Diamond Aquarium van Felereca


Prachtig hoe die er bij jouw bijhangt ;)
Genoeg licht in combinatie met genoeg Co2 zorgt er voor dat die gaat hangen, ben er ook zeer tevreden over hoe het groeit.
alleen moet ik hem aan de achter en rechter kant even bij snoeien want hij begint aan de achterkant over de rotala te groeien :D
 
Heel gaaf! Dat maakt dat extra dagje wachten het zeker waard! Ook heel mooi hoe goed de neons passen in het geheel. Kleurrijk, maar niet druk of overheersend!
 
Raar dat ik ook hier geen enkele foto meer kan zien,heeft iemand anders dit probleem ook of heb ik het alleen ?
 
Erg, erg netjes hoor!!
Mooi om te zien, keep it up.
 
Erg mooi hoor en ik kan alle foto s gewoon bekijken overigens;)
 
Heel erg gaaf! Is dit zoiets als de kleine waternavel?
 
Ik heb gisteren mijn PC volledig afgezet en terug herop gestart en nu kan ik jouw foto's net als de foto's van Killerfish bekijken en ik moet zeggen dat het er super uit ziet Peter.
Nog maar eens ben ik jaloers dat jullie vissen kunnen terug brengen naar de LFS want dan kunnen we hier bij ons in Belgie niet hoor.
 
Heel gaaf! Dat maakt dat extra dagje wachten het zeker waard! Ook heel mooi hoe goed de neons passen in het geheel. Kleurrijk, maar niet druk of overheersend!
Ja de kleuren van de vissen komen echt mooi eruit, moet alleen nog wat roodkop zalmpjes erin plaatsen.

De bak is echt rustgevend om naar te kijken als je in de avond op de bank zit, de vissen zijn ook niet te druk dus dat is mooi.

Heel erg gaaf! Is dit zoiets als de kleine waternavel?
Ja klopt, is de zelfde planten soort.
Als je google op Hydrocotyle zie je de plant die in mijn bak staat, de water navel is daar inderdaad een soort van.

Ik heb gisteren mijn PC volledig afgezet en terug herop gestart en nu kan ik jouw foto's net als de foto's van Killerfish bekijken en ik moet zeggen dat het er super uit ziet Peter.
Nog maar eens ben ik jaloers dat jullie vissen kunnen terug brengen naar de LFS want dan kunnen we hier bij ons in Belgie niet hoor.
Dankje!
Ja het is best handig, je weet dan zeker dat ze een goed te huis krijgen.
 
Die heb ik inderdaad ook in de bak. Alleen groeit hij bij mij wat omhoog (wat weinig licht en geen co2)
 
"protector of the magic sphere"
Een garnaal die mooi de dropchecker in de gaten houd :thumbs:
20170801_215205.jpg
 
Dit blijft een prachtbak :smitten:

Die laatste foto is echt geweldig met je tekst erbij ;)
 
Heel mooie aquascape

Welke plant is dat op die foto van 16 juli rechts op de lava steen? lijkt net of er witte bloemetjes op zitten

Kun je die plantje ook op Steen binden.

Is dat de Hydrocotyle tripartita?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtig geheel en de begroeiing over de rots is schitterend :thumbs:
 
Bedankt voor de complimentjes, moet er haast van blozen :p

Heel mooie aquascape

Welke plant is dat op die foto van 16 juli rechts op de lava steen? lijkt net of er witte bloemetjes op zitten

Kun je die plantje ook op Steen binden.

Is dat de Hydrocotyle tripartita?
Dit is inderdaad de Hydrocotyle tripartita.
Je kan de plant inderdaad op steen of hout bevestiging, zelf heb ik hem in de grond staan.

De wortels zijn heel fijn dus wat je kan doen als je hem in de grond wil plaatsen is aan een klein steentje binden en die in de grond duwen.
 
nee ik zou hem dan over mijn stenen willen laten groeien. dus ik moet hem dan wortelen op de stenen. jij hebt hem toch ook op de lava steen geworteld.
PicsArt_08-01-04.38.19.jpg
 
nee ik zou hem dan over mijn stenen willen laten groeien. dus ik moet hem dan wortelen op de stenen. jij hebt hem toch ook op de lava steen geworteld.
Bekijk bijlage 47578
Ik heb de plant zelf niet op de stenen geworteld, tuurlijk doet die dat nu wel zelf maar ik had toen ik de bak in ging richten het substraat zo hoog als de stenen geplaatst.

Tussen het grootste stuk steen en de steen die je daarachter ziet staan zit ongeveer een stuk van 2cm met substraat, daar heb ik het plantje dus neer gezet.
 
