90 liter van Esthersvisjes


Hahaha! Het lijkt voller dan dat het is hoor! Het is een diagonale beplanting van linksachter naar rechtsvoor, daar voor staat links die grote pluk Nymphoides. Dus op zich is maar tweederde begroeid. Als je goed kijkt zie je door de Vallisneriasprieten de achterkant van de bak gewoon. Maar als ik ze eten geef komen ze meestal wel allemaal tevoorschijn.
 
IMG_20180328_135948.jpg
 
Esther wat een leuke bak heb jij. Nog geen jongen van de blauwoogjes gehad?, in zo'n dicht beplant aquarium.....

Ik heb de heterandria formosis een keer via marktplaats gekocht voor een zieke kennis van mij. Dat waren topexemplaren voor een prikkie.

Groetjes en beterschap John.
 
Dank je John! Ik zie af en toe een eitje in de planten, maar dat verdwijnt weer naar een paar dagen. De blauwoogjes die er nu in zitten zijn op 1 na jongen van bijna 2 jaar geleden. Maar die zijn dus zelf niet zo productief.
De Heterandria formosa's zijn nu iets dikker aan het worden, dus wie weet, over een tijdje! Ik zit ook af en toe op marktplaats te kijken inderdaad. Daar worden ze regelmatig aangeboden, maar heel ver weg vanaf waar ik woon.
 
Een fliepje! Overduidelijk Heterandria formosa, dus de dikke buikjes komen niet alleen door de artemia! :smitten: Ben benieuwd hoe het zal gaan, de vorige groep at al hun jongen op. Nou ja, al, het waren er maar 3.



IMG_20180401_195222.jpg
 
Dat is leuk zeg! Toen ik ze had, had ik ook snel jongen en die groeiden ook prima op.
 
Leuk hoor en hoeveel zie je er? Ik had er 1 en die heeft het overleefd en is nu zo n 7mm. De rest zal wel zijn opgegeten.
 
Het is er nog steeds maar een. Ik kijk elke dag of er meer bij komen, maar helemaal niets nog.
 
Water ververst, Anubias eruit gehaald en de Valisneria die mee omhoog kwam teruggeplant. Grote chaos! Fliepje heeft even in een glas gezeten voor de veiligheid. Licht uit gedaan en foto's gemaakt, hopelijk nu eindelijk eens betere foto's. Moet ik eigenlijk wel wachten tot de viezigheid is weggefilterd. :)
IMG_20180407_200948.jpg
IMG_20180407_211927.jpg
IMG_20180407_212042.jpg
 
Stel je voor, je zuigt/ spoelt de kleine Fliepje weg! Handige oplossing voor toch onderhoud!

Alles staat mooi in de groei en kleur op de foto :D
 
Thanks allemaal! Ja, moet je niet aan denken Mandy! Hij werd vanmorgen al bijna opgegeten door een blauwoogje, hij kon nog net wegschieten. Niet leuk om te zien, maar je doet er weinig aan.
 
Nou, dat was Fliepje dus. Gisterochtend voor het laatst gezien, denk dat ze dachten dat hij een lekker dik artemiaatje was. :/
 
En heb je Fliepje nog gezien? Ik zag toevallig dat ik niet 1 maar 3 kleintjes heb zwemmen van zo n 7-8 mm schat ik.
 
En heb je Fliepje nog gezien? Ik zag toevallig dat ik niet 1 maar 3 kleintjes heb zwemmen van zo n 7-8 mm schat ik.
Nou, toevallig zag ik 'm gisteren ineens weer zwemmen! Ik durfde het nog niet te melden, omdat ik hem vandaag dan weer zou willen zien, maar ik zag hem niet vandaag. Hij zwom de eerste week aan het wateroppervlak, maar nu vond ik hem bij de bodem. Hij scharrelde over de stenen, plukte dingetjes uit de algen vandaan.
Afwachten maar, vond het wel leuk om 'm weer te zien in ieder geval, stukje gegroeid enzo! :D :thumbs:
Wat gaaf dat jij er drie hebt!
 
Ik kon hem bijna een week niet meer vinden, ik dacht dat hij opgegeten was, maar toen zag ik hem ineens over de stenen scharrelen.
 

Terug
Bovenaan