Dode gup aangevreten, probleem met bestand? (foto)


I

ItsBob

Guest
Goedenavond! Ik zie net dat er een gup drijft aan de oppervlakte. Ik had 3 mannelijke guppen al een half jaar, soms zaten ze elkaar flink achterna. Ik heb dit een paar keer al gevraagd en vrouwtjes erbij geeft te veel jongen.

Nu zie ik dat deze is aangevreten, zo lijkt het. Ik heb Rasbori, neons en garnalen. Is deze gup aangevreten, doen guppen dat ook? Hij kan niet in de pomp zijn gekomen.

Sorry voor de snelle gsm foto en kwaliteit

Advies = welkom!

thanks!

Bob

PS ik kijk nog een keer is dit wel een gup en geen neon?


2017-02-21%2020.46.57.jpg
 
Ik zou je niet kunnen vertellen wat het is geweest eerlijk gezegd. Ik denk overigens niet dat je een probleem hebt met je bestand. Als vissen eenmaal dood zijn, zijn vooral garnalen heel erg snel om het lijkje op te eten. Ik denk dan ook dat het aanvreten dan ook gebeurd is nadat de vis was overleden.
 
Ik denk dat het een Neon is geweest maar mis je dan een gup? lijkt me makkelijk vast te stellen met 3 stuks als er iets mist ;)
Garnalen eten zo goed als alles en een lijkje gaat er ook wel in.
 
Ik heb een scapers bak dus enorm veel schuilplekken. Het lijkt inderdaad een neon. Wist niet dat garnalen lijkjes eten.

Jammer. Ik zal opletten geen andere rare dingen nog opgevallen.

Thanks.
 
Dan is er misschien meer aan de hand want guppen zijn normaal gesproken geen verstoppers,uitgezonderd vrouwtjes dan weleens als ze gaan jongen maar is ook niet voor lang.
 
Dan is er misschien meer aan de hand want guppen zijn normaal gesproken geen verstoppers,uitgezonderd vrouwtjes dan weleens als ze gaan jongen maar is ook niet voor lang.

Het blijkt een neon te zijn. Eerste dode via en aangevreten dus ik weet niet zo goed wat ik ermee moet behalve opletten.
 
Ja een dode neon dus maar je geeft aan dat je de 3 guppen niet kan tellen ivm verstopplaatsen in je bak,dus vandaar dat ik aangeef dat verstoppende guppen misschien ook wel wijst op een probleem in combinatie met de dode neon snap je?
 
Ja een dode neon dus maar je geeft aan dat je de 3 guppen niet kan tellen ivm verstopplaatsen in je bak,dus vandaar dat ik aangeef dat verstoppende guppen misschien ook wel wijst op een probleem in combinatie met de dode neon snap je?

Waar geef ik aan dat ik 3 guppen niet kan tellen?
 
In je beginpost heb je het over 3 guppen en denkt dat de dode een gup is.
Lijkt mij niet moeilijk tellen 3 min 1 vis toch?
Hoeveel guppen zie je nu in je bak zwemmen?
 
In je beginpost heb je het over 3 guppen en denkt dat de dode een gup is.
Lijkt mij niet moeilijk tellen 3 min 1 vis toch?

Je doet aannames op zaken die ik niet zeg en verward de discussie. Ik had 20 minuten geleden al antwoord.

Admin hier mag een slotje op. Thanks.
 
Haha nou zo te zien wel John. Ik snap der echt ff niks meer van :D

Gebruik je wel de Premium Login van het forum? Dan zijn zaken een stuk duidelijker. Op de clubdag de 30e februari hebben ze een speciale aanbieding voor een jaar lidmaatschap.
 
Maar Bob ff serieus,ik probeer alleen maar te helpen en vind het jammer dat je zo reageert.
Dat de dode vis een neon is is wel duidelijk maar ik vraag me nog steeds af hoeveel guppen jij ziet zwemmen?
 
Maar Bob ff serieus,ik probeer alleen maar te helpen en vind het jammer dat je zo reageert.
Dat de dode vis een neon is is wel duidelijk maar ik vraag me nog steeds af hoeveel guppen jij ziet zwemmen?

Wat heeft de vraag hoeveel guppen ik zie te maken met de inmiddels duidelijk dode neon?
 
Wat heeft de vraag hoeveel guppen ik zie te maken met de inmiddels duidelijk dode neon?


Ja ga lekker een vraag met een vraag beantwoorden,lees ff terug waarom ik daar over begin.
Voor hetzelfde geld is er meer aan de hand in je bakje maar laat maar hangen,zet volgende keer niet in je startpost dat advies welkom is want dat is het blijkbaar helemaal niet!
Succes ermee! ;)
 
Ja ga lekker een vraag met een vraag beantwoorden,lees ff terug waarom ik daar over begin.
Voor hetzelfde geld is er meer aan de hand in je bakje maar laat maar hangen,zet volgende keer niet in je startpost dat advies welkom is want dat is het blijkbaar helemaal niet!
Succes ermee! ;)

Er zitten even veel guppen in als dat er in zaten. En nu?
 
Ff serieus John,is best een belangrijke zaak dit! :juggle:

Er zitten even veel guppen in als dat er in zaten. En nu?

Oke dat is mooi maar ik vraag mezelf nu wel af waarom je zelf dan in eerste instantie dacht dat het misschien om een dode gup ging?
 
Omdat ik niet alle guppen zag. Mijn guppen zitten vaak genoeg tussen de planten.

Nu blijkt het een neon te zijn. En aangevreten door garnalen.

Wat ik niet wist dat ze dat deden. Dus toch een mooi leermoment. Ik heb de conversatie gebruikt in de TM van vanmiddag. Win win dus.
 
Ja garnalen eten graag een lijkje op hoor. Dat doen ze ook onderling als er een dood ligt. Alleen Guppenmannen is niet echt natuurlijk en dan krijg je snel dat gejaag door ze. Dat is ook de reden dat ik alle levendbarenden heb weggedaan destijds.
 
De reden waarom ik eerst dacht het is een gup, is dit. De guppen jagen elkaar op. En soms gaat dat hard eraan toe. Ik heb een kort filmpje gemaakt je ziet het een paar keer gebeuren.1 gup mist een stuk staart. Ik vraag me af hoe dat is gebeurd. Ze tikken met de neuzen hard tegen elkaar, 1 is zelfs zo de bak uit gesmeten, ik zat er naast toen het gebeurde.

Vanaf 1 minuut ongeveer zie je het gedrag wat ze altijd vertonen, is dit normaal?

 
Vissen die af en toe even de rangorde bepalen is niks geks maar in dit geval kunnen de mannetjes totaal nergens heen met hun seksdrang en is eigenlijk geen normale situatie natuurlijk.
Ik begrijp je angst ivm overbevolking als je er vrouwtjes bijzet maar is ook wel een oplossing voor te vinden denk ik maar is afhankelijk of er nog ruimte in je bak is voor een vissoort dat kleine visjes eet.
Misschien heb je die trouwens al?
 

Terug
Bovenaan