Dennerle primus 160 werkt niet!


Danielle den Hollander

Well-known member
Lid geworden
15 februari 2017
Berichten
490
Leeftijd
37
Locatie
Elst UT
Hoi allemaal

Ik heb sinds 2 weken een Dennerle primus 160 co2 systeem, alleen komt er geen co2 uit. Ik heb de flipper verplaatst, zodat hij meer in de stroming hangt. Ik heb de stelschroef helemaal open gedraaid ik heb de drukregelaar knop helemaal open gedraaid, slang erop en eraf, de slang ingekort, terugslag ventiel zit ertussen. Ik hoor ook geen sissend geluid. Zal de drukregelaar er niet goed opzitten? Hij zit wel helemaal vastgeschroefd of is hij kapot? Wie kan mij helpen? Mijn easy carbo is helaas op.
 
Vreemd. Als je de primus op de fles draait, moet je even een sissend geluid horen.
Bij losdraaien ook. Dan weet je dat de fles nog vol is.

Anders misschien het terugslag ventiel verkeerd aangesloten?
 
Ook zonder slang erop hoor ik geen sissend geluid. Ik kan straks het terugslag ventiel omdraaien.
 
Sissend geluid moet je horen als je de primus op de fles schroeft. Dus bij het monteren op de fles.

Zo weet je of de fles vol of leeg is.
 
Ik denk dat ik maar even teruggaat naar de hornbach lijkt me sterk dan een nieuwe fles leeg is, misschien fabrieksfout.
 
Ik heb het sissende euvel opgelost. Ik draaide de regelaar eraf en gelijk een flinke sisser ik schrok me eigen de :eek:
Ik had het zwarte rubberen dopje niet van de fles gehaald en toen de regelaar er opgedraaid :oops:nu heb ik de rest van het rubber van de fles geplukt en de rubber uit de drukregelaar gevist en toen alles er weer opgedraaid en langzaam weer open tot de poef kwam. Misschien een blunder topic openen? Als het goed is moet hij het weer gaan doen over 2 dagen inwerktijd
 
Ik heb het sissende euvel opgelost. Ik draaide de regelaar eraf en gelijk een flinke sisser ik schrok me eigen de :eek:
Ik had het zwarte rubberen dopje niet van de fles gehaald en toen de regelaar er opgedraaid :oops:nu heb ik de rest van het rubber van de fles geplukt en de rubber uit de drukregelaar gevist en toen alles er weer opgedraaid en langzaam weer open tot de poef kwam. Misschien een blunder topic openen? Als het goed is moet hij het weer gaan doen over 2 dagen inwerktijd

Ik had al zo'n vermoeden. Daarom ook mijn vraagsteling over het sissen.
Als je dat niet hoort, kunnen het 2 dingen zijn. Lege fles. Of het zwarte dopje erop gelaten.

Mooi dat het nu is opgelost.
 
Ja hij doet het weer! Ik dacht dat je het erop moest laten vanwege evt ontsnappings lucht:oops:
 
Il dacht dat hij het deed de belletjes stoppen weer
 
Ik heb hem nu continu aan de praat gekregen, alleen gaat hij wel langzaam met grote bellen, moet nog een beetje inlopen denk ik.
 
Hij draait nu goed en de continu test geeft groen aan.

IMG_20170405_000323.jpg
 
mooi mooi,ook mooie planten instaan zie ik.
 

Terug
Bovenaan