90 liter van Esthersvisjes


Ik hoop het inderdaad! Nadat ze erin zijn gegaan heb ik ze in ieder geval niet meer alle 10 gezien, waren het er altijd maar maximaal 6. We wachten af. Het filter is nu in ieder geval toegankelijk voor jonge garnaaltjes, kunnen ze daar de snackfase voorbij groeien, haha.
 
Bakkies
IMG_20181219_122851.jpg
IMG_20181219_122830.jpg
IMG_20181219_122704.jpg
IMG_20181219_122657.jpg
 
Heel wat avonturen weer meegemaakt lees ik :D

Maar ze zien er weer prachtig uit de bakken.
Mooi ook dat die ene zo precies op die witte kast past!
 
Heel wat avonturen weer meegemaakt lees ik :D

Maar ze zien er weer prachtig uit de bakken.
Mooi ook dat die ene zo precies op die witte kast past!

Dank je Sanneke! Het kastje is door de vader van Plankje (Carlijn) speciaal op maat gemaakt voor het aquarium, dus vandaar dat het zo mooi past.
Onze vaders zijn allebei overleden, dus toen ik van de zomer het kastje stond te schuren met de schuurmachine van mijn vader had ik het idee dat ze alletwee stonden te kijken hoe ik het aanpakte, haha! <3

Ik vind de nieuwe inrichting wel wat hebben hoor, wordt steeds mooier!!

Dank je wel, maar ben nog niet tevreden, maar nu het wat voller wordt begint het er een beetje op te lijken inderdaad. Geduld hebben maar! :)
Jammer dat de Bacopa toch steeds weer loslaat, die wil niet blijven zitten. Maar zoals je weet kan je het niet even terugstoppen, ik heb al een keer een overstroming gehad toen ik mijn arm in het aquarium stopte, haha! Dus ik wacht tot de volgende waterwissel.



Mooie foto s weer Esther.

Dank je wel John!
 
Ik heb je topic een hele tijd niet gevolgd, op de een of andere manier ondergesneeuwd.

Wat is het mooi geworden!

Onze vaders zijn allebei overleden, dus toen ik van de zomer het kastje stond te schuren met de schuurmachine van mijn vader had ik het idee dat ze alletwee stonden te kijken hoe ik het aanpakte, haha! <3
Herkenbaar, ik heb dat ook als ik met gereedschap van pap (ook overleden) aan een klus bezig ben.
 
My little tank staat op Marktplaats en hier bij Aangeboden. Nog een paar foto's. Het doet best pijn, vind dit een leuk bakje. Maar ja. Het is niet anders. :juggle::rolleyes:
P1084592.JPG
P1084594.JPG
P1084603.JPG
P1084609.JPG
 
Erg leuk bakje!
Die dwerg rasbora zijn erg moeilijk om op de foto te krijgen he!
Willen hier ook nooit stil zitten voor de foto :D
 
Thanks Thea, Matthias en John! Klopt, die rasboraatjes zijn enorm beweeglijk! Deze stond stil en schoot weg tijdens het maken van de foto, haha.

Ik heb wat problemen met de Bacopa caroliniana. De blaadjes laten los, de blaadjes die gevormd zijn in de wabi kusa periode. Die waren wat roder en verslijmen nu. Nu vormen er daarboven zicht wat groenere, kleinere blaadjes, dus op zich gaat het allemaal wel gewoon door, maar het oogt wat kaal allemaal. Maar dat komt wel weer goed. Bij elke waterwissel ga ik wat stelen toppen, als in, ik knip ze net boven de bodem af in de hoop dat daar weer wat uitgroeit en ik haal de kale stelen weg en plant de korte toppen met nieuw blad weer terug. Daarom oogt de boel dus kaal, maar dat komt wel weer goed. Ik probeer de achtergrond iets beter beplant te krijgen, dus daar plant ik ze momenteel terug, maar dat zie je dus niet, achter al die takken.

Verder is de Scaper's tank nog steeds niet verkocht, maximale bod was 75 euro, maar dan hou ik hem liever zelf. :) Verder weinig te melden, vandaar dat ik hier niet veel post. Ik kom wel elke dag even lezen en fotoalbums bekijken, het forum is mijn favoriete rustmomentje. :D
 
Even een snel filmpje


Je ziet dat het nog steeds een kale boel is, geduld geduld geduld...
 
Dank je wel Ton!
Haha, mijn man die fluit, hoor het nu pas. Hij reageert op de muziek, we hebben geen papegaai ofzo, haha. Volgende keer zal ik zwaaien, man, wat een hoop reflectie! Of 's avonds een keertje filmen. :D
 
Leuk videootje Esther en hoeveel liter is de bak?

