DIY CO2, hoe groot moeten de flessen zijn?


L

lekkie0104

Guest
Hallo allemaal,

Een CO[size]2[/size] systeem is voor mij nu te duur, daarom zou ik eerst willen beginnen met DIY CO[size]2[/size], ook wel bio CO[size]2[/size] genoemd.
Maar mijn vraag is of het uitmaakt hoe groot de flessen/jerrycan zijn?

Verder wil ik graag weten of er meer suiker toegevoegd kan worden. Dan hoef ik niet elke week de flessen te vervangen.

Alvast bedankt!
 
Hoe groter de reactor (fles met mengsel) hoe langer die mee zal gaan. je moet natuurlijk wel je recept hierop aanpassen. ik doe bijvoorbeeld 100 gram suiker in een voor 80% gevulde 1.5l colafles, als je een jerrycan gebruikt van 5 liter zal je dus ongeveer 3.5x zoveel suiker toe moeten voegen.

lijkt me niet als je dubbele dosis suiker gaat gebruiken dat het ook langer meegaat

correct me if iam wrong!

edit: ik heb ook het stappenplan van darter gebruikt en het werkt nu prima.
 
Ik bedoel dat als ik i.p.v. 100gram 150gram suiker in een 1,5Liter fles doe. Of het dan langer werkt, aangezien de gisten dan meer voedsel hebben.
 
Ik heb vroeger ook met bio co2 gewerkt en gebruikte zo'n jerycan welke je koopt met ruitesproeier antivries die zijn 5 liter zet een streep erop bij 4,5 liter water in (niet ijskoud maar iets warmer), 450 gram suiker en een half zakje dr. oetker droge gist. werkte bij mij wel een week of 4 als het iets minder wordt even schudden. Als regel geldt een 10% oplossing,het is een alcoholische gisting dus hij stopt als de suiker op is dus zolang er suiker is is er leven. Dus helpt meer suiker wel.
 
Maar hoe zit het dan met de alcohol? Want gist gaat dood bij te hoge percentage aan alcohol.

Trouwens de planten zag er in 2010 wel erg mooi uit! Zat een CO2 systeem op zeker?
 
Ik denk dat dat op den duur ook het geval is en dat er daarom uitgegaan wordt van een 10% oplossing ik heb daar verder nooit bij stilgestaan altijd gewoon een 10% oplossing gemaakt en als die op is vernieuwen.
 
Oke bedankt! :)
 

Terug
Bovenaan