Dikke? Tetra


Albert.K

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2013
Berichten
1,048
Houdt deze tetra van veel en lekker eten, of is er wat anders aan de hand, bv buikwaterzucht.
Hij eet goed, zwemt gewoon mee met de anderen van de school, maar je ziet dat zijn lijf hem wel in de weg gaat zitten.
Ik plaats er wat foto's bij maar zijn met de telefoon genomen, daardoor niet echt scherp.
Ben benieuwd naar jullie mening.

DSC_0437.JPG


DSC_0442.JPG


DSC_0448.JPG
 
Bedankt voor de reacties, ik kijk het dan nog een tijd aan. Als het echt kwakkelen wordt en het wordt een lijdensweg, dan laat ik hem inslapen
 
ja... als het geen buikwaterzucht is maar iets anders wat eventueel besmettelijk is?

weet dat pop-eye een bacteriele infectie is, dus misschien dat een bolling in het lichaam dezelfde oorzaak heeft.
 
ja... als het geen buikwaterzucht is maar iets anders wat eventueel besmettelijk is?

weet dat pop-eye een bacteriele infectie is, dus misschien dat een bolling in het lichaam dezelfde oorzaak heeft.

Tsja, je maakt het me nu wat lastig.
Hij zwemt nog rond en eet nog. Maakt geen zieke indruk.
Hij heeft geen wondjes, wat ik kan zien. De Ontlasting heb ik niet bij hem gezien weet dus niet hoe het eruit ziet, dat zou dis m.i. het enige zijn wat besmetting kan geven.
Maar ik kijk het even aan, krijgt hij echt moeite met zwemmen dan laat ik hem inslapen, of grijp jij in een geval als dit meteen in?
 
ja ik ben misschien wat makkelijk in het apart zetten of afmaken van vissen.

maar deze had bij mij al apart gezeten in een klein 10liter bakje.
 
Jou advies opgevolgd, het zekere voor het onzekere genomen om besmetting te voorkomen. de vis is ingeslapen.
 
Verstandig besluit en nu kun je het rustig aankijken zonder het gevaar van besmetting.
 

Terug
Bovenaan