Diamantgoerami mannetje of vrouwtje?


DdV

Well-known member
Lid geworden
14 september 2016
Berichten
180
Leeftijd
51
Locatie
Mechelen, België
Ik heb vorige week twee diamantgoerami's gekocht. Bedoeling was eigenlijk om een mannetje en twee vrouwtjes te kopen, maar de verkoper was niet zeker dat hij wel mannetjes had. Aan deze twijfelde hij het meest. Ik heb het dan maar beperkt tot twee, om niet met drie vrouwtjes thuis te komen. Is op onderstaande foto te zien of dit een mannetje of een vrouwtje is?


IMG_20170308_232803212.jpg
 
@Micr0 : Bedankt voor de reactie en de links. Z(h)ij heeft niet de rode verkleuring aan de buik, maar het is de vorm van de rugvin die me doet twijfelen. Die is langer en puntiger dan die van de andere goerami, maar ik weet niet of dat voldoende zegt, ik kan niet meteen vergelijken, buiten op een aantal internetfoto's. In de links die je stuurde staat dat de 'rafeligheid' van de staartvin ook een indicatie is, dat is op deze foto niet goed te zien. Ik zal er straks nog eens op letten.

Ik weet niet in welke mate gedrag een teken kan zijn. Deze zit de andere vaak achterna, andersom is dat nooit het geval. Maar ik weet niet of dat veel zegt.
 
2-1, en ik had zelf ook de indruk dat het een mannetje is. Bedankt voor de reacties!
 
100% een jonge man.

Je ziet het al duidelijk aan de rugvin, bouw en de beginnende oranje verkleuring op de borst.
 

Terug
Bovenaan