Diamond Aquarium van Felereca


Net weer even een waterwissel gedaan, vanaf volgende week afbouwen naar 1x per week.
Draadalg lijkt al iets minder te worden gelukkig.

Wel net even een oplossing gemaakt met Fubenol 5% want ik zag paar hele kleine wormpjes op het raam, waarschijnlijk meegekomen met de Japonica garnalen.
Gelukkig ben ik er snel bij, ze zijn een haar dikte en ongeveer 1 a 2 mm lang.

Staurogyne Repens wortelt echt snel, zitten al mooi stevig vast en krijgen al wat stekjes.

Hopelijk dat volgende week of misschien deze week nog mijn glazen instroom skimmer binnen komt waarop ik mijn 2e filter aan ga sluiten.
 
Paar foto's gemaakt van het bakje,
Niet de beste kwaliteit want het is en blijft een mobiel natuurlijk :sorry:

20170720_182506.jpg
20170720_182536.jpg




Edit: Sorry voor de laatste foto, mijn mobiel pakte hem twee keer maar kon hem niet meer verwijderen. :oops:

20170720_182424.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo dat groeit mooi zeg, echt top!
 
Dankje voor de leuke complimentjes :D
 
De nitriet piek is al geweest en dus heb ik mijn vissen vandaag ook het aquarium in gedaan.
Deze vissen had ik nog van mijn vorige inrichting en het zijn er dus niet heel veel, graag wil ik weten hoeveel ik van elk erin kan gaan houden.
Heb momenteel:

10x Japonica garnalen
11x Neon tetra
3x Roodkopzalm

Moet in ieder geval wel wat meer Roodkopzalmpjes hebben, ook zijn er aanbevelingen voor het bestand welkom.
 
Ik zou willen zeggen van ''Hier weer een wekelijkse foto'' maar het is niet precies om de week.
Sorry dat het plaatje van vandaag iets feller is.

Het alg word al stukken minder en daar ben ik zeer blij mee
Gister het water ververst voor 50% met een mengsel van 50% osmose en 50% kraanwater.
SPhotoEditor-20170724_225530.jpg
 
Wat gaat dit ontzettend hard, het ziet er prachtig uit.
Wat heb je nou gedaan om de algen te verminderen?
 
Heel gaaf! Vooral hoe die planten links over de rotsen komen te hangen :thumbs:
 
Wat gaat dit ontzettend hard, het ziet er prachtig uit.
Wat heb je nou gedaan om de algen te verminderen?
Ja het gaat echt belachelijk snel.
Het was draadalg wat ontstaat in bakken met onvoldoende Co2, natuurlijk wist ik zeker dat het niet mijn Co2 kon zijn dus het kon maar 1 ding zijn en dat was te veel licht.
Licht iets minder staan sindsdien, Co2 't zelfde gehouden en voeding gewoon via de EI. Je ziet 't alg soort van grijs worden en raakt los van de planten.
 
Ja het gaat echt belachelijk snel.
Het was draadalg wat ontstaat in bakken met onvoldoende Co2, natuurlijk wist ik zeker dat het niet mijn Co2 kon zijn dus het kon maar 1 ding zijn en dat was te veel licht.
Licht iets minder staan sindsdien, Co2 't zelfde gehouden en voeding gewoon via de EI. Je ziet 't alg soort van grijs worden en raakt los van de planten.
Dankjewel, dat was heel leerzaam.
 
Net even 3 corydoras en nog 2 andere visjes weggebracht naar de LFS, toch omdat het zielig is voor de corydoras, heb totaal geen stukje zand voor ze zoals in mijn vorige setups.

Kreeg hiervoor wel weer 10 neon tetras gratis mee om mijn bestand wat uit te breiden.

20170725_190106.jpg
 
Mooie bak hoor
 
Netjes van de lfs! Maar ben nu wel heel benieuwd hoe ze in de bak zwemmen na een klein weekje :foto:
 
Netjes van de lfs! Maar ben nu wel heel benieuwd hoe ze in de bak zwemmen na een klein weekje :foto:
Zal vanavond weer even een foto maken, nu weerspiegeld het nog te veel :thumbs:
 
Sorry dat ik gisteravond niks geupload heb kwa foto's, kwam even wat tussen waardoor toen ik thuis kwam het licht al uit was.

Sorry voor de weerkaatsing van de tweede foto, ben vanavond weer niet thuis wegens een verbouwing van een huis van m'n zus :juggle:
20170731_180227.jpg
20170731_180450.jpg
 
Heel erg mooi Peter!
 
Dankuu Danku!
Kan haast geen bodem meer zien door de HC Cuba en de rotala begint ook lekker omhoog te groeien, wel ben ik blij dat de Hydrocotyle tripartita "Japan" een overhangend effect gaat creëren.
Wel zit er nog wat alg op de de bladeren van de Staurogyne repens en de HC maar begint langzaam maar zeker minder te worden.
Aanslag van alg op de stenen vind ik ook wel wat hebben zolang het maar niet te veel word. :D
 
Ah kijk eens aan, dit plantje zocht ik voor in mijn eigen aquascape. bedankt, heb gelijk 3 potjes besteld ;)
Het is echt een prachtige plant!
Zelf had ik aan 2 potjes genoeg, had er meerdere stekjes van gemaakt en het groeit echt als de malle.
 
Het is echt een prachtige plant!
Zelf had ik aan 2 potjes genoeg, had er meerdere stekjes van gemaakt en het groeit echt als de malle.

Prachtig hoe die er bij jouw bijhangt ;)
 

Terug
Bovenaan