De prijs van een feeder(goud)vis


Altijd leuk een discussie met jou :help:;))

Ik heb fancy s en ik ben mij zeer goed bewust van de vissen die ik heb en hoe deze tot stand zijn gekomen. Maar ik heb ze dan ook niet gekocht in het kader van minder vissenleed, duurzaamheid en dierenwelzijn. Ik heb ze gekocht voor mijn plezier. Nu kan ik ook wel een verhaal houden anders waren ze wellicht in een bioborp aan hun einde gekomen als ik ze niet had gekocht maar laat ik wel reeel blijven.

Ik doe mijn best om zo goed mogelijk voor mijn monstertjes te zorgen en wat de rest ervan denk zit mij wel goed en kan ik een discussie ook wel op prijs stellen maar ik zal nooit zeggen dat ik vissen hou in het kader van duurzaamheid en dieren welzijn.

Ik heb al duizenden baby fancy s in wording vermoord :eek: Erg sneu maar ik heb nu eenmaal niet de ruimte om ze verantwoord te laten uitgroeien. Dus dan maar liever een massa moord als nog niet zichtbaar tot leven is gekomen.

Dat jij andere keuzes maak is aan jou. Ik deel alleen mijn inzichten en vind het nog steeds een lastig verhaal met name "het goede doel" element.

Maar je heb nog even de tijd om te wikken en te wegen voordat je een kweekje heb (ik ga wel stiekum duimen dat het een klein kweekje word :sorry:)
 
Haha, ik vind discussies eigenlijk heel stom. Zeker met iemand als jij, die ik wel degelijk waardeer (ook al kan ik hard/direct zijn met mijn tegengas) en met wie ik niet "op voet van oorlog" wil staan. 😇

We hebben beiden ook heus wel hart voor dieren, daar zit ik niet over in! Je begrijpt elkaar misschien niet altijd, maarja: zoveel mensen, zoveel benaderingen, zoveel zienswijzen. Soms zijn de dingen zoals ze zijn.

Als het om dit kweekprojectje gaat verwacht ik ook echt geen wonderen te verrichten voor het dierenwelzijn hoor. Ik alléén ga weinig veranderen.
Maar ik wil het proberen, kijken wat het me brengt, ervan leren, en gaandeweg mezelf, enkele visjes en misschien enkele vissenhouders verder helpen. De figuurlijke botbreuken en kneuzingen door figuurlijke valpartijen door figuurlijke misstappen, zie ik met vertrouwen tegemoet. Ik zal hoe dan ook zorgen dat ik de dieren met respect (of in elk geval zoveel respect als de kweek toelaat) behandel. Haha en stiekem hoop ook ik dat ik niet met 500 gezonde goudvissen eindig. Dat zou me een logistieke operatie worden.
 
Ik denk dat alleen al het bezig zijn met deze materie heel leerzaam is. Sowieso, de manier waarop jij je Goudvissen hebt gehuisvest in je grote gezelschapsbak, vind ik al interessant om te zien. Ik ben benieuwd of ze allemaal even ver uitgroeien bijvoorbeeld. Zo'n foto als degene die jij als avatar gebruikt zegt al heel veel over de interactie tussen Goudvis en Crossocheilus oblongis bijvoorbeeld. Of het feit dat er ook een Ctenopoma bij zwemt. Dat soort dingen is nuttige informatie. En straks weet jij ook heel veel over het groeiproces van jonge goudvissen, ongeacht of je er veel groot weet te brengen. Dat is ook het leuke van het kweken als hobby denk ik, en daarom volg ik je topic met interesse.
 
Haha, ik vind discussies eigenlijk heel stom. Zeker met iemand als jij, die ik wel degelijk waardeer (ook al kan ik hard/direct zijn met mijn tegengas) en met wie ik niet "op voet van oorlog" wil staan. 😇

We hebben beiden ook heus wel hart voor dieren, daar zit ik niet over in! Je begrijpt elkaar misschien niet altijd, maarja: zoveel mensen, zoveel benaderingen, zoveel zienswijzen. Soms zijn de dingen zoals ze zijn.

Als het om dit kweekprojectje gaat verwacht ik ook echt geen wonderen te verrichten voor het dierenwelzijn hoor. Ik alléén ga weinig veranderen.
Maar ik wil het proberen, kijken wat het me brengt, ervan leren, en gaandeweg mezelf, enkele visjes en misschien enkele vissenhouders verder helpen. De figuurlijke botbreuken en kneuzingen door figuurlijke valpartijen door figuurlijke misstappen, zie ik met vertrouwen tegemoet. Ik zal hoe dan ook zorgen dat ik de dieren met respect (of in elk geval zoveel respect als de kweek toelaat) behandel. Haha en stiekem hoop ook ik dat ik niet met 500 gezonde goudvissen eindig. Dat zou me een logistieke operatie worden.
Pffff, net vrij gelaten na een nachtje oorlog willen voeren in Bennekom. Ze hebben me hoodie en cobra s in beslag genomen :stom: Straks me gebruiksaanwijzing van me drone maar door nemen, 537 bladzijdes :rolleyes:

Een forum is toch juist de plaats voor discussie. Juist door andere inzichten, meningen kun je meer wikken en wegen. Een ieder communiceert in zijn eigen taal. Vind je laatste alinea wat beter geschikt dan het toch wel pretentieus openings epistel. Het plan kweken heb ik geen moeite verder mee maar bezint eer ge begint.

Ik volg ook al je goudvis avonturen en ben benieuwd naar het verloop. De 537 bladzij heb ik denk wel uit, tegen de tijd ik in de sectie aangeboden feeder vis uit bennekom zie staan :DD
 
daarom gino wel handig om wat market onderzoek te doen kun je kijk of je die 500 units wel kwijt kan ik zou gewoon voor een klimplant gaan als filter daarmee kun je de hoogste bezetting halen zonder gekken kost of onderhoud
 
Goede tip. Ik heb nog wat pothos staan die voor dat doel te gebruiken zijn. Verder zal de zeoliet (die ik toch al heb liggen) handig uitkomen. Kwestie van een weekje in de bak laten of zo, vervangen door een verse batch en het gebruikte materiaal "legen" met zout water. Zo kun je blijven roteren. :)
 

Terug
Bovenaan