Didiplis diandra probleem


Aqua-fan

Well-known member
Lid geworden
2 juli 2023
Berichten
129
Leeftijd
35
Weet iemand wat er mis is met m'n plantje? Kan ik er nog wat aan doen om hem weer groen te krijgen. Zie foto
 

Bijlagen

  • 16922777566134353374558746008095.jpg
    16922777566134353374558746008095.jpg
    2.6 MB · Weergaven: 47
Denk niet dat je 'm goed gaat krijgen.
Dus met wortel en al eruit halen, afknippen bij het gezonde gedeelte en de toppen terugplaatsen. Doe maar met 2 stengeltjes bij elkaar.

Didiplis diandra vraagt trouwens best wel wat lichtintensiteit met de daarbij horende bemesting. Heb je dat niet dan zal ie wederom langzaam gaan afsterven aan de onderkant.
 
Oke, we geven hem nog een kans door de toppen te herplaatsen en de rest te verwijderen. Thnx!
 
Didiplis is een heerlijk en goed groeiend plantje als die het goed doet , vraagt matige tot goeie verlichting plantenvoeding en co2.
Je kunt idd de slechte onderste delen wegknippen en herplanten maar dan staan de verse planten kopje terug verder van het licht af.
 
Ik heb de plant eruit gehaald en de dode delen verwijderd. De goede delen weer teruggeplaatst. Hopelijk gaat die het weer goed doen. Nog tips wat ik kan toevoegen als plantenvoeding naast de floracell? Of evt een andere plantenvoeding waar alles in zit? Las ook iets over floracarbo, zou dat evt anders een "betere" optie zijn?

Ondertussen namelijk ook al een probleem met een andere plant, krijgt gele doorzichtige bladeren (Zie ander topic), dus hard op zoek naar iets wat gaat helpen voor m'n planten:)
 
Floracarbo is 'vloeibare CO2' een ontsmettingsmiddel dat algen net wat sneller doodt dan de planten en de vissen (en jou). Dat spul moet je niet in je bak willen hebben.
Je moet een plantenvoeding hebben waar niet alleen micro-elementen (mineralen ed) inzitten, maar ook N P (Nitraat, Phosfaat en Kalium). Kijk eens bij aquariumbemesting.nl, vooral ook bij achtergrondinformatie kijken, daar staat veel leerzame informatie.
 
Floracarbo is 'vloeibare CO2' een ontsmettingsmiddel dat algen net wat sneller doodt dan de planten en de vissen (en jou). Dat spul moet je niet in je bak willen hebben.
Je moet een plantenvoeding hebben waar niet alleen micro-elementen (mineralen ed) inzitten, maar ook N P (Nitraat, Phosfaat en Kalium). Kijk eens bij aquariumbemesting.nl, vooral ook bij achtergrondinformatie kijken, daar staat veel leerzame informatie.
Thnx voor de uitleg! Dan ga ik eens zoeken naar iets waar alles in zit en dan iig geen floracarbo!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan