Dilemma...


K

kyannike

Guest
Ik heb een juwel monolux 60 en was bezig met grind en planten toen ik eraan dacht zou de tafel/kast waar ik hrm op wil zetten dit wel aankunnen... Niet dus de max belasting van de kast is 13 kg en van de tafel is niet te vinden he bah wat nu gedaan...
 
Wat voor tafel is het ?
(Foto?)
 
Ikea heeft ook van die kasten (expedit, tegenwoordig heet hij blijkbaar kallax) waar een enorm laag draagvermogen op staat, zoals 13kg.
In de praktijk kan er een volwassen man op gaan zitten (yes, I tried).
 
Hey black kiwi de kast waar ik het over heb is idd een expdit van ikea :D zou u het aandurven?
 
Ofwel op de kast ofwl op de tafel...

PUeHajUXhtTEQYz7GkwnRCAbAdZKeEQz.jpeg
 
Dat draagvermogen van de Expedit slaat op die dunne plantjes plankjes in het midden.
En black kiwi is er weliswaar op gaan zitten, maar Mascha en ik met zijn twee�n ;)

~ Ivo
 
Ken je die E5,- IKEA tafeltjes? Daar kan met gemak een 60x30x30 op staan met inrichting...

Is een beetje hetzelfde als de houdbaarheidsdatum op producten. Het moet erop staan maar eigenlijk kan het nog wel langer gebruikt worden.

Ik denk ook dat ze voor zo'n tafel het minimale van het minimale nemen, zodat er niemand naar hun toe komt van dit staat erop maar het zakt door de tafel. Terwijl het minder dan het aangegeven gewicht is.

Gewoon goed opletten, hoor je gekraak of buigt het tafeltje door dan zou ik het niet doen :p.
 
Mascha&Ivo zei:
Dat draagvermogen van de Expedit slaat op die dunne plantjes plankjes in het midden.
En black kiwi is er weliswaar op gaan zitten, maar Mascha en ik met zijn twee�n ;)

~ Ivo
...of dat op hetzelfde neer komt laat in maar in het midden :D
 
kyannike zei:
Hey black kiwi de kast waar ik het over heb is idd een expdit van ikea :D zou u het aandurven?
Dat zou ik zeker aandurven met een 2x2 of 4x4 expedit.
Je kan zelfs van metaal of hout de hoek verstevigen - dan is hij bijna onverwoestbaar.
Zoals het meest rechtse plaatje:
-Cr7MrSzpQ3t42DLQN-44_ivGjSc3C9K.jpeg



De tafel die je benoemd is een expedit bureau aanbouw, die heb ik ook gehad. Deze is iets minder stevig omdat hij met 2 beugels vast zit. Ben daar ook nooit op gaan zitten.




ps: :thumbs: AC3
 
Wij hebben ook een Kallax "dressoir". 8 vakken uitvoering (2x4). Staat nu 3 weken 110liter op. Gaat best goed. Maar ben ik nu onverantwoord? Iemand ook ervaring met de Ikea Kallax.
 
Is sowieso onverantwoord als je meubels bij Ikea koopt! :D
Grapje,maar heb geen idee hoe of wat verder.
 
Zou best kunnen dat het gewoon prima kan maar zo'n test met gewicht voor even is wat anders dan dat het voor langere tijd belast wordt natuurlijk.
Was laatst een topic over een bepaald kastje van Ikea en dat ging toch buigen.
 
Mijn bak (binnenfilter) heeft 5 jaar op een expedit (4vaks) gestaan. Toen ik overgestapt ben naar een JBL e701 heb ik een nieuwe expedit aangepast en verstevigd naar 1 deur en 2 vakken.
 

Terug
Bovenaan