Ik vraag me af hoe die alarm slaat als het mis zou gaan:S:D:D
Erop hopen dat toevallig de batterij leeg is van de brandalarm zodat die om de minuut een piep geeft, zie ik gelijk of er wat mis is met de bak :D:D
 
Hele gave foto inderdaad! Zal wat wezen als die inderdaad een alarmknop weet te vinden. Mss toch maar je garnalen af gaan richten ofzo :)
Inderdaad, eerst volgende keer zet ik die ondeugd wel in zijn strafhoek :p
 
Vandaag voor de eerste keer het tapijtje gesnoeid, was nu wel echt tijd ervoor want ik zag al bij 1 plek een stukje omhoog komen omdat er niet genoeg licht bij de onderkant komt.
Nu ziet het er ook weer mooi vlak uit :thumbs:
20170803_214722.jpg


Ook heb ik de Hydrocotyle Tripartita gesnoeid, het begon echt iets te wild te groeien.
20170803_214840.jpg
 
Vandaag weer de wekelijkse waterwissel van 50%.
Weer aangevuld met 50/50 osmose/kraanwater.

Alles groeit lekker door alleen sommige stukjes hc zitten een beetje los, denk dat dit te maken had met het alg waardoor de onderkant minder licht kreeg maar zijn maar een paar stengeltjes.

Het is nog even weekend dus de garnaaltjes krijgen naast alg ook nog een overheerlijk stukje komkommer vers uit eigen tuin :D

20170806_194252.jpg
 
Mooie foto zeg! En de combi met de tetra's is ook echt mooi qua kleur.
 
Mooie foto zeg! En de combi met de tetra's is ook echt mooi qua kleur.
De tetra's springen er echt uit qua kleur, je kan elke visje tellen vanaf de bank zo fel zijn ze, alleen oppassen dat ik straks geen zonnebril nodig heb :D
 
Daarnet even de Hydrocotyle Tripartita aan de achterkant weer bij gesnoeid, sjonge jonge wat groeit dat snel.

Vond het links een beetje kaal dus daarom daar kleine stekjes van de Hydrocotyle Tripartita achter de lavasteen geplaatst om ook daar zo'n mooi effect te creëren als rechts alleen wat kleiner.
20170810_160747.jpg


Nog een foto tijdens het voeren, ze worden lekker druk als ze dat glazen voerbakje zien.
20170809_191825.jpg


En nog meneer of mevrouw de garnaal die in de bomen aan het klimmen is :D
20170809_192124.jpg
 
Prachtige foto's weer Peter, eerste keer dat ik zo'n voerbakje zie!
 
Prachtige foto's weer Peter, eerste keer dat ik zo'n voerbakje zie!
Best handig, hoort eigelijk met een zuignapje aan het raam bevestigt te worden maar dat stukje glas wat in het zuignapje gaat is afgebroken dus heb hem nu met een touwtje aan de lichtbalk hangen als ik ga voeren.

Was gelukkig ook niet heel duur, dacht 3 euro ongeveer bij aquaplantsonline dus niet echt een rib uit mijn lijf.

Wat is je bak mooi geworden zeg!
Dankje! Alleen de HC moet nog wat kale plekjes bedekken en de Staurogyne moet ook nog alles bedekken om zich heen.

Natuurlijk heb ik niet veel te klagen want hij staat nu pas een maand en 10 dagen :D
 
...hiervoor wel weer 10 neon tetras gratis mee om mijn bestand wat uit te breiden.
Welke LFS ga jij? Hier krijg ik met pijn en moeite een portie rode muggen larven voor een compleet visbestand inclusief een bewezen koppel maanvissen...

On topic. Prachtige scape! En keurig grasmatje... Hoeveel bpm CO2 voeg je wel niet toe als het zo snel groeit?
 
Welke LFS ga jij? Hier krijg ik met pijn en moeite een portie rode muggen larven voor een compleet visbestand inclusief een bewezen koppel maanvissen...

On topic. Prachtige scape! En keurig grasmatje... Hoeveel bpm CO2 voeg je wel niet toe als het zo snel groeit?
Ik ga naar Aquafizz in Zwijndrecht, is ongeveer 5 minuten rijden.
Ze geven heel vaak wat gratis als ik vissen in kwam leveren, dan weer voer en nu weer 10 gratis tetras.

Zal mijn Co2 bpm wel eens tellen voor je, erg veel dat is zeker. Ik laat het wel even weten:thumbs:
 

Terug
Bovenaan