De Leuvense bak van PoorHonestDoctor.


zo snel even de beste eruit gepikt, gecropt en belichting gefixt. niet iedereen was even gewillig om op de foto te komen, vooral de corydorasjes en ancistrus zijn een beeeeetje camera schuw de laatste tijd. De betta man werkte ook niet zo heel erg mee, die bleef maar wat graag in de shaduw rommelen waardoor ik geen echt lekkere foto kon maken.

gzLWN8d.jpg

zonnende garnaal, je kan mijn schaduw op het hout zien :)

ZEdfhMJ.jpg

in tegenstelling tot de kardinaal tetra's blijven de bijlzalmen wel vaak even stilhangen zodat ik een foto kan nemen

MZLp1Ud.jpg

kijk hem eens geniepig kijken

ujFUTLp.jpg

up close en personal met een garnaal

cVdh2H6.jpg

mevrouw heeft haar mooiste kleuren weer eens opgezet, dat blijft leuk om te zien hoe ze van schutkleuren naar knalgeel/zwart/oranje gaan.

PMlype6.jpg

nog een garnaal, die beestjes zijn zo lekker fotogeniek omdat ze niet al te snel bang zijn.

vvqFkKI.jpg

deze kwam wel heeel mooi parallel aan het raam zwemmen

Ls70AYG.jpg

well hello there

YNKs8H0.jpg

en deze vind ik persoonlijk het best gelukt.
 
Prachtige bak en mooie foto's. En ik ben onder de indruk hoe goed je je bewoners kent ;-). Een flitser zal je niet zoveel gaan helpen denk ik, als je flitst zie je een grote witte flits plek op je glas. Of je moet via het plafond flitsen zonder deksel, dan heb je wellicht wat meer licht van bovenaf, maar wordt vaak erg kunstmatig dan. De foto's die je nu maakt zijn al erg mooi en een stuk natuurlijker ;-)
 
Prachtige bak en mooie foto's. En ik ben onder de indruk hoe goed je je bewoners kent ;-). Een flitser zal je niet zoveel gaan helpen denk ik, als je flitst zie je een grote witte flits plek op je glas. Of je moet via het plafond flitsen zonder deksel, dan heb je wellicht wat meer licht van bovenaf, maar wordt vaak erg kunstmatig dan. De foto's die je nu maakt zijn al erg mooi en een stuk natuurlijker ;-)

ja het idee is dus om van boven te flitsen, ik heb al veel mooie resultaten daarmee gezien. maar ik ga het eerst eens testen met een geleende flitser :)
 
Indrukwekkende foto's, echt prachtig!
 
Wat een prachtige foto's! en de bak zelf ook natuurlijk, die mogen we niet vergeten. :thumbs:
 
Schitterend!!
 
Prachtige foto's!!
 
vandaag maar eens een zak witte filterwatten meegenomen om het zweefvuil wat te verminderen. Er staat voor de vijver op maar ik ga dr maar vanuit dat dat geen verschil gaat geven. Dat viel me trouwens direct op, van die keramische balletjes enzo kosten voor de vijver stukken minder dan dat ze voor het aquarium kosten...

straks misschien nog maar eens een totaaltje schieten
 
Klasse, klasse en nogmaals klasse.
 
wederom bedankt allemaal, dat doet goed dat iedereen de bak en foto's zo leuk vind. Ik heb nog een serie fotos geschoten, eigenlijk met doel om de ietwat minder camera geile vissen erop te krijgen maar dat wil nog niet helemaal lukken (looking at you cardinal tetra...). maar ik kreeg wel een ideetje... dus dat gaan we morgen zien. even geduld dus :D
 
Oke het doel was dus eigenlijk om ook de wat meer camera schuwe vissen eens goed erop te krijgen.

to do lijst:
-cardinaal tetra's
-ancistrus
-betta man (die staat er al wel links en rechts op maar wil graag nog een goeie close-up)

p6pQs8B.jpg

nou eindelijk een corydoras die graag op de foto wilde :)

VayALib.jpg

Tjah en deze etterbakkies blijven dus echt geen seconde stilhangen he, vanavond nog maar eens op jacht gaan

fJvjdoV.jpg

De garnalen blijven toch wel erg dankbare beestjes voor foto's :D

tiVpNAU.jpg


misschien de vader van die eitjes?

KhclGGb.jpg

betta creeping in the background

eiQcGDS.jpg

ik hoop dat jullie het ook kunnen zien maar in deze foto viel het me op dat die beestjes een vierkante pupil hebben?


sHd1uty.jpg

oeps die ruit....

Sl3kYOx.jpg

ook mevrouw eens voor een donkere achtergrond kunnen lokken :D

trouwens, ik zie de dames regelmatig knalgeel zoals hier, maar heb nog nooit eitjes of jongen gezien. zijn het nou gewoon enorme prutsers en vreten ze hun eitjes op ofzo?

