Discus vis eitjes in gezelschapsbak? en nu?


R

Ryannb

Guest
Beste aquariumliefhebbers,

Tot mijn verbazing ontdekte ik bij thuiskomst afgezette eitjes tegen mijn filter. Vermoedelijk van mijn discusvissen.

De eitjes zijn rood van kleur en beide discussen bewaken ze goed. De eitjes worden tot dusver niet opgegeten.

Het probleem is dat de discussen in een gezelschapsbak zitten.
Bezetting:
15 kardinalen
3 ancistrus
6 corrydoras
2 verdwaalde japonikagarnalen

Ik heb geen ervaring met de eitjes van discusvissen en had me er ook niet op voorbereid. Ik zou het wel leuk vinden als er een paar de kans krijgen om uit te komen. Ook al verwacht ik hier niet veel van.

Heeft er iemand tips?
 
Stuk van het aquarium afzetten! Met bv een stuk gaas of een raam van horrengaas of een filtermat. Opties genoeg ;)
 
Super, bedankt. Eens kijken of het met horrengaas lukt.

Ook enig idee of ik de discussen nog kan voeren? Of zullen ze het voer dan verwarren met de eitjes?

en

mochten de eitjes uitkomen is het dan verstandig het filterrooster ook af te dekken met dit horrengaas? Of zijn de kleintjes sterk genoeg om tegen de stroming in te zwemmen?

en

betekenen rode eitjes dat de eitjes ook daadwerkelijk bevrucht zijn, of moet ik op meer dingen letten?

Ik hoor het graag.
 
Afhankelijk van de temperatuur kun je na zo`n 24-36 uur zien of ze bevrucht zijn.
Onbevruchte eitjes worden wit, bij de bevruchte kun je een heel klein zwart stipje in zien.
Na 48-60 uur komen ze uit en weer na zo`n 48-60 uur zullen ze van de huid moeten gaan grazen.

De kans is klein, maar niets is onmogelijk :)
 
Bedantk. Ik ben benieuwd. Ik wacht even de eerste 24-36 uur af. Als dit wat wordt ga ik aan de gang met het "doe het zelf" horrengaas.
 
Rob Nederlof zei:
Afhankelijk van de temperatuur kun je na zo`n 24-36 uur zien of ze bevrucht zijn.
Onbevruchte eitjes worden wit, bij de bevruchte kun je een heel klein zwart stipje in zien.
Na 48-60 uur komen ze uit en weer na zo`n 48-60 uur zullen ze van de huid moeten gaan grazen.

De kans is klein, maar niets is onmogelijk :)

Ik persoonlijk ben erg blij dat die kans klein is, mijn zet wekelijks af,dat zou een volle bak worden als het goed zou gaan!
 

Terug
Bovenaan