wat stenen erbij halen en die er bij stapelen denk ik. Het ligt op zich wel stevig.
 
Heel gaaf! Mooi even bij kunnen lezen. Wij hebben thuis ook zo'n bar in huis waar ik het liefst ook een bak op had, woon helaas nog thuis :juggle: Heel gaaf om te zien hoe jij dit nu zo hebt gedaan! Benieuwd naar een vervolg. Heb alleen 1 vraag; waarom heb je die overloop niet zwart uit laten voeren? Zo zie je toch alles? Of stoort je dat niet?
 
Heel gaaf! Mooi even bij kunnen lezen. Wij hebben thuis ook zo'n bar in huis waar ik het liefst ook een bak op had, woon helaas nog thuis :juggle: Heel gaaf om te zien hoe jij dit nu zo hebt gedaan! Benieuwd naar een vervolg. Heb alleen 1 vraag; waarom heb je die overloop niet zwart uit laten voeren? Zo zie je toch alles? Of stoort je dat niet?

Jawel ik stoor me hier zeker aan, ik heb stuk achterwand besteld om dit weg te kunnen werken.
 
Met planten leeft de bak zoveel meer, heel tof. Hopelijk blijven ze een beetje staan.
 
Met planten leeft de bak zoveel meer, heel tof. Hopelijk blijven ze een beetje staan.

Klopt helemaal!
Ik vind dat er altijd wel een beetje groen in moet!
Dat is persoonlijk natuurlijk.
Hoop inderdaad dat ze met rust gelaten worden!
 
Klopt helemaal!
Ik vind dat er altijd wel een beetje groen in moet!
Dat is persoonlijk natuurlijk.
Hoop inderdaad dat ze met rust gelaten worden!

Nou ja, op een bepaald punt zijn kunstplanten nog niet eens zo een slecht plan. Ik wil ook liever echte planten, maar als het niet gaat door de vissen maar wel mooi eruit ziet, zou ik uiteindelijk voor kunst gaan.

Maar als je straks wat felle vis erin hebt zitten is wellicht enkel stenen wel mooier. Het kan goed zijn dat de planten af gaan leiden van het hele schouwspel aan kleur van vissen.

Ziet er mooi uit zo!
 
Mee eens, planten maken het af.... Soms ontkom je niet aan plastic. Ik had vroeger 1 plant die zelfs de zebra cichliden overleefde.
 
Wat vallisneria gigantea toegevoegd nog niet genoeg. Maar het is natuurlijk ook een risico met Malawi!


Bekijk bijlage 256587
Je kan de wortels door een stukje vijverfolie trekken wat je onder de stenen legt, daardoor blijven de wortels Sws in de grond en hebben ze een iets grotere kans te overleven.
Wat het met je bodemleven doet heb ik geen idee van, ik heb de follow-up nooit meer gezien van degene die dit deed..
Maar zijn vallisneria had het wel overleefd en groeide aardig goed
 
Je kan de wortels door een stukje vijverfolie trekken wat je onder de stenen legt, daardoor blijven de wortels Sws in de grond en hebben ze een iets grotere kans te overleven.
Wat het met je bodemleven doet heb ik geen idee van, ik heb de follow-up nooit meer gezien van degene die dit deed..
Maar zijn vallisneria had het wel overleefd en groeide aardig goed

Goed idee! Thanks!
 
Ik heb als visbestand het volgende idee in mijn hoofd:

Otopharynx zimbawe rock 1m/2v
Placidochromis electra fort maguire 4m/6v
Aulonocara baenschi benga 1m/2v
Copadichromis borleyi red fin 1m/2v

eventueel nog een 5de soort.


Tips en ideeën zijn zeker welkom!
 
De waterwaardes bleven netjes deze week, dus gisteren wat vissen er in los gelaten.
4m/6v Placidochromis Phenochilus "Mdoka"
1m/2v Otopharynx lithobates – Zimbawe Rock

6F349A38-A987-4682-8CEE-94C78E402B75.jpeg
376230E2-C72A-461D-87B0-C0636BB7F0BF.jpeg
 
Dat lijkt wel wat op mijn bestand :)

Mag ik vragen hoe jij weet dat je 4m/6v hebt? vind het namelijk knap als je dat kan zien.
Zitten overigens al mooi in de kleuren.
 
Dat lijkt wel wat op mijn bestand :)

Mag ik vragen hoe jij weet dat je 4m/6v hebt? vind het namelijk knap als je dat kan zien.
Zitten overigens al mooi in de kleuren.

Waar ik ze vandaan gehaald heb, heeft met een vergrootglas gekeken naar de openingen. Hij zei wel dat het als nog een gok blijft maar was voor 80% zeker.

Dankje, Het is F1, ze lijken weinig last te hebben van stress. Deze foto’s zijn vanmiddag gemaakt.

Wat is jouw visbestand?
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan