Dennerle scaper's tank 50 l Mandykuh


Ik gebruik deze voor mijn 50 liter; zijn wel met wegwerpflessen van 500 gram a 18,- stuk. Dus een hervulbaar systeem is natuurlijk goedkoper op lange termijn.
Maar aan de andere kant; die 2 flesje per jaar

Hierbij hoef ik niets meer te kopen??
 
Hierbij hoef ik niets meer te kopen??
Een magneetventiel en een tijdschakelaar is wel een must.
Een (elektrische) magneetschakelaar zorgt ervoor dat de aanvoer van CO2 gestart en gestopt word. En een tijdschakelaar bepaald de tijd waarop dat gebeurt.
Gemiddeld is dit 2 uur voordat het licht aangaat de CO2 starten en een urrtje voordat het licht uitgaat weer uitschakelen.

Ik zag dat je al een bellenteller had en een glazen diffuser. Dus meer heb je niet nodig
 
Een magneetventiel en een tijdschakelaar is wel een must.
Een (elektrische) magneetschakelaar zorgt ervoor dat de aanvoer van CO2 gestart en gestopt word. En een tijdschakelaar bepaald de tijd waarop dat gebeurt.
Gemiddeld is dit 2 uur voordat het licht aangaat de CO2 starten en een urrtje voordat het licht uitgaat weer uitschakelen.

Ik zag dat je al een bellenteller had en een glazen diffuser. Dus meer heb je niet nodig

Maar die magneetschakelaar is ook niet cheap en en ventiel dus zou ik alsnog rond de 200 uitkomen? Hmmmm
 
Tja, keuzes, keuzes. Maar het zijn onderdelen waar je niet buiten kan.
Magneetventiel kost 35,-. Als je geen haast hebt koop ie 'm in China voor 12. En een tijdschakelaar 4,- bij de Hornbach
 
Tja, keuzes, keuzes. Maar het zijn onderdelen waar je niet buiten kan.
Magneetventiel kost 35,-. Als je geen haast hebt koop ie 'm in China voor 12. En een tijdschakelaar 4,- bij de Hornbach

Geen haast ik ga eerst dat bio ding eens gebruiken.

Dan maar sparen voor een dure aanschaf en dan meteen een complete set. Over een half jaar ofzo.

Ik wil toch pas garnalen erin als het plaatje klopt want ik wil geen vuurgarnaaltjes. Misschien leuk voor iets erin te hebben maar ik wil net wat exclusievere en dus gevoelige garnalen.
 
Even een kleine gedachtegang van plantjes wat ik wel leuk vind.
Natuurlijk niets alles en ook niet de hoeveelheden voor in de nano maar dit is wat even allemaal in mijn winkelmandje staat :D x5 zijn ze wat goedkoper en kan het overschot in de rio plaatsten.

Ik wil niet al te veel verschillende soorten door en naast elkaar.

5x Hygrophila Difformis
5 x Hygrophila polysperma
5 x Lilaeopsis nova-zelandiae
5x Vallisneria Spiralis
5x Bacopa Madagascariensis
5x Rotala indica en/of in combi met
Rotala Walichii

3 x Christmas mos (Vesicularia montagnei)
5x Hemianthus callitrichoides
5x Eleocharis Acicularis

Must have Microsorum Pteropus Petit!! Deze is mijn enige eis :D ik vind dit zo een leuk plantje haha.

In vitro
2x Flame Moss
1x Spiky Moss
1x Willow Spike moss
Ammania sp. 'Bonsai'

Mosballen

5 kg Seiryu stenen
Spiderwood

Qua mos is dat toevallig een invito pakket.

Ik kan ook Weeping moss (Vesicularia ferriei) krijgen 5 van die doosjes a €10,-
Net hetzelfde als de Hemianthus callitrichoides ook 5 bakjes voor €10,-

Ik ben een groentje met een soort van plantenbak aquarium dus alle informatie is alleen maar meegenomen en op of aanmerkingen dus ook :D
 
Weet iemand hoe deze precies heet ?
263911713765655.jpg
263926750430818.jpg





En deze is toch de Microsorum Pteropus Petit
263911737098986.jpg
263926773764149.jpg
263926850430808.jpg


Ik heb mijn andere album gevuld met foto's :D
 
Nou van dat inlezen is niet veel terecht gekomen. Dat doen we morgen wel even en dan bestellen.

MAAR ik ben geslaagd voor mn spiderwood :D
Ik kan er alle kanten mee op ;)
20180205_180935.jpg
20180205_180942.jpg
20180205_180949.jpg


En een simpele achterwand maar gepakt zwart ipv 3D achterwand
20180205_181022.jpg


Nu planten beslissen!
 
Nou deze planten besteld.


3x Cyperus helferi

2x Cladophora aegagropila/ Mosbal

3x Microsorum pteropus Trident

1x Microsorum pteropus Minor

1x Microsorum pteropus/ javavaren

1x Hygrophila corymbosa

3x Micranthenum micranthemoides

1x Micranthemum sp. Monte Carlo mat 15x11cm

3x Blyxa japonica

1x Echinodorus paniculatus/bleheri

1x Hemianthus sp. Amano Pearl Grass

Toch een beetje rekening ermee gehouden dat ik geen CO2 systeem erin heb hangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Flourish Excel. Maar je hebt nog Easycarbo staan dus zou ik die maar gebruiken.
De koolstofbron was slim, maar als je nog slimmer bent gebruik je daarbij ook de EI. Als je dan problemen krijgt in je bak weet je iedergeval zeker dat het niet aan de voeding ligt


Carbo kan in de rio dus geen probleem:D

Die Flourish Excel in combi met El?
 
Carbo of Flourisch maakt niet zoveel verschil omdat jij geen hoge waarde CO2 toevoegt. Dus zou het gewoon bij Easycarbo houden.
En waar je de standaard EI koopt is niet zo belangrijk.
 
Prachtig stukje hout heb je daar! :D EI is inderdaad een goed idee, kost ook niet zoveel met een kleiner formaat bak :thumbs:
 
Zoek de verschillen...

20180207_122057.jpg
20180207_122047.jpg
20180207_122044.jpg
20180207_122032.jpg


Volgens mij horen ze gewoon zo te zijn. Beetje jammer maargoed vanavond even kijken of ik de standaard lamp erop plaats of deze
20180207_122444.jpg
 
Opbouw gaat beginnen.

Ik wist niet dat je een poster fix moest hebben dus deze ook nog even snel gehaald
20180207_143736.jpg


Ik zag bij de filter een spons zat die open was aan de onderkant. Ik ga die vervangen zodra de garnalen erin komen met deze. Zodat ik zeker weet dat er geen kleintjes in de filter via deze komen.
20180207_143707.jpg
20180207_143716.jpg
20180207_143719.jpg


De Oxydator mini heb ik ook weer gehaald.

20180207_143644.jpg


En even kijken welke verwarming het word.

20180207_143817.jpg
 
Poster gewoon heel simpel erop aanbrengen.
Ik heb het gedaan door mn bakje in te spuiten met wat glascleaner, plak je heel simpel de folie erop.
 
Klopt Albert en mn vader doet het gewoon door er water op te spuiten. Maar Gup had zo n poster en die was niet geplastificeerd maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Mandy, ik zou de nano niet gebruiken want ik heb er enkele gehad en ze wijken heel erg af. Als je de bak op 24 graden wilt hebben mag je deze wel op 29 instellen heb ik ervaren.
 
Klopt Albert en mn vader doet het gewoon door er water op te spuiten. Maar Gup had zo n poster en die was niet geplastificeerd maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Mandy, ik zou de nano niet gebruiken want ik heb er enkele gehad en ze wijken heel erg af. Als je de bak op 24 graden wilt hebben mag je deze wel op 29 instellen heb ik ervaren.
John, misschien had hij de verkeerde kant erop geplakt.
 
Klopt Albert en mn vader doet het gewoon door er water op te spuiten. Maar Gup had zo n poster en die was niet geplastificeerd maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Mandy, ik zou de nano niet gebruiken want ik heb er enkele gehad en ze wijken heel erg af. Als je de bak op 24 graden wilt hebben mag je deze wel op 29 instellen heb ik ervaren.


Ik vroeg al aan mn vriend waarom ik die grote verwarming ook had en toen viel het me in ja
 

Terug
Bovenaan