De sluiers van Nathalie 71


Ik ben alleen 1 vis verloren...Plien. En ik vermoed door het zwarte grind. dat bestaat uit gemalen glas en is erg scherp.De grote vissen nemen grote happen hiervan,en het is klein er kunnen scherpe stukjes in de kieuwen komen. Ze hadden gegeten....door de bodem gewroet.Ik was even andere dingen aan het doen en een tijdje later dreef deze vis rond met nog en paar adem bewegingen.Alsof zij gestikt was.Zette haar snel apart maar mocht niet meer baten.Ik zag niks vast zitten.Na wat onderzoek is dat het enige wat ik kan verzinnen.Mijn waterwaardes zijn goed,heb meer dan genoeg filters draaien,net waterwissel gehad van 50% ......De ochtend was ze nog normaal aan het zwemmen.Niks te zien verder.Ik vertrouw mijn bodem niet meer en hoor vaker dat het te scherp is.Ik ga over op filterzand.Wel jammer voor de mooi,want ik vond dat zwart prachtig.... en van de vis baal ik :-( was er van geschrokken zo opeens.
 
Ik ben alleen 1 vis verloren...Plien. En ik vermoed door het zwarte grind. dat bestaat uit gemalen glas en is erg scherp.De grote vissen nemen grote happen hiervan,en het is klein er kunnen scherpe stukjes in de kieuwen komen. Ze hadden gegeten....door de bodem gewroet.Ik was even andere dingen aan het doen en een tijdje later dreef deze vis rond met nog en paar adem bewegingen.Alsof zij gestikt was.Zette haar snel apart maar mocht niet meer baten.Ik zag niks vast zitten.Na wat onderzoek is dat het enige wat ik kan verzinnen.Mijn waterwaardes zijn goed,heb meer dan genoeg filters draaien,net waterwissel gehad van 50% ......De ochtend was ze nog normaal aan het zwemmen.Niks te zien verder.Ik vertrouw mijn bodem niet meer en hoor vaker dat het te scherp is.Ik ga over op filterzand.Wel jammer voor de mooi,want ik vond dat zwart prachtig.... en van de vis baal ik :-( was er van geschrokken zo opeens.
Dat is jammer zeg.
 
Ja dat is erg jammer. Het was gelukkig niet de aller mooiste en grootste die ik heb,maar toch.Het zijn wel mijn huisdieren.Voor sommigen is het "maar een vis" Ik heb inmiddels zand in het aquarium.Het is alleen niet genoeg,was nogal prijzig en ik dacht meer dan genoeg te hebben maar er moet nog een hele laag bij.Ik heb zwart zand gemengd met olijf kleur zand (echt fijn zand) dus nu heb ik een groene bodem :) Ik heb 2 zuurstof bundels weggehaald want alles dwarrelde te hard op 1 plek door de bak. Op zich had ik een goede stroming,maar blijf toch puzzelen in een 2 meter bak. Ik denk dat ik het nu wel aardig heb.
 

Bijlagen

  • IMG_1468.JPG
    IMG_1468.JPG
    92 KB · Weergaven: 103
  • IMG_1266.JPG
    IMG_1266.JPG
    90.3 KB · Weergaven: 100
  • IMG_1459.JPG
    IMG_1459.JPG
    125.7 KB · Weergaven: 82
Waarom wil je nog meer zand? Je hebt de bodem bedekt, maar je wilt een dikkere laag i.v.m. de achterwand?
 
Waarom wil je nog meer zand? Je hebt de bodem bedekt, maar je wilt een dikkere laag i.v.m. de achterwand?

Sorry beetje late reactie.Ja de achterwand zit zo hoog. Maar ik heb er het dubbele zand in gedaan mooi wat opgehoogd.....maar ja met die woelers zakt al dat zand weer naar beneden en zit er steeds een gat.Mag wel 10 cm zand aan brengen hahaha. Nee hoor ,ik doe het steeds wel netjes en dan is het wel goed zo.Was een beetje duur spul ook.
 
Komt er weer eens een update? De vissen zijn denk is wel gegroeid:D
 

Terug
Bovenaan