Dimmen van LED balk, hulp gevraagd!


N

navyblueboss

Guest
Okee ik heb jullie hulp nodig want ik kom er niet meer uit. Ik heb een Ciano meterbak met een ingebouwde 38W LED "strip". Op de voeding is af te lezen dat hij 900mah levert en 30-40V.

Nu wil ik de lamp dimmen en voorzien van een zonsopkomst/ondergang. Dit heb ik eerst zelf geprobeerd met hulp van een kennis maar dat was geen succes.

Wel zijn er speciale (computer) LED dimmers op de markt die je helemaal naar hartenlust kunt programmeren, bewolking kunt simuleren, zons opkomst en ondergang, etc etc. Die dingen zouden perfect zijn, alleen lijkt het erop dat ze ALLEMAAL 12V-24V zijn, en mijn balk werkt dus op 30-40V, aldus de voeding.

Zijn er hier mensen die enig idee hebben hoe ik dit voor elkaar moet krijgen? Bestaat er een kant en klare oplossing voor mijn vraag, kan ik eventueel zelf iets bouwen wat dit voor elkaar krijgt of moet ik het opgeven en eerst een andere lichtbalk kopen? Hopelijk kan iemand mij helpen.

Gr Mike
 
Kant en klaar niet echt..
Maar er zijn leuke dingen als constant current drivers.
Je kan ff Google naar “tc420 LDD”
Er bestaat helaas geen 900mA ldd zover ik weet maar wel 700 en 1000.

Heb je een foto van de voeding?
 
Je zou alleen het puls signaal vanaf de TC420 kunnen gebruiken. De balken ontvangen dan hun energie van de leddriver. Feitelijk doe je dat ook bij gebruik van een Arduino zoals in mijn geval. Mijn leds zijn 12 V nodig maar vanaf de Arduino gebruik ik een PWM aansturing van 5 V.
 
Bedankt heren, ik begrijp het alleen nog niet helemaal.

Ik kan dus:
- de TC420 verbouwen en vervolgens aan een dimbare LED driver hangen.
- een arduino nemen en die met PWM een dimbare LED driver laten dimmen.

Maar hoe werkt zo'n LED driver dan in beide gevallen? Ik vind namelijk dimbare LED drivers met een +/- ingang en +/- uitgang. Uitgang gaat natuurlijk naar de LED, ingang komt dan vanaf een dimmer...? Zo'n dimmer is denk ik niet aan te sturen met een arduino? Ook heb ik een driver gezien die een +/- uitgang, +/- ingang, en een PWM aansluiting heeft. Die begrijp ik dan weer wel, je voed de driver met de gevraagde spanning, en je stuurt hem met een PWM signaal vanaf een arduino. Maar die laatst genoemde driver kan ik niet vinden in de juiste stroom/spanning.
 
LDD-H drivers ;)
De ingang spanning is een bepaald bereik waarin het moet vallen.
De uitgangspanning word bepaald door de leds en de ldd geeft dit automagisch aan de leds.
Het amperage blijft altijd gelijk
 
Eigenlijk ben ik benieuwd, ik had dat eigenlijk eerst moeten vragen, welke bak je precies hebt. Is dat een Ciano Emotions Pro 100 ? Zo ja, hebben die geen 30 Watt ledverlichting? Hoeveel leds zitten er eigenlijk in je strip? 30-40 Volt komt me zo vreemd voor. (Ik weet dat er bij een gelijke stroom, constant current leddriver, wel een zekere spanning tolerantie is, maar bij dit voltage niveau 10 V?)
 

Terug
Bovenaan