Diepvries voer, nog te gebruiken?


C

ChristianVT

Guest
Ik ben vorige week zo dom geweest om per ongeluk mijn diepvries voer niet terug de vriezer in te doen na het uitbreken van een blokje voer. Ik denk dat het voer zo'n 30 min tot 60 min buiten de vriezer heeft gelegen. Het Artemia voer heb ik deze week gewoon gevoerd en daar is niks mis mee. Nou heb ik ook de roden muggenlarven en de zwarte muggenlarven buiten de vriezer laten liggen. Bij dit voer heb ik eerlijk gezegd een beetje mijn twijfels of het nog slim is om dit te voeren. Wat denken jullie hier van?
 
Al het niet langer dan een uurtje is zou ik dat nog wel durven, als het langer is zou ik er een prullenbak item van maken.
 
zou het weg doen meestal is voledig ontdooit na zon tijd
geen risico nemen een paar pakjes voer kost een stuk minder als je vissen bestand
 
Hoe ondooit waren ze? Als het al helemaal zacht was zou ik ze een gooi geven maar anders gewoon lekker opvoeren.
 
Je zag dat de buitenkant wel ontdooit was, maar de binnenkant was volgens mij nog gewoon hard bevroren.
 
Als het helemaal ontdooit was en langere tijd heeft gelegen zou ik het niet doen.
Als ik het uit de winkel haal dan heb ik het ook wel eens een half uur tot een uur in mijn fietstas zitten, doe je niets aan.
 
Als ik het uit de winkel haal dan heb ik het ook wel eens een half uur tot een uur in mijn fietstas zitten, doe je niets aan.
Daar gebruik ik de thermo-tasjes voor, blijven ze lange tijd koud in (op de beurs verkrijgbaar bij de AFstand ;))
 
Niet dat ik jullie thermotasjes af wil kraken hoor, maar een laag kranten erom werkt ook prima (net als diepvriestassen van de super).
 
Ik krijg netjes een papieren zakje om het voer bij de LFS, en dat gaat in de fietstas. Nooit problemen gehad.
 
IK koop per kilo rode mug. neem kaasbakjes. laat het ontdooien. schep je in de bakjes, en vries weer in.
Kan telkens een bakje pakken, afbreken en terug.

Krijg het aangeleverd in tempex box, goed verpakt met koel pack erbij. Uit Enschede. Onze grotere vriend.
 
Ik gebruik om in te vriezen oude en dus bewaarde blisters en die vul ik gewoon met het voer en dan de vriezer in.
 

Terug
Bovenaan