ZUyqJdG.jpg

oke tijd om die ruit nou echt even te poetsen

cjHRA4C.jpg

meneer was lekker agressief naar zijn spiegelbeeld, zette zijn kieuwen ver open maar elke keer als ik de foto nam waren ze weer dicht

TzRIp0U.jpg

nog een toevalstreffertje waar mevrouw redelijk mooi in focus het beeld inzwom (had eigenlijk op iets anders gericht :D)

nrYwVOq.jpg

tjah en deze vond ik gewoon hilarisch om hoe scheel dat beest kijkt :D
 
nou witte filter flos in het filter gepropt in de hoop dat dat voor een vermindering van zweefvuil gaat zorgen.

s7YOK9a.jpg

ehhhh...... iets teveel met het filter gerammeld denk ik

yiAUA02.jpg

garnalen caviaar

zfyT5ZC.jpg

Tjah, als de corries en caca's het laten liggen....

KV3GecB.jpg

Garnalen eten dus gewoon met hun mond open (even inzoomer op het mondje)

U3rAitz.jpg

deze bende enigzins op de foto gekregen

O22pF5y.jpg

heerlijk zon vis die lekker stil blijft liggen. die tetra's staan er met een sluitertijd van 1/200ste seconde nog niet op terwijl ik voor onze stokvis rustig 1/10e seconde kan gebruiken

zPABd58.jpg

dit beest heeft een leven.... beetje chillen, beetje eten, beetje doen alsof je een stok bent en af en toe eens een garnaal van je afwapperen als ze aan je oog beginnen te pulken.




maar een vraag aan de mensen hier op het forum, mijn corydorasjes zijn momenteel extreem verlegen (ancistrus ook) terwijl ze een maand terug nog gewoon naast ons voor aan de ruit kwamen liggen. Nu bedacht ik me dat ze doordat we overdag niet thuis zijn er misschien niet aan gewend zijn dat er iets beweegt buiten de bak ofzo, maar weet iemand hoe of wat ik kan doen om ze weer wat minder schuw te maken?
 
Ik heb hetzelfde met de Corydoras Trilineatus, maar ik moet wel zeggen dat ze na de verhuizing (en de nieuwe inrichting) aanzienlijk verlegener zijn dan voorheen... Wellicht gewoon weer even wennen?
 
Ik heb hetzelfde met de Corydoras Trilineatus, maar ik moet wel zeggen dat ze na de verhuizing (en de nieuwe inrichting) aanzienlijk verlegener zijn dan voorheen... Wellicht gewoon weer even wennen?

ja ik vind het zo gek, 2 maanden geleden ofzo kwamen ze nog naast ons aan het glas liggen als we TV keken. maar opeens zijn alle meerval achtigen schuw zonder aanwijsbare reden. wat wel natuurlijk kan is dat het groen nu een stuk dichter is en ze ook daadwerkelijk zich kunnen verstoppen. misschien dat het komt omdat er nu echt duidelijk de keuze is tussen struiken en " open"

ag binnenkort misschien nog een 5 tal extra meenemen :)

mocht iemand nog leuke suggesties hebben voor een visje dat erbij kan dan hoor ik het graag :) ik dacht zelf aan een 5tal ottocinculus of hoe je dat ook schrijft maar sowieso maar eens zien wat ze in de winkel hebben.
 
Super mooie foto' zeg, en die 'stokvis' is echt te gek, mooi beest!
 
Bijzonder mooie fotoos .
 
Tijd voor een update denk ik.

Ik heb mezelf maar eens getrakteerd op een externe flitser en direct ook een draadloze trigger erbij gekocht. Foto's nemen is daarmee stukken makkelijker geworden. Ik steek de flitser in een plastic zak en prop die in de lichtkap, alle kieren even afdekken met handdoeken en schieten maar. Door de enorme hoeveelheid licht die ik nu heb kan ik mijn diafragma stevig dicht gooien (f8) waardoor de scherptediepte groter is en ik kan de sluitertijd een stuk sneller zetten (1/200ste momenteel) wat het nemen van foto's echt heeel veel makkelijker maakt. Het enige wat ik naderhand nog even moet doen is de witbalans van de fotos een beetje bijstellen, het zand is gelig en daardoor kleuren de foto's erg warm.

