Dennerle led 40 dimmen


T

thompunte

Guest
Dag allemaal,

Ik heb een Dennerle trocal LED 40 18/w boven mijn Nano bakje hangen.
Graag wil ik deze kunnen dimmen. Er is voor Dennerle een aparte dimmer te koop maar die kost 120 euro. Dit vind ik wat veel geld.
Dennerle is slim en heeft een apart 3 punts stekkertje ertussen gezet zodat je gedwongen wordt de dure dimmer te kopen.
In de dierenwinkel gaven ze als alternatief wat horregaas ervoor te plakken om de boel een beetje te dimmen.
Is er iemand die een alternatieve dimmer er tussen heeft gekregen?
 
Nee ik niet. Draadje strippen en vastmaken aan een alternatieve dimmer zal mij wel kunnen lukken denk ik. Maar de kans is dat ik een ledlamp van 129 euro ga mollen.
 
Nee die heb ik niet. Dat zijn hele avontuurlijke stukken gereedschap voor mij :)
 
haha, naja dan houd het wel een btje op ben ik bang met vast stellen wat de dennerle verlichting allemaal voor spanningen etc gebruikt en wat op welke pin zit
 
Okido...misschien is er een andere avonturier die tegen hetzelfde is aangelopen. Thanks
 
Zou er zelf ook niet aan gaan rommelen idd.
18 watt led is ook wel een flinke klap licht voor een Nano zeg!
 
Ja daar was ik al bang voor. Het stekkertje heb ik er nu half ingestoken waardoor alleen de blauwe kleur ledjes branden en niet de gele erbij. Dat scheelt al de helft.

Is er een richtlijn hoeveel watt voor een bakje van 40 liter?
 
Is een beetje afhankelijk van de inrichting wat planten betreft maar zou niet precies kunnen zeggen hoe of wat.
Heb zelf bv een 60x30x30 met 10 watt led verlichting en groeien de planten en mossen prima op.
 

Terug
Bovenaan