Discus doet raar


D

Daannl010

Guest
Mijn vriend heeft discussen en eentje daarvan doet raar hij maakt een soort spastische bewegingen hier een filmpje als iemand zou weten wat het is hoor ik het graag
 
Inderdaad rare beweging, wat zijn je waterwaardes?
 
Ph7.2
Kh 9.8
Ph 16.2
No2 0
No3 4
 
Ohh dat moet gh zijn
 
Het water is wel zeer hard, maar verklaart naar mijn beeld niet het gedrag.

Lijkt op het afschudden van een parasiet of zo, maar herken het gedrag niet.

Mogelijk dat een ervaringsdeskundige hier inhoudelijk meer over kan zeggen
 
De vissen ademen ook veel te snel.
Als ik daarnaast deze waterwaardes zie, vind ik het nitraat gehalte aan de hoge kant, daar kunnen ze flink last van hebben.

Ik zou graag willen weten of een kraanwater word gebruikt en in welke regio de vissen zwemmen.
Aan de naam te zien in de regio 010 ?
 
Ja rotterdam ik gebruik alleen kraaanwater
 
Ja rotterdam ik gebruik alleen kraanwater

Dan moet je flink water wisselen als je daadwerkelijk deze waardes hebt.
Ze kloppen namelijk totaal niet met hetgeen er bij ons uit de kraan komt.

PH 8+
KH 5
GH 8/9

Meet je met een druppeltest of met een teststrip ?
 
Srtips
 
Mss wil de vis wel van bil
 

Dan vergeet die waardes maar die je hier opgeeft :)

Kom morgen of zaterdag even langs met een watermonster, dan kunnen aan de hand van de juiste waterwaardes bekijken of het daaraan ligt.

Google maar even marc en maassluis :) dan weet je genoeg
 
Hij is nog maar een maand of 3 oud dus dat lijkt me eigenlijk niet of kan dat wel
 
Dit weekend komt niet goed uit maar kan je nergens iets nauwkeurigers bestellen dat ik het bestel en morgen in huis heb
 
Dan moet je ook nog weten hoe en wat deze waardes allemaal betekenen t.o.v. discus :)

Maar een goede druppeltest set is op vele plaatsen te bestellen.
 
Ja dat had ik net ook al gevonden bedankt voor de hulp ben nieuw met discusen maar voor de rest zien de vissen er gezond uit en eten goed dus eff zoon testkitje bestellen en dan zien we wel weer
 
De vissen ademen ook veel te snel.
Als ik daarnaast deze waterwaardes zie, vind ik het nitraat gehalte aan de hoge kant, daar kunnen ze flink last van hebben.

Rekenen jullie het dan als 40 of 4?

4 is toch niets voor no3?
 
ik ging uit van met nul erachter, had filmpje bekeken en het was geen plantenbak, dus 3 zonder nul kom je eigenlijk alleen tegen als je plantenbakken hebt.
Maar gezien het feit dat de waardes niet kunnen kloppen (wat bleek omdat ik hetzelfde water gebruik) kun je het hele rijtje waardes vergeten.
 
Zier eruit als baltsgedrag, dus ja, die vis wil van bil volgens mij.

 

Terug
Bovenaan