De schildpaddenvijver van ILoveAnimals!


Geweldig joh! Zo lekker aan het zonnen. Voor hun is het ook vakantie, hahaha. Daar word je toch helemaal blij van als je ze zo ziet. Genieten hoor! :smitten:
 
Ja ik word er idd erg blij van als ik ze zo zie :)
De diertjes hebben het erg naar hun zin idd :)
 
Mooi Zeg! goed bezig:D

nu nog een paar rood wangen er bij?:D

groetjes bas
 
Dankje! ;)
Die schijnen nog wel van een visje te houden, rn ben errrrug gehecht aan m'n vissen.
En ik denk dat Tom&Jerry dat niet zo leuk gaan vinden :D
 
Die zijn al een tijdje verboden, dacht ik?
Tenzij je nog oude exemplaren in bezit hebt.
 
Klopt zeker olympus!

Ik ken toevallig iemand die een man en een vrouw heeft van voor de bedreigde status.
als ze eieren leggen mogen die wel van eigenaar wisselen is wat ik begrepen heb.
 
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag toegewenst! ;)
774229kimelderhorst_0_85_deskto.jpg
 
Update :D
De afgelopen 2 maanden is de vijver kraakhelder gebleven ;)
Dan nu de bewoners :D
Zeg, ik voel me wel een beetje alleen hoor, waar is jerry? :(
PsR_btpPI2NusMjydZORnW4brlKcdvj8.jpeg

Ahhh, daar ben je :)
PsR_btpPI2NusMjydZORnW4brlKcdvj8.jpeg

Photobomb! :D
PsR_btpPI2NusMjydZORnW4brlKcdvj8.jpeg

Lekker drijven in de zon :cool: :)
PsR_btpPI2NusMjydZORnW4brlKcdvj8.jpeg

De planten rond het filter groeien goed!
Heb er laatst een salamander tussen gespot!
PsR_btpPI2NusMjydZORnW4brlKcdvj8.jpeg
 
Ziet er goed uit!

Houd je wel rekening met een verlaagd metabolisme van je goudvissen?
Ik weet niet hoeveel je nu voert maar bij of onder 15-16 graden watertemperatuur zou ik niet meer dan 2 keer per dag eten geven.
 
Verder is het handig om hikari wheat germ aan te schaffen. Ik zou voor de kleinste korrel gaan, weet alleen niet of deze maat ook in zinkende vorm verkrijgbaar is.

Ik zou vanaf 15 graden en lager ongeveer 40 procent wheat germ gebruiken en onder 10 graden 80-90 procent wheat germ(dan wel maar 1 keer per dag)

En onder 6 graden watertemperatuur niet voeren natuurlijk ;)
 
Wat lang geleden dat ik hier heb ge�pdatet! :O
Ik zal wel weer is wat plaatjes posten ;)
De zwemmende helmpjes zitten nog binnen, over een maandje ofzo gaan ze naar buiten.
Vijver is glashelder, de irissen beginnen al te groeien, ik heb wel erg veel alg op de bodem, maarja, als de vijver helder blijft vind ik t prima.
Ik heb in het 50 diepe gedeelte wat stenen opgestapeld, daar komt kalmoes en blauwe irissen..
En bij de waterval op verzoek van moeder wat Japanse holpijp, de vissen doen het heel goed!
Ik heb de planten vandaag besteld, hopelijk komen ze deze week aan
Vandaag met het geweldige weer al de eerste 2 schaatsenrijders gespot, hopelijk gaat alles spoedig groeien en bloeien :D
 
Update! :foto:
De vijver doet t goed, glashelder, nieuwe moeras is alleen verpest door de zwemmende helmpjes, het oude Moerasje laten ze met rust.
Hieronder zijn ze dan, de fotos! Ze zijn van een week geleden, alles bloeit nu veel heviger!
Ze vinden het weer van de laatste dagen geweldig, en doen dan ook niets anders dan dit:
3Y5p0D1nsv6IcJpBIxTT7gdBPwzSYqDQ.jpeg

Morgen een nieuw Totaaltje, t bloeit nu allemaal!
3Y5p0D1nsv6IcJpBIxTT7gdBPwzSYqDQ.jpeg
 
Nee, eigenlijk niet ;)
Maar als ze het wel doen komen ze terug naar het water, ze kunnen niet zonder. :D

Dankjulliewel iedereen!
 
ILoveAnimals zei:
Nee, eigenlijk niet ;)
Maar als ze het wel doen komen ze terug naar het water, ze kunnen niet zonder. :D

Dankjulliewel iedereen!

Hier kan hij er niet uit. Maar het begint te klein te worden... Ik ben er een beetje bang voor omdat ze hier in de wijk al een ronddolende geelwang gevonden hebben.
 
Als je het gebied rond het water goed afsluit zullen ze niet eens proberen om te ontsnappen
 
Super, Super,supermooi!

Daar droom ik nu al heel mijn leven van...maar ik heb helaas geen vijvervingers.
Als kind heel lang landschildpadden gehad.
 

Terug
Bovenaan