Edit: 50 liter dus:D

Nee hoor, de scaper's tank is inderdaad 50L, iets minder eigenlijk, maar dit is het aquarium die ik van Carlijn heb overgenomen, die is 90L. Geloof ik. Ik zal het nog eens uitrekenen. 50x40x45 cm. Nog een keer gemeten: 49,7x40,2x45,3, haha. Ze kunnen niet meten bij de bouwer, zal de naam hier niet neerzetten. :D
Maar dat is dus 90L. Gaat iets af natuurlijk voor de inhoud en de bovenste paar cm en de glasdikte.
Misschien de titel van mijn draadje eens aan laten passen.

Edit: en dank je wel!
 
Ik moet altijd lachen als ik mijn foto's zie. Het is net of er geen vissen in mijn aquariums zitten, maar dat is natuurlijk wel zo. Ik kan ze niet tellen, maar ik schat dat er rond de 20 Heterandria formosaatjes inzitten nu. Plus 1 Pseudomugil gertrudae en minimaal 8 Malawa garnalen.
 
Na enig speurwerk zie ik een aantal formosaatjes dus ze zitten er echt in ;)
 
Ik heb de Formosa ook en zie ze ook amper hoor. Vaak zijn ze verscholen of zitten tegen de bodem aan hier.
 
Ik heb de Formosa ook en zie ze ook amper hoor. Vaak zijn ze verscholen of zitten tegen de bodem aan hier.

Nou, ze zwemmen hier wel gewoon rond, maar op de een of andere manier zie je ze niet terug op de foto's. Hierbij een filmpje van net met het voeren, dan zie je ze wel heel goed:
 
Leuke video en als ik ze voer zie je ze ook opeens alle 10 omhoog komen en door de bak schieten hoor. Maar als je niet voert is het vaak wel even zoeken waar ze zitten en dat komt mede door de donkere bodem die ik heb.
 
Thanks John! Wat voer jij je Heterandria? Ik heb levendbarenden voer gekocht, maar dat is voor een groot deel plantaardig zag ik later. Weet jij of dit wel goed voor ze is? Ze eten het na wat aarzeling wel, maar het is voornamelijk groen.
 
Ik heb geen geduld, heb een deel van de bodem vervangen.
IMG_20190131_155116.jpg


Heb ook de takken die rechts stonden links in de hoek gezet na een paar dagen internet afstruinen voor mooie aquariums en analyseren waar ik precies ontevreden over was. Maar ook dit wordt waarschijnlijk nog een beetje bijgewerkt.

Verder nog foto's die ik hier vlakbij heb gemaakt gewoon omdat ik het leuk vind.
IMG_20190130_100627.jpg


IMG_20190130_100416.jpg
IMG_20190130_100411.jpg


Ik hou enorm van dit soort plekken, een soort natuuraquariums vind ik.
 
Dank je wel John.

Vandaag weer water ververst in de Scaper's tank. Oude blad er voor een groot deel uit en nieuw erin.

IMG_20190203_154901.jpg
IMG_20190203_154852.jpg
 
Leuk zo, mag ik vragen waarom je de oude bladeren eruit haalt ipv ze langzaam laten verteren? (kan zijn dat je dat al gezegd hebt maar ik vergeet nogal eens het e.e.a.)
 
Er zaten plukken groene alg in de bladeren, vandaar. De rest van de bladeren zit er gewoon nog in.
Ik kijk het ook nog even aan met het zand dus hier zit nog niet het grotere zand in.

Dit aquarium staat in principe op Marktplaats om te verkopen, maar het maximale bod was 75 euro en dat vond ik te laag. Dus dan blijft hij voorlopig. Ben er verder nog niet helemaal uit, of ik hem leeghaal of niet dus ik laat het nu even zo.
 
Nee precies, ik kreeg 75 euro geboden voor alles bij elkaar en de emotionele waarde alleen al is al groter, hahaha.
Nee serieus, ik vind 100 euro toch wel het minimum. En ik heb op zich ideeën genoeg, en wensen en vissen die ik graag zou willen, dus dan is de keuze niet moeilijk.

Voor nu ga ik kijken wat er gebeurt met de bladeren als ik dus inderdaad zoveel mogelijk laat liggen. Krijg ik weer algen, wat gebeurt er met de 'humuslaag'. Ik weet wel dat het detritus heet, maar in dit geval met al dat bladafval lijkt het meer op een humuslaag. :)
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan