discus eten


A

amanda1980

Guest
ik heb een volwassen koppel discussen sinds dinsdag avond en 3 kleine ( 8 tot 10 cm) sinds gisteren. de grote waren gewend aan stendker rh, artemia en rode mug. de kleine komen bij wietske vandaan. de grote man krijg ik nog niet aan het eten de grote vrouw wil alleen rode mug. al het andere weigert ze op elke manier. ook de kleintjes weigeren de stendker mix en de mix van wietske. onder het motto zien eten doet eten heb er er een stuk of 10 rode muggen larven bij gegooid naast het andere voer. wederom gaat grote vrouw eten en ook 1 van de kleintjes gaat eten. de laten ze links liggen. wat rode mug door de mix gemengd in de hoop dat ze er in trappen en wederom plukken ze alleen de enkele muggen die er in zitten (zit minimaal door heen) er tussen uit en spugen de rest uit.
ben gisteren al gerustgesteld dat ik me over de grote geen zorgen hoef te maken. die zijn er goed aan en kunnen wel even zonder eten. de kleintjes maak ik me wel beetje zorgen over.
de waterwaardes zijn goed. dat hebben we gisteren nagekeken en overlegd met de plaatsvervanger van wietske evenals de temperatuur. ze zitten samen in een quarantaine bak van ongeveer 180 liter. dagelijks 50% waterwissel. er word niet bij voer weg gejaagd. 1 kleine is nog wat donker en blijft veel onder de pomp hangen. de andere 4 zwemmen meer samen rond waarbij ze steeds naar de 5de toe zwemmen en zich samen voegen. de grote man is het dominantst maar hij jaagd ze niet echt op. hij wil wel graag de hele groep bij elkaar hebben.

maak ik me terecht zorgen? hoe krijg ik ze aan het eten krijgen anders dan rode mug? de rode mug heb ik gegeven in de hoop dat ze dan ook naar de rest van het voer toe zouden gaan en zo de smaak te pakken kregen maar niet voldoende mug om maagvulling van te hebben
 
ik heb voor mijn beurt gepraat. 3 grote en 2 kleintjes eten jeyyy. heb er artemia blokje in gegooid en dat ging er best aardig in. ook wat granulaat gaat er enigsinds in.

de ene kleine die blijft nog verlegen en wil nog niet echt eten of uit zijn hoek komen
 

Terug
Bovenaan