qua aquarium, qua planten niet veel veranderd, qua vissen wel. Tijdens de zomervakantie zijn de twee dames cacatuoides verdwenen, geen idee waardoor want voor de vakantie waren ze lekker vrolijk en druk. Ook meneer cacatuoides is opeens overleden, smorgens zwom hij vrolijk samen met de betta man (die twee waren vreemd genoeg best goeie vriendjes geworden) en toen we thuis kwamen lag hij dood op de bodem. Erg jammer want het was wel echt een karakter. Maar goed, dat waren de overlijdens berichten. Het bestand is weer aangevuld met 1m2v cacatuoides en ook weer twee betta dames. Ik weet dat niet iedereen een fan is van betta's in groepen maar ze hebben allemaal hun eigen hoekje, genoeg verstop plekken en ik heb de betta man en het tweekleurige vrouwtje al schuimnesten zien bouwen dus alles gaat goed. Omdat ik echt knettergek werd van de vele slakjes heb ik een viertal botia's erbij gezet. binnen een week hadden die een complete genocide gepleegd en naast dat ze niemand lastig vallen hebben ze de corydorassen een beetje uit de tent gelokt want die waren de laatste tijd echt enorm shuw. met alle drukte komen die ook weer eens uit t groen tevoorschijn. Ook is er een groep vaderlandslievende oranje tetra's bij gekomen. Het is nu gezellig druk dus :)

tijd voor wat foto's!

n10Moyz.jpg

Corydoras ent chillen naast een van de slachtoffers van de slakken genocide

mm0fjT5.jpg

de garnalen houden het hout echt compleet algen vrij, helaas wel de reflectie van de lens in beeld doordat ik net iets te ver na achteren zat

AmWHfd8.jpg

meneer betta met zn blauwe glitterkont die lekker zuur naar zichzelf staart in de reflectie van het glas

7cxxZLZ.jpg

de nieuwkomers

aBI8cLG.jpg

de nieuwe meneer caca met een stel hang botias in de achtergrond

IBiC1U5.jpg

ze waren iets slanker voordat ze aan die slakken genocide begonnen....

3eu9fSD.jpg

toch die ruiten maar eens schoonmaken....

SNmf1dE.jpg

ff lekker kakke

bEI1thU.jpg

het eerste betta vrouwtje, die kleuren zijn echt fenomenaal. Afhankelijk van het licht is ze grijzig, blauwig of rood

yFWgTkY.jpg

hier lijkt ze wel metallic grijs

LWfkq9f.jpg

terwijl hier blauw en rood domineert

5YrZLGo.jpg

en hier zie je het rood weer erg goed maar door de schaduw is het blauw minder nadrukkelijk, moeilijk te beschrijven maar echt leuk om te zien

qvjkh0v.jpg

en nog ene omdat het kan

kBthVDz.jpg


Na een avondje lekker snacken is de hele bodem bezaaid met slakken lijken :D

G19zlDK.jpg

en tot slot het andere betta vrouwtje.

Ik moet nog een totaaltje enzo maken maar... ik had de camera niet opgeladen...
 
Mooie foto's zeg! Ik ben benieuwd naar het totaaltje ;)
Wat zijn dit voor botia's? Ze hebben hun werk goed gedaan te zien aan hun ronde buikjes.
 
Botia lohachata, zou ietwat schuw zijn, maar daar is niks van te merken. Ze gaan de hele dag (en zelfs als het licht uit is) als een stel stofzuigers door de bak.
 
We zijn nu een paar maanden verder en het is tijd voor een compleet ander verhaal. De opa van mijn vriendin had op zijn 93ste nog steeds een aquarium. Nadat er eens een filter lek is gegaan en het aquarium (scheef) door de vloer zakte heeft hij contact gelegd met A.V.V. Roermond waar meneer Cock (of Cok, ik zie vaak verschillende spellingen van de goede man zijn naam) zich over hem ontfermde en de bak weer recht heeft gezet en het onderhoud heeft overgenomen. De opa heeft een paar jaar echt genoten van het contact, hulp en zijn aquarium, maar helaas is hij vorige week overleden. De bak had er al lang niet meer zo mooi als nu bijgestaan maar moest toch een nieuwe bestemming krijgen. Ik had er helaas geen plek voor, maar van de opa en familie mocht de bak best naar mijn beste vriend. Die overigens binnenkort gaat trouwens dus, bam, vroeg huwelijkscadeau.

De bak heeft de verhuizing overleefd, en is bijna geheel gerenoveerd. De middenbrace bleek geknapt te zijn (pre 2005 model), en de plank waar de bak op staat was door de jaren zeker een halve centimeter omlaag gebogen. Dat van die plank hadden we heel snel opgelost, stuk OSB erop geschroefd en even met de decoupeerzaag erlangs. De brace dachten we ook wel even snel te fixen met wat PVC lijm maar dat sprong tot onze schrik met een goeie knal weer los bij het vullen. Daar is nu een RVS brace voor in de maak onder het mom, van laten we dat eens even grondig fixen. Ietwat griezelig natuurlijk maar de bak heeft al een aantal maanden zo gestaan, dus die paar dagen moeten ook nog wel lukken. de OSB plaat gaat verborgen worden door een RVS sierlijst die ook in de maak is.

