De sluierstaartbak van kaaskop


K

KaasKop

Guest
Besten Aquaforum genoten,

Hierbij wil ik graag mijn sluierstaart bak delen met jullie.
Ik heb deze sinds eind augustus. Na het nodige inlezen (hier op het forum) en het aquarium in laten draaien inmiddels anderhalve maand mijn 3 sluierstaarten hier in los gelaten.

Ze doen het behoorlijk.

Graag jullie mening over de vissen en inrichting. Lijkt mij leuk!

Aquarium
kaaskop_foto_1_11.jpg


Mijn 3 sluierstaarten foto van eind augustus
kaaskop_foto_2.jpg


Boeddha foto 18/10/14
kaaskop_foto_6.jpg


Shiva foto 18/10/14
kaaskop_foto_5.jpg


Vishnoe foto 18/10/14
kaaskop_foto_3.jpg
 
Ziet er op het eerste gezicht goed uit. Wat is de lengte van de bak?

Ligt daar onderin nou een GoPro?
 
Dankje, Momenteel heb ik een bak van 80 cm.
Grappig dat je het zien, had op moment van foto's maken inderdaad een GoPro erin liggen voor filmpje en foto's om te zien
wat het zicht eigenlijk was vanaf het aquarium.
 
Leuke visjes heb je! :D Je bak is alleen wel wat aan de kleine kant, voor die sluiers zou ik zsm overstappen naar een aquarium met een minimum lengte van 120 cm en minstens 50 liter per vis. Je zult zien dat ze straks erg snel gaan groeien en dan zal deze bak snel te klein worden, met vergroeide visjes als gevolg.
 
Dankje! Ik weet dat de bak aan de kleine kant is. Dit was alleen op moment de enige bak binnen budget en beschikbare ruimte. (slecht excuus)
Mocht het kritiek worden voor de vissen, dan koop ik zeker een grotere bak. Staat op de planning.....

Hoe kan ik goed mijn vissen in de gaten houden voordat ze vergroeiings verschijnselen vertonen?
 
Een heel slecht excuus. "Ik wist het niet" is hier niet van toepassing.

Als je vergroeiingsverschijnselen ziet zijn ze al aan het vergroeien en ben je dus te laat.

Ik zou voorlopig 2x per week 50% verversen en z.s.m. voor meer ruimte zorgen.
 
KaasKop zei:
Hoe kan ik goed mijn vissen in de gaten houden voordat ze vergroeiings verschijnselen vertonen?

Er is helaas niet echt een goede methode om het in de gaten te houden. Het probleem met sluierstaarten is dat ze met name in hun eerste jaar heel hard groeien, dus heb je de grootste kans op vergroeiing. Daarom is het van belang om ze van jongs af aan voldoende ruimte te geven, op het moment dat je er achter komt dat de bak te klein is ben je eigenlijk al te laat.
 
Oke bedankt voor de tips. Ik houd marktplaats in de gaten voor een mooie 120 bak.
Kan iemand al aan de hand van de fotos zijn of het mannetjes of vrouwtjes zien. En welk type sluierstaarten.
 
Iemand die mij kan helpen of dit paaipukkels zijn?

kaaskop_foto_8.jpg


kaaskop_foto_9_1.jpg
 
Ik vind de foto's niet erg duidelijk maar bij de onderste vis op de 2e foto lijken het zeker paaipukkels te zijn
 
Snap voor de foto's, heb echter 30 minuten in donkere kamer gezeten om het op de foto te krijgen. Blijft lastig.
 
Ik denk wel dat het paaipukkels zijn. Vergelijk ze anders met duidelijke foto's op het internet.
Mannetje/vrouwtje is lastig te zien op foto's, waarschijnlijk zijn degene met paaipukkels mannetjes.

De twee linkse vissen op je laatste foto lijken me calico, de andere is dan een 'gewone' sluierstaart.
 
Dan zijn het denk ik helaas 3 mannetjes heb. Ben benieuwd of het goed tussen hun blijft gaan.
Bedankt voor de informatie, homines
 
Mannetjes kunnen prima samen.
Ik heb er nooit problemen mee gehad in de tijd dat ik nog geen vrouwtje had
 
Kleine update:

Vissen doen het uitstekend, zijn heerlijk actief.

Ik vond vanochtend dit kluitje 'iets' in mijn aquarium.
Kan iemand mij helpen wat ik hier heb gevonden?
Heb het op de foto gekregen in het midden.

kaaskop_eieren.jpg
 
Dat kluitje iets is een pakketje slakkeneitjes,lijkt op die van de poelslak.
 
Update 26-08-2015

Na een periode van afwezigheid hier een update van de vorderingen van mijn aquarium.
Benieuwd wat nu de complimenten/kritiek is. Zelf ben ik erg tevreden met de gang van zaken met het aquarium en de vissen.

