Dode plant?


G

Guppenhouderr

Guest
Hallo allemaal,

Mijn aquarium draait nu net iets meer dan een week. Eerst ging alles prijma met d planten tot vanochtend. Toen ik naar het aquarium ging zag ik dat er een helemaal dood was en dat bij andere de blaadjes ook dood gaan. Ze zien er een beetje uit als gekookte spinazie. Wat moet ik nu doen? Ze er uithalen? En wat kan hier de oorzaak van zijn. De lampen staan 8 uur aan per dag en ik geef (nog) co2 of plantenvoeding. Moet ik dit gaan doen zodat de andere het wel overleven. En wat moet ik met de plantjes doen waar dat alleen een paar blaadjes er dood uit zien? Ik zal er wat foto's bij doen. Ik hoop heel erg dat de andere planten dit wel overleven want anders zou het heel erg zonde zijn. Ik weet niet precies welke planten ik heb dus dat was ook niet heel slim van mij. Ohja er zit ook schimmel op de grond moet ik die weghalen en heeft die wat te maken met het sterven van de planten?

Alvast bedankt voor de hulp.

15230881864278527561202671247987.jpg


15230882479932493184209917334792.jpg


15230882614086242867860018462980.jpg
 
Je plantjes verslijmen, doordat ze van hun bovenwater vorm (Emers) naar hun onderwater vorm (Submers) gaan. Die schimmel hoort ook bij de opstart fase van je bak. Je kan deze eventueel afhevelen, maar zal verdwijnen naar mate de bak rijper wordt.
 
Volgens mij is de plant met die rood/paarse onderkanten van de bladeren geen aquariumplant bv en dat sprietige rechts van de eerste foto ook niet dus dan zou het ook niet zo gek zijn dat ze doodgaan.
De schimmel ontstaat vaker in een beginnende bak en is geen oorzaak van de sterfte iig.
 
Ohw, dat is wel raar dan dat ze die in een aquarium winkel verkopen. De plantjes zaten al onderwater toen ik ze kocht. Ik geloof dat het lobelia's zijn.
 
Nou dat is wel balen zeg! Heb er best veel geld aan uit gegeven.
 
Dan is het misschien wel de Lobelia cardinalis.
Is het idd wat Lex aangeeft de transformatie,de dode resten kan je het beste uit de bak halen want is anders een goede bron voor een slakkenplaag bv.
 
Laatst bewerkt:
Oké bedankt. 1 van de plantjes is helemaal dood denk ik. Maar de andere hebben maar een paar verslijmde bladeren die nog wel vast zitten aan de plant. Moet ik die er gewoon aan laten?
 
Bedankt. Ik vind het echt heel rottig dit. Ik heb hier wel ene beplant terrarium. Maar ik weet niet zeker of het wel een terrarium plant is of toch een aquarium plant. Want in een eerder topic zei iemand dat het een lobelia was en die kan als het goed is wel onderwater. Wat denken jullie dat ik het best kan doen?
 
Zeker wel,is nog best een populaire voorgrond plant die je in aardig wat bakken ziet.
 

Terug
Bovenaan