Dennerle Carbo Elixier Bio VS easy-life Easycarbo


-JP-

Active member
Lid geworden
29 september 2016
Berichten
32
Leeftijd
48
Locatie
België
Het is nog wel een tijd sparen voor de CO2 installatie er komt. Ondertussen is de eerste fles Easycarbo zo goed als leeg en hebben ze me in de LFS de Dennerle fles verkocht.
Zijn er mensen die ervaring hebben met de 2 producten?

IMG_20170309_171453337.jpg
 
Heb een paar jaartjes Easy-Life Easy Carbo gebruikt met tevredenheid. Het werkt perfect tegen algen en vooral de extra koolstoffen voor de planten. Bij overdosis zullen de vissen het niet fijn vinden i.v.m. glutaaraldehyde wat schadelijk en toxisch kan zijn bij hoge concentraties. Ook bepaalde planten als Vallisneria kunnen er niet al te goed tegen.
Nou heb ik laatst gelezen dat Dennerle Carbo Elixier Bio geen glutaaraldehyde bevat en gemaakt is van "natuurlijke" koolstofbronnen. Of dat waar is weet ik niet 100%, ben benieuwd naar de ervaringen! Wel heb ik ervaring gehad met overige Dennerle lijn qua plantenvoeding, wat overigens prima producten zijn.

Persoonlijk gebruik ik nu plantenvoeding van Festal en Easy Carbo i.c.m. CO
2. CO2 heeft een betere effect op de planten naar mijn mening, Easy Carbo gebruik ik alleen als "extra". Ik zou persoonlijk niet langer wachten met het gebruik van CO2, al helemaal wanneer je ook wat "moeilijkere" planten wilt houden.
 
De eerste fles Dennerle is erdoor. Ik heb de indruk dat er zeker geen negatieve effecten zijn. Er zijn zelfs een aantal planten die er beter tegen kunnen heb ik de indruk.
 
"natuurlijke" koolstofbronnen

Ik ben eigenlijk heel benieuwd. Bij mijn LFS verkopen ze koolstofbron van Aquatic Nature en dat zou ook natuurlijker zijn dan Easy Carbo. Over wat voor stof zouden we dan praten? Heb jij enig idee wat in die fles van Dennerle zit?
 

Terug
Bovenaan