Doen of niet?


M

Mieka

Guest
Nu mijn aquarium stuk is gegaan en er zeer snel zoals het nu lijkt een nieuwe gaat komen, ben ik misschien vanplan om Sluiers te gaan houden.
Weet nog niet welke soort.
Vind Oranda's erg mooi, maar Demekins, Ranchu en Pearscale ook.
De gewone Sluiers en de Ryukin vind ik minder leuk.

Er gaat een Rio 240 komen.
Daar kan ik wel 4 stuks in kwijt, toch?

Minimaal zand, en wat grote planten erbij en veel waterpest etc.
Enkele stenen voor het opdelen van de bak, lijkt wat mooier.

Maar ben nog niet zeker, want aan de andere kant wil ik ook graag weer een Tropische bak.
Dus ik twijfel nog wel een beetje.
 
Denk er in ieder geval goed over na.
Goudvissen zijn een van de meest vervuilende vissen die je in een aquarium kunt houden. Een sluier van 20 cm is even vervuilend als een goudvis van 30 cm. Ze lijken dus minder vervuilend, maar zijn eigenlijk alleen meer gedrongen en vervuilen evenveel als normale goudvissen. Desalniettemin kunnen sluierstaarten in een aquarium heel leuk zijn. Ik heb ze zelf jaren gehad, maar ben er mee gestopt omdat ik niet de tijd had regelmatig te verversen en te voeren. Zorg er dan ook voor dat je een krachtig buitenfilter tot je beschikking hebt.

Tropisch is ook erg leuk, maar ja, jij moet beslissen :)

Groeten van Olympus

ps. Bij twijfel nooit doen.
 
veel verversen.

vaak voeren

Goeie filter

kortom aan sluiers heb je heel wat meer werk dan een een eenvoudig tropisch bakje.

Bedenk of je die tiid hebt en wil besteden. Denk dat 4 wel max is in een 240 maar misschien na bodem stenen enz beter 3.
 
4 zou ik inderdaad niet doen. 3 is zat en dan is het aanpoten hoor.
 
Het is nu zeker dat er vandaag of morgen een Rio 240 komt :)

Ik wil toch liever Tropisch, omdat ik 3 vissen te weinig vind.
Zag ook dat ze echt heel groot kunnen worden en enorm veel ruimte hebben ze dan ook niet in de Rio 240.
 
Het is wel zo dat sluier meer een echt huisdier is dan een tropisch visje. je hebt er meer contact mee. Maar met sluiers ben je wel een soort slaaf van je vissen. Vier weken vakantie zit er dan ook niet in. :p
 
Sluiers zijn inderdaad ook wel leuk, maar tropisch ook wel. Het is gewoon iets heel anders. Wat Botia zegt klopt wel, sluiers zijn allemaal erg verschillende vergeleken met tropische vissen. Bij sluiers zie je wel verschil goed het verschil tussen het uiterlijk en gedrag. Bij een schooltje tropische vissen is dit niet/nauwelijks het geval.
 
Mieka zei:
Zag ook dat ze echt heel groot kunnen worden en enorm veel ruimte hebben ze dan ook niet in de Rio 240.
Klopt, daarom gaan die van mij z.s.m. naar buiten en mijn vissen zijn nog maar 20 cm, maar in een bak van 120 cm. ziet dat er compleet buiten proporties uit.
 

Terug
Bovenaan