Donker hoekje...


R

ReneMandy

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een heel donker hoekje in mijn bak.
Deze zou ik graag ook wat licht willen geven, nou zat ik te denken om een ledbuis erbij te hangen of iets met ledstripjes te maken.
Wat is jullie mening over wat het beste is.
Had al gelezen dat niet alle ledstripen de gewenste diepte halen.
Ik heb een sera daylight sunrise 520 erin hangen met een sera controller erop.
Als ik er een bij hang moet ik ook een andere stroomverdeler halen want ik ben toendertijd zo stom geweest om maar eentje van 1A te pakken...
Graag hoor ik jullie meningen en/of tips.
Bekijk media item 183Bekijk media item 181
Mvg Rene
 
Je schrijft niet hoelang je bak is. Die Sera buisjes zijn maar 52 cm lang en veel licht zal er ook niet afkomen. Maar misschien wil je dat ook niet. Zelf zou ik iets goeds (lees: een goede kwaliteits balk) kopen op de lengte van je bak.
 
Mijn bak is 80cm lang.
Wat is volgens jou begrip dan een kwaliteitsbalk benvo?
 
Denk dat hij JMB gaat zeggen :p
Maar met hvp kom je ook een eind
 
Heb even rondgekeken en van hvp kost een complete set voor mijn afmetingen 200 euro exclusief de controller.
Dat is voor mij wat te veel geld om een donker hoekje lichter te maken:D.
Ik ben niet ontevreden over sera, alle planten wat ik het licht staan doen het heel goed.
Was niet direct van plan om alles maar te gaan vervangen.
Hoe kijken jullie tegen ledstrips aan?
 
Hoe kijken jullie tegen ledstrips aan?

Slecht :)

heb ze boven mn 400L maar planten blijven er niet goed onder.

voor bakken tot 30cm hoog misschien maar voor alles wat hoger is werkt het niet goed.

het zou wel kunnen werken als je eronder geen licht behoefende planten zet als anubia en crypto´s.. maar geef je er geen garantie op :)
 
Heb even rondgekeken en van hvp kost een complete set voor mijn afmetingen 200 euro exclusief de controller.
Dat is voor mij wat te veel geld om een donker hoekje lichter te maken:D.
Ik ben niet ontevreden over sera, alle planten wat ik het licht staan doen het heel goed.
Was niet direct van plan om alles maar te gaan vervangen.
Hoe kijken jullie tegen ledstrips aan?
Ledstrips moet je niet doen. Dat is weggegooid geld. Zo op het eerste gezicht lijkt dat kwaliteits producten duur zijn. De ervaring leert dat iedereen er uiteindelijk toch op terugkomt en dan met spijt kijkt naar al die aankopen die, het met mooie woorden beloofde, toch niet waar kunnen maken...
 
Even voor de goede orde maar de duurdere ledverlichting is toch wel goed? Wellicht niet allemaal maar volgens mij is er wel goede led te krijgen maar dat kost vaak een poepie :deal:. De strips a la Aliexpres kun je beter mijden:(.
 
De strips a la Aliexpres kun je beter mijden:(
Haha zowieso via aliexpres zou ik zoiets nooit bestellen:c.
Ledstrips moet je niet doen. Dat is weggegooid geld. Zo op het eerste gezicht lijkt dat kwaliteits producten duur zijn. De ervaring leert dat iedereen er uiteindelijk toch op terugkomt en dan met spijt kijkt naar al die aankopen die, het met mooie woorden beloofde, toch niet waar kunnen maken...
Dan moet ik toch maar voor een andere oplossing kijken.
Ben dan toch aan het denken om een extra ledbuisje bij te hangen van sera, dat is voor nu de beste/goeiekoopste oplossing.
Kan ik altijd sparen voor een kwaliteitsbalk van JMB of HVP voor de toekomst
 
Ja dan kun je beter iets meer uitgeven want anders is het vaak weggegooid geld.
 
Haha zowieso via aliexpres zou ik zoiets nooit bestellen:c.

Dan moet ik toch maar voor een andere oplossing kijken.
Ben dan toch aan het denken om een extra ledbuisje bij te hangen van sera, dat is voor nu de beste/goeiekoopste oplossing.
Kan ik altijd sparen voor een kwaliteitsbalk van JMB of HVP voor de toekomst
Eeen 70 cm. balk van JMB kost rond de 85 euro. Een sera buis van rond die lengte rond de 40 euro er is dus een aanzienlijk prijsverschil. Maar ook een aanzienlijk kwaliteits verschil...!!!
 

Terug
Bovenaan