maar genoeg gelul, tijd voor een paar foto's :D

als eerste de bak zoals hij erbij stond minuten voordat we hem begonnen leeg te laten. Respect voor die inrichting, Opa en Co(c)K, goed gedaan :)


bmulNo1.jpg


Water beginnen weg te laten, planten eruit plukken, vissen vangen, filter materiaal met goed veel water eruit halen. Alles in piepschuimen bakken geladen en snel het grind eruit geschept. Daarna een stevige sleeppartij richting auto's. Je wil niet weten wat je in een C1 krijgt gepropt, initieel hadden we alles willen vervoeren met 2 C1tjes* maar we konden last minute de opel meriva van mijn ouders lenen wat het vervoer van de bak iets makkelijker maakte aangezien we nu onze vriendinnen en een schoonzusje mee konden nemen om mee te slepen.

*ja dat past, op de achterbank :D

een paar uur later stond het er zo bij inclusief de eerste bewonderaar. De brace was dus toch weer losgeknapt zoals jullie zien aan het lichtlek maar dat komt inorde. Er is ondertussen naast de interne filter nog een externe bij gezet + wat extra verversen om alles weer goed inorde te krijgen qua filtering want die bacteriecultuur zal toch wel een klap hebben gehad van de verhuizing.

DlmRYLW.jpg


en iets van 12 uur later was de bak alweer helder, de inrichting hebben we voor 75% behouden omdat deze gewoon erg mooi was. Het was wel een genot om die bak weer aan te planten met zoveel volgroeide planten, gewoon prik prik prik en op een half uur waren we al klaar.


wgYa6PH.jpg


Tjah en zo komt het ene hoofdstuk ten einde en opent zich een nieuw hoofdstuk


Veel dank gaat natuurlijk uit naar de mensen van A.V.V. Roermond, dankzij hun inzet heeft een aquariaan tot op zijn laatste dag kunnen genieten van de hobby!
 
alweer enige tijd niets van me laten horen omdat ik druk bezig was met mijn werk, maar het is tijd voor een update. Ik heb ondertussen ook een echte macro lens gekocht (sigma 105 f2.8) en ik moet zeggen dat werkt toch beter dan een gewone lens met macro ringen.

we beginnen maar gewoon met de foto waar ik heel erg blij van werd toen ik hem in het groot zag :)
pVaVKFo.jpg


we hebben hem altijd Mister Yellow genoemd, maar aangezien hij solo is en er opeens baby visjes in de bak zitten gok ik dat het toch een vrouwtje is :p

rW2ExjX.jpg


deze rakkers begin ik ondertussen aan hun stip te herkennen die lijken tot nu toe uniek te zijn per vis

vKyV9iG.jpg

uSmnQcS.jpg


de corydorassen, tjah ik vind ze erg leuk maar ze zijn het laatste half jaar ofzo echt enorm shuw geworden :(

o8Zs0aG.jpg


Binnenkort tijd voor meer foto's als ik het even wat minder druk heb
 
Waaw, wat een prachtige foto's. Ik heb ze op volledig formaat in een ander scherm kunnen bekijken, bv https://www.aquaforum.nl/attachments/pvavkfo-jpg.254221/

Zo ragscherp!

Jammer van de cory's hoor, hier schieten ze ook al maanden weg als ik naar de bak loop, behalve als er te eten valt. Vind hecht echt zonde, geen idee waar het aan ligt.
 
Waaw, wat een prachtige foto's. Ik heb ze op volledig formaat in een ander scherm kunnen bekijken, bv https://www.aquaforum.nl/attachments/pvavkfo-jpg.254221/

Zo ragscherp!

Jammer van de cory's hoor, hier schieten ze ook al maanden weg als ik naar de bak loop, behalve als er te eten valt. Vind hecht echt zonde, geen idee waar het aan ligt.

thanks :) Op de originelen kan ik nog verder inzoomen, Imgur maakt alles wat kleiner om ruimte te besparen. 20.2 mb voor uploaden, 128 kb als hij op imgur staat. Ik wil er binnenkort nog echt de tijd voor nemen en vooral de ruiten eerst echt schoon maken voordat ik fotos ga maken want daardoor heb ik er nu een aantal niet kunnen gebruiken

en dat met die cory's tjah het is al goed om te horen dat ik niet de enige ben die daarmee zit. De eerste maanden lagen ze permanent met ons mee naar de televisie te kijken en nu schieten ze weg bij de geringste beweging. ag het maakt he wel extra leuk als je ze even ziet.

Ik kom oorspronkelijk trouwens ook uit dezelfde hoek als jij, Susteren ---> Elsloo --> Leuven :D
 

Terug
Bovenaan