Dood


Dat
Ja precies, er staat dat er al een vis (algeneter) met de bak mee is gekomen, dus de bak is dan leeg gehaald verhuist en weer opgestart direct met vis(sen) erin.
Als de hele bak dan ook nog helemaal is schoongemaakt na de verhuizing, zitten er dus 0,0 bacteriën in.


Dat staat er niet en is ook niet aan de orde.
 
Het viel haar op dat er 3 galaxys helemaal aan de oppervlakte zwommen. Ze had het idee dat er geen zuurstof in het water zat en toen idd de hele filter schoongemaakt.. bedankt voor je uitgebreide uitleg weer
Als vissen aan de oppervlakte zwemmen hoeft niet altijd te betekenen dat er zuurstoftekort is. Kans is groot dat er nitriet in is. Ik heb afgelopen week denk ik mijn filter net iets te schoongemaakt . Had ik ook ff nitriet erin. Maar dat is gelukkig snel weer eruit gegaan. 2x 50% verwisseld in 2 dagen
En daarna ff met druppeltest gekeken. Inmiddels 4 dagen later en nitriet nogsteeds op 0
Filter en bodem afblijven.

Wel gewoon wissels doen indien nitriet.



Wellicht toxivec erin nutrivec ofso. En met rust laten . Te veel in de bak bezig zijn geeft de vissen ook stress
 
Bij onraad altijd eerst een groot deel van water verversen.
Wat er nog over is leeft vandaag nog. Ze heeft bedacht haar zand eruit te gooien, ik heb haar dit NU ernstig afgeraden.

Ja dat moet ze echt nu niet gaan doen!! Dat is echt nu vragen om ellende. Aquarium zit er verder goed uit en als ze geen bodemrot heeft bodem gewoon laten zitten. Met eruit halen haal je weer bacterieen eruit en dit klusje geeft heel veel vervuiling. Ze kan beter wel een bodem houden. Als ze wil vervangen nu eerst even wachten en zorgen dat filter gerijpt is. Weekje of 6 niet aan filter komen en dan kan ze stukje bij beetje de bodem met die stofzuiger afhevelen tijdens een verversing en nieuw uitgespoelde bodem toevoegen.

Nu alles met rust laten regelmatig veel water verversen en vissen rustig hun immuun systeem laten herstellen.

Aquarium houden is een geduld hobby.........
 
Verversen verversen verversen, weken lang, dagelijks, misschien zelfs 2x dagelijks ongeveer 30-40%
En vooral de filter en bodem met rust laten.
Dan komt alles goed, een ziektebeeld lijkt er niet echt te zijn, en alle symptomen lijken op nitriet.
Verder zoals Bertus al schreef, een luchtpompje kan ook wel wat helpen.
 
Ja precies, er staat dat er een vis (algeneter) met de bak mee is gekomen, dus de bak is dan leeg gehaald verhuist en weer opgestart direct met vis(sen) erin.
Als de hele bak dan ook nog helemaal is schoongemaakt na de verhuizing, zitten er dus 0,0 bacteriën in.
Had je het over die ancistrus? Waar die vader er niks vanaf wist?

Dat is geloof ik een ander topic haha
 
Nee, deze twee berichten las ik verkeerd.

Naamloos.jpg
 
Wat ik begrijp staat bak 2 maanden en is filter gereinigd na sterfgevallen. Ik neem aan dat er in die 2 maanden ook al aan het filter is geprutst. De meeste beginners hebben nu eenmaal de neiging om teveel te poetsen. Omdat aquarium er erg spik en span bij staat, te zien aan de bodem en ruiten en planten word er veel schoon gemaakt. Wellicht is er verder te weinig of geheel niet ververst.
 

Terug
Bovenaan