Diamond Aquarium van Felereca


Wekelijkse waterwissel weer gedaan. Achtergrond planten gesnoeid om een vollere bos te krijgen.

Draadalg iets minder door het terugschroeven van de verlichting.
20180318_160303.jpg
20180318_160400.jpg
 
Dat wordt mooi Peter, wat een snelle ontwikkeling van planten in je bak.
 
Haha, wij kijken niet iedere minuut tegen jouw prachtige bak aan, dus voor ons groeit het allemaal hard.
 
Ja die staven erger ik me echt erg aan,:(

Ik ook. Er zijn hele mooie filters met ingebouwde verwarming.

Eheim heeft zeer degelijke verwarming spiraal erin. Maar zijn duur.

Oase heeft iets minder degelijke staafverwarmer in het filter, maar is ook een stuk goedkoper.

Voordeel: Geen staaf in je bak, en betere warmte verdeling.
 
Ik ook. Er zijn hele mooie filters met ingebouwde verwarming.

Eheim heeft zeer degelijke verwarming spiraal erin. Maar zijn duur.

Oase heeft iets minder degelijke staafverwarmer in het filter, maar is ook een stuk goedkoper.

Voordeel: Geen staaf in je bak, en betere warmte verdeling.
Ja die filters heb ik wel eens langs zien komen inderdaad. Vind het alleen zonde om er zo één aan te schaffen momenteel omdat ik natuurlijk nog twee goed functionerende 902's heb. En tot verbazing toe verwarmt mijn bodemverwarming de bak goed, scheelt dat het in huis ook wel warm is. De staaf is er gelukkig uit nu :D
 
Als je bak verder dicht groeit valt dat allemaal niet meer op.

Je planten doen het echt geweldig!

Hopelijk de mijne ook met plantenvoeding van planted in box
 
Je planten slaan goed aan zo te zien. Je hebt ook mooi licht in je bak.
 
Als je bak verder dicht groeit valt dat allemaal niet meer op.

Je planten doen het echt geweldig!

Hopelijk de mijne ook met plantenvoeding van planted in box
Klopt maar alsnog.
Planten doen het goed ja, alleen beetje last van die bruine stomme slierten aan m'n planten :D maarja komt goed.

Planted box ben ik altijd tevreden over geweest.

Je planten slaan goed aan zo te zien. Je hebt ook mooi licht in je bak.
Dankje! Leuk die balkjes van JMB
 
Foei van mezelf 4 pagina's moeten doorlezen .
Prachtige nieuwe start Peter !!!
 
Geweldige scape weer, Peter! Mooi laten doorgroeien. Wanneer komt het vissengespuis weer terug?
Zit er weer in nu! Zien er blij uit :D
Heel mooi Peter en gefeliciteerd nog met je nieuwe baan!
Bedankt!
Ontwikkeld echt in rap tempo, en het ziet er gaaf uit! :petjeaf:
Best snel hé :)

Wat gaat dat snel! Al voor de tweede keer een geweldige bak Peter!
bedankt Daan!
Foei van mezelf 4 pagina's moeten doorlezen .
Prachtige nieuwe start Peter !!!
Gelukkig valt 4 pagina's mee :D
 
Wel nog last van alg, lijkt zo ontzettend veel op draadalg maar het is bruin. Het gaat niet echt makkelijk weg, nooit eerder last van gehad dus weer wat nieuws :D iemand enig idee? Sorry, de vis was weer erg nieuwsgierig

Het lijkt wel de kleur alsof het dood gaat maar komt terug.

Verlichting staat nog steeds maar 40%.

Dus even de experts nodig voor dit :D
20180324_142104.jpg
20180324_142051.jpg
 
Zijn de waterwaarden oké, Peter?

Een te hoge ammoniak waarde zou een probleem kunnen zijn.
Veel afvalstoffen uit je 'gebruikte' bodem waar deze algen zich te goed aan doen.

Misschien een extra waterwissel in de week.
 
Zijn de waterwaarden oké, Peter?

Een te hoge ammoniak waarde zou een probleem kunnen zijn.
Veel afvalstoffen uit je 'gebruikte' bodem waar deze algen zich te goed aan doen.

Misschien een extra waterwissel in de week.
eerste wat mij ook te binnen schoot, alles is oké maar ga inderdaad extra waterwissels doen dan maar. kijken aan de hand daarvan of het beter gaat.
 
Ik denk sterk aan Rhizoclonium (haar alg) oorzaak schijnt vaak te weinig voeding in het water te zijn. Maar dat dat kan je alleen bevestigen als je waardes weet.
De bekende alg eters zijn er dol op.
 
Nou ondertussen zal je al zeker 4x gesnoeid hebben he :D een compleet groene bodem bedekking hebben en uhm alle bewoners erin :p
 
Nou ondertussen zal je al zeker 4x gesnoeid hebben he :D een compleet groene bodem bedekking hebben en uhm alle bewoners erin :p
Nee, nog niet heel vaak gesnoeid hoor :D ben vooral bezig met het handmatig verwijderen van die rare alg. Zie nog niet heel veel verschil maar we blijven doorgaan. Op meerdere sites gelezen dat het iets van ''Brown hair algea'' is maar ook nog dit tegen gekomen.

''Seems like filamentous diatoms. They are a colonial species that propogates rapidly. One way to see if it's diatoms is by rubbing a bit between your fingers. If it turns to a mush or powder it's diatoms.

Just vacuum what you can out and wait it out. It'll be gone in a month. This is a high light loving species too but most of all time is of the essence. ''
 

Terug
Bovenaan