Doen of gewoon lekker wachten?


B

B3cK

Guest
Goedendag 😁

Dinsdag begonnen met plantenvoeding. Ik heb er dennerle plant elixer, dennerle s7 Vitamix en e15 tabletten in me aquarium gedaan. Ook kleibollen maar hier geen omkijken naar bij mijn vraag.

Nu ben ik met de wekelijkse waterwissel bezig en vraag me nu toch af zal ik wachten tot dinsdag voor ik weer plant elixer en vitamix in zal doen of gewoon er nu bij gooien.

Ik heb sowieso filter medium nu erbij gedaan wat ik ook standaard bij de WW doe.
 
Ik zou zelf hetzelfde toedienen als normaliter.
 
@jessicapilon
Ja dat is het dus. Ik ben pas vanaf dinsdag weer begonnen met plantenvoeding die ik wekelijks moet toedienen.. nu echter een WW na 3 dagen plantenvoeding die ik eigenlijk wekelijks moet toedienen. Ververs normaal in het weekend maar heb een redelijk druk weekend voor de boeg.
 
Plantenvoeding voeg je toe na de waterwissel. Als je waterverbeteraar gebruikt of je water chloor of iets bevat wacht je best tot de dag na de waterverversing omdat deze delen van de plantenvoeding kunnen neutraliseren.
 
Plantenvoeding voeg je toe na de waterwissel. Als je waterverbeteraar gebruikt of je water chloor of iets bevat wacht je best tot de dag na de waterverversing omdat deze delen van de plantenvoeding kunnen neutraliseren.
Nou, plantenvoeding voeg je eigenlijk het beste dagelijks toe. Ook planten kennen, net als mensen trouwens, een opnamelimiet. Dagelijks doseren is dus het meest efficiënt. Ts komt uit Wijchem lees ik onder zijn Avatar dus van chloor zal er geen sprake zijn.
 
Nou, plantenvoeding voeg je eigenlijk het beste dagelijks toe. Ook planten kennen, net als mensen trouwens, een opnamelimiet. Dagelijks doseren is dus het meest efficiënt. Ts komt uit Wijchem lees ik onder zijn Avatar dus van chloor zal er geen sprake zijn.
Je hebt gelijk natuurlijk maar ik vermoed (ik heb al lang geen vloeibare voeding meer gebruikt) dat de meeste plantenvoeding en nog steeds met wekelijkse dosis werkt. Net zoals de meeste mensen gemakkelijkshalve en wekelijkse dosis aan zullen houden.

Als je water ververst hebt, heb je een deel van de plantenvoeding afgevoerd, die kan je best terug aanvullen. Vertrouw je het niet in verband met overdosering geef dan een halve dosis, of als dat tot de mogelijkheden behoord, stap over op een dagelijkse dosis.
 

Terug
Bovenaan