delen van een bakje voor 2 betta vrouwtjes of nieuwe opzetten ?


sailjo

Well-known member
Lid geworden
21 januari 2020
Berichten
761
Locatie
Gauw
ik zit met een klein probleempje. Ik heb 2 betta vrouwtjes die een tijd lang in 1 bakje zaten maar dit ging op een gegeven ogenblik mis. Dus 1 in de garnalen bak gedaan om bij te laten komen maar ik wist dat dit niet lang zo kon. Nu dus aan het nadenken wat te doen ? Het bakje waar ze in zaten is 40x20x25 , zou ik dit in tweeën kunnen doen of is het verstandiger om een extra bakje op te zetten ?
In tweeën, hoe zou dat dan moeten ? Hoor graag ideeën !
 
ik zit met een klein probleempje. Ik heb 2 betta vrouwtjes die een tijd lang in 1 bakje zaten maar dit ging op een gegeven ogenblik mis. Dus 1 in de garnalen bak gedaan om bij te laten komen maar ik wist dat dit niet lang zo kon. Nu dus aan het nadenken wat te doen ? Het bakje waar ze in zaten is 40x20x25 , zou ik dit in tweeën kunnen doen of is het verstandiger om een extra bakje op te zetten ?
In tweeën, hoe zou dat dan moeten ? Hoor graag ideeën !

Hangt erg af van je aquarium met name de bovenrand
een stukje plexiglas/prespex acryl etc (verkrijgbaar bij de bouwmarkt, maar helaas wel grotere platen, kun je zagen met figuurzaag) met een heleboel (8mm.) gaatjes tbv de doorstroming is bijvoorbeeld een optie, als je die niet op kan hangen kun je het ook klemzetten tussen 2 stenen ofzo
 
Tja het is een bakje van rond de 30 liter dus netto zo n 25 denk ik en als je dat gaat splitsen vindt ik persoonlijk dat er wel erg weinig zwemruimte over is. Dan heeft de Betta maar een 20cm om op en neer te kunnen.
 
2de bakje is zeker aan te bevelen voor meer permanente oplossing

Of het een optie is kan ik niet beoordelen, in Heerenveen staat bij de Jumper nog een overgebleven Cube van 30 liter inclusief alles voor 40 euro, volgens mij zelfs met kastje/poot
als je gaat zoeken helemaal achterin links van het plastic gordijn
Geen vissen kopen daar, ze hebben pas een explosie van bacterie en warmte gehad
 
20200821_104241.jpg


voorlopig toch maar even apart in een bakje gezet, filtertje draaide al geruime tijd mee met de bak waar ze in zat en heb deels ook water uit die bak gebruikt. Inrichting is me zeker nog niet naar het zin, maar zo kan ze iig weer even vooruit

Ik moet nog op zoek naar verlichting voor dit bakje en een "deksel" . Als iemand nog wat leuks heeft te liggen.....
 
Laatst bewerkt:
Net op mp een alles inclusief bakje tweedehands 35 l voor 15 gekocht. Dus ik zou lekker een eigen bakje aanbieden. Maar ik begrijp je man ook hoor haha heb thuis hetzelfde 🤣 gelukkig kan ik de bakkies ook op m’n werk kwijt, beetje under the radar haha
 
denk dat deze naar mijn nachtkastje gaat, maar moet er eerst nog een deksel en licht bij hebben....
 

Terug
Bovenaan