Demekins en voer


K

Katy707

Guest
Ik vroeg me iets af, toen ik een bepaald artikel las....

Demekins hebben telescoop-ogen.
Hoe zien ze dan het voer op de bodem liggen, hoe vinden ze dat?
Ze zullen het ongetwijfeld wel zien voorbij drijven, maar als het op de bodem ligt,... hoe vinden ze dat dan?

Of helpt hun reuk daar ook bij?
Hoe sterk is dat ontwikkeld bij vissen?
Ze zullen altijd wel voer vinden door hun neus te gebruiken, ook al zien ze het niet liggen?
Ze verhongeren niet als ze geen voer op de bodem zien liggen?
 
Niet alle demekins/telescoopogen zien even goed. Toch kunnen
ze over het algemeen heel goed hun kostje bij elkaar scharrelen.
Sluierstaarten grondelen over/door de bodem en zoeken zo hun voedsel.
Ook telescoopogen doen dat en komen zo dus aan genoeg voedsel.

Drijvend voer is voor de meeste trouwens ook geen probleem, bij mij
tenminste, ze leren heel snel waar het drijvende voedsel heen drijft en gaan dan gewoon het oppervlak af.

De reuk is volgens mij erg goed ontwikkeld bij vissen
 
Miss-Poodle zei:
De reuk is volgens mij erg goed ontwikkeld bij vissen
Dat klopt. Bij onderzoeken waarbij de ogen van vissen werden verwijderd bleek dat dit geen hinder was om meer dan voldoende voedsel te vinden.

Ook was dit het geval bij snoeken die net zoals andere vissen trillingen van andere vissen/dieren kunnen voelen met hun zijlijn orgaan. Ze vingen genoeg prooivis om in leven te blijven.
 
Ik wil misschien ook wel een Demekin met een paar weken, maar wat ik dus NIET wil, is dat hij/zij ondergesneeuwd gaat worden door de andere Sluiers dan.
Dus dat hij/zij niet omkomt van de honger, omdat de anderen hem te snel/te slim af zijn.
 
Had je niet gezegd voor kleinere varianten als Ranchu en Lionshu te gaan omdat je filtering niet geschikt is voor sluiers? Demekins vallen niet onder de kleinere varianten.
 
Jones zei:
Had je niet gezegd voor kleinere varianten als Ranchu en Lionshu te gaan omdat je filtering niet geschikt is voor sluiers? Demekins vallen niet onder de kleinere varianten.

Oh, wist ik niet.

Ik wil idd. Ranchu/ Lionchu.
Dan zie ik van Demekin af.
 
Kleinere varianten?

50f56513bf0e2.jpg


Dan denk ik eerder aan de Hemelkijker en blaasoog. Of je die wil hebben is een 2e.
K2fxV170VvrP1YStWlpMG6GVxImkAjrn.jpeg


gf8.jpg
 

Terug
Bovenaan