Dennerle 300 quantum


J

Joey9411

Guest
Goede avond allemaal

Ik ben sinds 3 dagen in bezit van een dennerle co2 systeem deze gaat in de nacht uit door middel van een tijd klok deze staat ook op mijn verlichting dus gaat samen uit en aan

Nu zeggen ze als vuist regel 10 bellen per minuut per 100 liter ik heb een 200 l bak en zit nu al bijna op de 65 bellen per minut en de dennerle lange termijn test geeft nog steeds niet echt de donker groen kleur kan dit kloppen ?

Mvg

15472284800024200907495484817197.jpg


15472285010073728194408242351791.jpg
 
Ja dat kan want ik geef op een meterbak 140 bellen en dat hangt af van hoe de waarden van je kraanwater zijn. Met een hoge kh zul je meer moeten toedienen.
Het mooiste is als hij lichtgroen gaat kleuren.
 
A oke ik was nu al bang op me meter bak dat ik teveel aan het toevoegen was heb er eigenlijk 0 ervaring in
Bedankt voor je snelle reactie
 
Er is zo bellen ladder mee geleverd is deze wel goed voor mijn bak of zijn er betere alternatieven?
 
Ik gebruik deze ook maar op de meterbak gebruik ik wel de grootste en ik denk dat de jouwe een slag kleiner is en dat de bellen dus minder tijd hebben om op te lossen.
 
Ik vond deze al erg groot moet ik zeggen haha de bellen zijn bijna helemaal weg voordat ze boven zijn blijven nog maar hele kleine belletjes over ik ging er stiekum van uit dat dit hoorde haha

Wel is de stroming in me bak nog niet optimaal doordat ik de pomp eigenlijk te krap vind heb hiervoor een pomp bestel van het zelfde merk (jbl) maar dan 2 stappen groter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heey Joey, het schijnt dat deze co2 ladder wel goed de co2 in het water oplost maar zelf vond ik het niet mooi staan in mijn bak mogelijk kun je dit met wat planten verbergen en zorg dat de stroming de co2 goed door je bak verdeeld.. zelf heb ik een co2 atomizer van aquaplantsonline.nl (APO) ben hier zeer tevreden over je heb geen techniek meer in je bak en co2 wordt goed opgelost.. ik had hier voor ook nog een jbl inline atomizer maar als ik meer co2 wilde toevoegen begon die te sissen(lekken) heb ik nu geen last meer van.. die 10 bellen p 100 liter moet je niet zo letterlijk nemen vaak is het in de praktijk een stuk hoger je moet zelf evem goed meten en kijken waar jou behoeften ligt.. veel succes ermee in ieder geval! Grtz Olaf
 
Ik vond deze al erg groot moet ik zeggen haha de bellen zijn bijna helemaal weg voordat ze boven zijn blijven nog maar hele kleine belletjes over ik ging er stiekum van uit dat dit hoorde haha

Wel is de stroming in me bak nog niet optimaal doordat ik de pomp eigenlijk te krap vind heb hiervoor een pomp bestel van het zelfde merk (jbl) maar dan 2 stappen groter

Als ze zo goed als helemaal oplossen dan is het goed hoor en met het spelen van de werkdruk kun je vaak het eea nog wel finetunen.

De 10 bellen die ze noemen is vaak om mee te starten en zo dus niet gelijk teveel co2 te krijgen maar in de praktijk is dat (vaak) niet voldoende.
 
Oke bedankt voor de reacties! Ik ga is uit proberen met de co2 !!
 

Terug
Bovenaan