discus filter extern


A

Aqua30

Guest
Ik heb 2 juwel aquariums van 350 liter in 1 ervan zitten 10 maanvissen en in de andere wil ik discussen houden en ben nu al even aan het indraaien maar sinds een paar dagen begint mijn interne pomp luid te brommen is van een bioflow 6.0. Heb de draden al anders gelegd maar helpt ook niet .Nu wil ik deze eruit halen en het filtermateriaal in 2 externe pompen plaatsen 1 is een eheim 500 liter per uur ( vullen met nitraat hars en siporax)en de ander is een superfish 800 liter per uur ( vullen met verschillende filterwatten grof naar klein) is dit voldoende voor discus. En ik kan geen bioloog plaatsen helaas misschien bij een ander aquarium. Mocht dit genoeg zijn kan ik mijn verwarming dan zo in het aquarium plaatsen of moet ik er een bescherming omheen doen.gr michael
 
Er zitten 6 discus vissen in mijn aquarium nu is de pomp van de bio flow 6.0 kapot gegaan had het al wel verwacht dat het ging gebeuren. Nu zit ik te twijfelen moet ik een nieuwe pomp halen met een eheim pot filter 500 liter per uur. Of een nieuw pot filter en dan een met verwarming . Wat adviseren jullie
 
Heb je niet even de juwel pomp uit elkaar gehaald. Vaak zit de propeller vast. Die moet je elke 3 maanden even schoonmaken.

De pomp van de juwel filter vervangen is goedkoper dan een nieuwe buitenfilter kopen.
 
De Pomp maak ik bijna elke maand wel schoon want als de as of het magneetje beschadigd raakt dan doet hij het minder of niet meer op een gegeven moment. denk dat ik ook een nieuw Pompje bestel is iets van 45 euro kan later nog mijn eheim extern erbij op zetten voor circulatie en extra filtermassa misschien wel vullen met siporax .
 
Past op het buisje waar de pomp inzit ook de juwel pomp van 1200 liter per uur
 

Terug
Bovenaan