Dennerle 30 Ltr. van TonHageraats

  • Onderwerp starter TonHageraats †
  • Startdatum

Dank jullie, ik ben er ook erg blij mee en de plaatsing geeft een speciaal effect daaraan.
Nog een weekje of 3 wachten dan kan ik gaan zoeken naar een mooie begingroep citroen garnaaltjes.
 
Je hebt keuze genoeg als het om de soort garnalen gaat Ton maar mooi gedekte Citroenen zijn inderdaad erg mooi. Ik hoef je vast niet te vertellen dat je die wel weer moet uitselecteren;)
 
Klopt John, maar dat is voorlopig nog geen zorg.
 
Vandaag de 3e week dat de nano draait, maar even wat ramen gezeemd en wat water ververst, alleen op de ramen zat wat alg aanslag maar niet erg.
Tevens wat mos op een takje aan de voorkant gebonden dat zullen de toekomstige garnaaltjes wel waarderen denk ik, dit mag nu nog even door groeien.

De drijf riccia word steeds groter en heb daarom maar even een touwtje gespannen zodat het stil aan de voorkant drijft en de Anubias wat meer licht krijgt, hoewel deze al nieuwe bladeren begint aan te maken.

Verder geen narigheid algen of schimmels dus prima zo, er ligt alleen nog wat voer op de grond maar dat word steeds kleiner en is een mooie voeding voor de bacteriën.

Wordt vervolgt :zwaai:

DSC01362.JPG


DSC01363.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag de 3e week dat de nano draait, maar even wat ramen gezeemd en wat water ververst, alleen op de ramen zat wat alg aanslag maar niet erg.
Tevens wat mos op een takje aan de voorkant gebonden dat zullen de toekomstige garnaaltjes wel waarderen denk ik, dit mag nu nog even door groeien.

De drijf riccia word steeds groter en heb daarom maar even een touwtje gespannen zodat het stil aan de voorkant drijft en de Anubias wat meer licht krijgt, hoewel deze al nieuwe bladeren begint aan te maken.

Verder geen narigheid algen of schimmels dus prima zo, er ligt alleen nog wat voer op de grond maar dat word steeds kleiner en is een mooie voeding voor de bacteriën.

Wordt vervolgt :zwaai:
Het begint al aardig op te schieten! Fijn dat de opstart zo lekker verloopt :)
 
Mooi Helder! Het ziet er echt prachtig uit Ton en die Epipremnum die het bakje flankeert is gewoon top erbij!
 
Net Chris maar even een mailtje gestuurd of hij me op de hoogte wil houden wanneer hij weer citroengarnaaltjes heeft.
 
Vandaag de 3e week dat de nano draait, maar even wat ramen gezeemd en wat water ververst, alleen op de ramen zat wat alg aanslag maar niet erg.
Tevens wat mos op een takje aan de voorkant gebonden dat zullen de toekomstige garnaaltjes wel waarderen denk ik, dit mag nu nog even door groeien.

De drijf riccia word steeds groter en heb daarom maar even een touwtje gespannen zodat het stil aan de voorkant drijft en de Anubias wat meer licht krijgt, hoewel deze al nieuwe bladeren begint aan te maken.

Verder geen narigheid algen of schimmels dus prima zo, er ligt alleen nog wat voer op de grond maar dat word steeds kleiner en is een mooie voeding voor de bacteriën.

Wordt vervolgt :zwaai:

Bekijk bijlage 50407

Bekijk bijlage 50408
Mooi bakkie, Ton!
 
Erg mooi Ton. Ik had ook dat Vorkje drijven maar kreeg met 3,5 W led al snel draadalg erin en die heb ik dus weg gedaan. Misschien iets om wel even in de gaten te houden;).
 
Erg mooi Ton. Ik had ook dat Vorkje drijven maar kreeg met 3,5 W led al snel draadalg erin en die heb ik dus weg gedaan. Misschien iets om wel even in de gaten te houden;).
We gaan het zien John, ik heb er 11 watt boven en tot op heden is het nog helemaal schoon.
 
Heel mooi bakje geworden Ton!
Citroentjes waren mijn allereerste garnaaltjes en ben er nog altijd verliefd op.
Zal prachtig staan in je bakje!
 
Net Chris maar even een mailtje gestuurd of hij me op de hoogte wil houden wanneer hij weer citroengarnaaltjes heeft.

Vanmiddag citroentjes gezien. Zijn echt mooie garnalen!!
Als je ze hier komt halen, zitten er nog 2 zwangere dames bij!!
 
Week 4, even de waterwaarden getest,

PH 7
KH 5
GH 6
NH3 0
NO3 0
PO4 0,5
No2 0
FE 0.25
TDS 510

Nog geen No3 meetbaar dus nog even wat extra vervuilen met wat droogvoer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het eerst leven is gespot in het bakje....helaas allen maar wat poelslakjes :mad:
Gelijk maar mijn eigen slakkenval erin gehangen dus maar even kijken wat er morgen inzit.
 
Net weer bij Ivan terug (LFS) en een mooie deal kunnen maken voor 20 citroengarnaal(tjes) ze zijn nog heel erg klein en nog niet op kleur maar dat komt straks wel goed.
Ik weet waar hij ze vandaan heeft en deze kweker heeft bijzonder goede kwaliteiten dus daar ga ik nu ook vanuit.

Foto's volgen nog, even laten overwennen voordat ze hun nieuwe huis kunnen gaan betrekken.
 
Dank allen :zwaai:
Ze zijn net los gelaten in hun nieuwe huisje, maar gingen ook gelijk de verstop plaatsjes opzoeken, dus nog even een dagje geduld voor de :foto::foto:
 
Jij als garnalen kenner zal dat zonder meer herkennen John :thumbs:
 

Terug
Bovenaan