Doorkijkbak bar Malawi (1,93x0.63x0.70) (r-ch-l)


r-ch-l

Well-known member
Lid geworden
7 juli 2017
Berichten
73
Leeftijd
32
Locatie
Dordrecht
Hoi,

Binnenkort ga ik op mezelf wonen, en een huis zonder een aquarium is geen huis.

Ik zag de bar en zei gelijk, daar moet een aquarium op. Vroeger al Malawi’s gehad nu thuis nog een gezelschapsbak. Maar Malawi’s trekken me meer het gedrag, de kleuren.


De bar voor de verbouwing, de bar moest een stuk breder worden en uiteraard steviger.
1B106DBC-C894-4167-9525-03D35A0847E6.jpeg

Tijdens de verbouwing 4 extra muurtjes erin en balken
DEFEBC9A-2106-4133-91C7-BD1EA8244135.jpeg


De muren
7E1F90FB-0914-4338-937E-E42A605E356A.jpeg



Met blad er op
4AF0AC68-0DF2-4AEE-AD79-3B83845A6939.jpeg
61BF3105-BD04-46FC-85FE-22C9BB4AEDB6.jpeg

Het eindresultaat!

De bak staat in levering en komt waarschijnlijk eind juli. In het eerste vak van de bar komt een bioloog.

Zal regelmatig een update doen van de vorderingen!
 
wat worden de afmetingen ongeveer?
 
Vet! Dat gaat wel mooi worden :)

Maar uhh, 70cm hoog? Hoeveel ruimte heb je dan tot het plafon, en moet je dan alles op een trapje doen?
Kun je er niet per pilaar 1 zo een beton blok afhalen?

Succes. Ben mega benieuwd!
 
Vet! Dat gaat wel mooi worden :)

Maar uhh, 70cm hoog? Hoeveel ruimte heb je dan tot het plafon, en moet je dan alles op een trapje doen?
Kun je er niet per pilaar 1 zo een beton blok afhalen?

Succes. Ben mega benieuwd!

Het bestaande gedeelte van de bar was al zo hoog. En ik wilde de bank graag op ooghoogte.
Ben zelf 1,92 haha

Betekent inderdaad dat alles via een trap moet ja. Scheelt dat je Malawi niet echt onderhoud op de bodem hebt kwa planten enzo.

Denk dat er nog zo’n 50 cm tot het plafond is.
 
Dit ga ik met heel veel belangstelling volgen.
 
Ik ook.. Zon project wil ik ook in mijn volgende huis.. Ben benieuwd..
 
Weinig onderhoud gaat miss nog wel tegen vallen.. je ziet echt alles op je glas.
Ik poets 2x per week ongeveer me ramen om de bak mooi helder te houden.
Maar ben wel benieuwd wat je ervan gaat maken
 
Weinig onderhoud gaat miss nog wel tegen vallen.. je ziet echt alles op je glas.
Ik poets 2x per week ongeveer me ramen om de bak mooi helder te houden.
Maar ben wel benieuwd wat je ervan gaat maken

Daar kan ik ook niet tegen vieze ramen, daar zullen vast wel mooie hulpmiddelen voor zijn.
 
Donderdag de onderkant van de bar in de verf gezet, Laminaat is ook gelegd.

In het eerste vak komt de bioloog, de andere vakken komen planken in.
E988C807-B125-4D45-8E11-D99DB2E69453.jpeg
 
Geweldig, dan weet je dat je slachtoffer bent van het aquariumvirus. Je koopt/huurt een huis en de eerste klus die je aangrijpt is het plaatsen van je aquarium.
Welkom bij aquaforum :D
 
Geweldig, dan weet je dat je slachtoffer bent van het aquariumvirus. Je koopt/huurt een huis en de eerste klus die je aangrijpt is het plaatsen van je aquarium.
Welkom bij aquaforum :D


Eigenlijk best erg als ik er zo over nadenk, het eerste wat ik zei daar MOET een groot aquarium op!:oops:
 
Niets moet en alles mag maar in jouw geval had ik ook gezegd daar MOET een aquarium op.:thumbs:
 
Das een mooie bak en ik kan me inbeelden dat je graag naar huis zal rijden om eindelijk aan je bak te beginnen.
 
Super gaaf idee joh, ben heel benieuwd hoe het er straks uit ziet!!
 
Monster van een bak zeg, ben benieuwd!
 
Das een mooie bak en ik kan me inbeelden dat je graag naar huis zal rijden om eindelijk aan je bak te beginnen.


Vliegen in mijn geval! Op zich komt het wel mooi uit! Als ik hem een week eerder had gehad had ik hem ook niet gevuld! Je weet nooit

Haha, ik heb toch altijd al last van heimwee!
 
Dat zou ik eerlijk gezegd ook niet vertrouwen een bak vullen en dan op reis vertrekken.
Ik moet alles kunnen opvolgen van a tot z.
 
Dat zou ik eerlijk gezegd ook niet vertrouwen een bak vullen en dan op reis vertrekken.
Ik moet alles kunnen opvolgen van a tot z.


Klopt ik ook! Heb zelfs een camera gekocht die ik boven op de keuken kastje kan zetten. Zodat ik het in de gaten kan houden als ik op werk ben!
 
Dat zijn altijd nog beste klussen om met zo'n bakbeest te sjouwen.
 
Ongekend tof. Je komt in je huis en eerste wat je denkt is, daar moet een aquarium. Klinkt aan hoe ik vroeger dacht, maar helaas nooit gedaan. Dit is echt een tof project. En Malawi cichliden zijn zo stuur in gedrag en in kleur.
 
Geweldig, dan weet je dat je slachtoffer bent van het aquariumvirus. Je koopt/huurt een huis en de eerste klus die je aangrijpt is het plaatsen van je aquarium.
Welkom bij aquaforum :D
Hmm komt me heel bekend voor bij binnen komst woning denken daar kan een hoekbak om er later achter te komen dat de hoek net niet breed genoeg is :stom::D
Dan maar twee weken voor kerst het deurkozijn opschuiven 1 nadeel geeft veel stof dat weg slijpen van een muurdeel :engel::D:Drode kerst in plaats van witte :br::D:D

Ts mooi bak ben benieuwd lekker veel steen trouwens :thumbs::D:D
 
Wat doe je als eerste als je net terug bent van vakantie! Bak vullen! Schrok wel even toen ik binnenkwam, WoW wat groot dacht ik!


99B16B28-3632-4CDB-BA68-D2D92FFAEC8E.jpeg


9CFFCCB2-5F18-4BA6-9CC1-499E19FA9A0A.jpeg


Nu nog even het bioloog stil zien te krijgen, en iets mindere sterke opvoerpomp erop! Iemand nog tips om het stil te krijgen?
 

Terug
Bovenaan