Hier een totaaltje van het aquarium:
dsc_0903.jpg


Shiva:
dsc_0904.jpg


Boeddha (zonder stip, helaas verloren):
dsc_0897.jpg


Vishnoe:
dsc_0910.jpg


Sinds kort een spiegelreflexcamera in mijn bezit. Zoals jullie zien zijn mijn fotokwaliteiten stuk vooruit gegaan.
 
Update 26-08-2015

Hieronder enkele handfoto's van de vissen vandaag genomen. Blijft zeer apart om deze foto's te maken. Echter geeft een mooi beeld van de vorderingen van de vissen.

Boeddha:
dsc_0921.jpg


Shiva:
dsc_0922.jpg


Vishnoe:
dsc_0927.jpg
 
Ziet er mooi uit! :D Ze zijn goed gegroeid zo te zien.
 
Korte update, deel van kiezels eruit gehaald om de vissen nog meer liters te geven.

Kwam erachter toen ik ze voor eerst kort uit aquarium haalden dat ze behoorlijk zijn gegroeid. Meer dan ik had verwacht.

Worden/zijn mooie vissen.
foto_kojskaas.jpg


Helaas blijft de witte (Boeddha) wat achter. Dit komt denk ik omdat hij weinig eet. Stopt met eten na een paar korrels (Tetra Goldfish gold japan). Als ik meer voer geef, eten alleen de andere 2 het op. Zoals ook op de foto te zien haha.

Iemand tips om te zorgen dat hij meer eten binnen krijgt? Of niet nodig?
 
Je kan sowieso van voer wisselen uiteraard. Tetra gold Japan staat niet best aangeschreven, maar op de eerste foto's is die ook wat kleiner, dus wellicht mindere potentie ook. Verder verschilt het ook per vis natuurlijk. Ik had destijds een ryukin die ging altijd helemaal los op voer, en groeide bizar hard.
 
@Tom
Dat las ik later ook dat Tetra gold niet super staat aangeschreven. Vraagje, heb jij toevallig een alternatief, misschien 1 die jij gebruikt voor je ranchu's.

Ik denk inderdaad dat hij al een stuk minder potentie had, (slechter verleden? groeispurt al in winkel gehad?).
 
Je kunt hikari Fancy Goldfish paars en groen geven. Of hikari lionhead bij de reguliere speciaalzaken. Bij Dino in Leidschendam kun je ook nog JPD, aplus en kingyo krijgen. Ik zelf wissel een beetje af tussen bovengenoemde. Het loont iig om grotere zakken te kopen.
 
Is Dino dezelfde als http://www.fancygoldfishstore.nl in Leidschedam? Dat is namelijk op 10 km afstand van mijn huis. Kan ik van het weekend even langs hoppen.
 
Ja, moet je op zeker een keer langs gaan als je van goudvissen houdt. Zit nu in dat tuincentrum life en garden.
 
Kleine update:

Vandaag in storm en regen op de fiets naar Leidschendam geweest naar Dino van Fancy goldfish store. Hier mijn ogen uitgekeken en rond gesnuffeld. Na een gesprek met Dino 4 zakken voer meegenomen van het merk Kingyo. Benieuwd naar het resultaat wat dit op de vissen heeft.

Verder met dit A-klasse voer kon ik het niet laten om een A-klasse zwarte Ranchu uit te zoeken. Na hulp van Dino een zeer mooi exemplaar meegenomen en zeer benieuwd naar de vorderingen van deze beauty. Foto's volgen later.
 
Haha grappig, ben er ook geweest vandaag. Heb er ook twee meegenomen :)
 
Hahah grappig, ik was al vroeg om half 11.

Deze heb ik meegenomen. Nog een hele kleine 4,5 cm. Welke jij, kleine of al grote.
foto_kojskaass.jpg

PS: betere foto's volgen nog, met spiegelreflex. Dit is met mobiel.

Moet alleen nog denken voor de kleine voor voer. Dit omdat de korrels behoorlijk groot zijn van Kingyo. Tips?
 
Dan heb ik je net gemist want ik was er rond 11/ half 12 xD

Ik dacht dat kyngio van die kleine zwarte korreltjes waren? Iig klein genoeg? Ik heb al dat voer inmiddels opgemaakt dus weet het niet meer precies. Ik ben nu Hikari lionhead aan het opmaken. Dat is iets kleiner dan een millimeter schat ik, en dat vreten die babies gewoon op.

Ik heb 1 baby van een maand of 3, en eentje van een half jaar vermoed ik. Eentje traditional chinese style blue oranda, en een spikkelvarkentje Ranchu. (Keuze van mijn vrouw, maar ik vind hem ook wel stoer :))
 

Terug
Bovenaan