De Koekebacker is hier


K

Koekebacker

Guest
Goededag iedereen,

Mijn naam is Koekebacker en ik ga er waarschijnlijk toch een keer aan beginnen. Al jaren roep/droom ik ervan om een aquarium te kopen en uiteindelijk heb ik mijn vrouw zo ver dat we het overwegen.
Nu lees ik al een aantal dagen mee en dacht ik mij eens voor te stellen en wat vragen te stellen natuurlijk.
Op het gebied van aquaria ben ik een leek. Ik heb een hond en konijnen maar van het hebben en onderhouden van een aquarium weet ik nog niet zoveel.
Vandaar dat ik hier ben en veel informative op het internet zoek. Daarnaast ben ik mij aan het verdiepen in winkels en wil ik naar het Viranium 2019 in Rosmalen toe.
Voordat ik er aan begin wil ik mijzelf goed voorbereid hebben, het gaat toch om levende wezens en ik vind dat je daar gedegen onderzoek naar moet doen voor je er aan begint.
De vissen verdienen het natuurlijk niet als ik mijzelf niet goed voorbereid en uiteindelijk af moet haken.

Ik lees overall dat een klein aquarium niet handig is, aangezien het moeilijker is als een grote bak. Toch denk ik met een maximal 60 liter bak te gaan beginnen.
Tot nog toe twijfel ik over een aantal vissenbestanden, ik heb het meeste gevoel bij garnalen en meervallen(is dit te doen in maximal 60 liter bak)?
Ook vind ik Indische modderkruipers interessant en bettas zijn heel mooi.
Ooit zal ik ook een paludarium willen maken gericht op krabben, alleen lijkt mij dat nog moeilijker als een aquarium.

Op dit moment heb ik de fluval flex 57 liter en de nano cube 60 liter op het oog. Die zijn zeker interessant omdat alle benodigdheden er al bij zitten(ja, ik ben mij bewust dat niet alle filters goed zijn voor garnalen, daar koop ik dan een bescherming voor uiteraard).

Als jullie vragen hebben hoor ik het graag en anders komen jullie mij vast wel tegen op dit forum.
 
Welkom, en qua vragen en de antwoorden erop kun je beter even een los topic starten in het daarvoor bestemde forumonderdeel, doorgaans worden voorsteltopics daar niet voor gebruikt
 
Welkom. Zoals al eerder gezegd kan je best even één of meerdere topics openen in de andere forumonderdelen.
 
Welkom!
Tot nog toe twijfel ik over een aantal vissenbestanden, ik heb het meeste gevoel bij garnalen en meervallen(is dit te doen in maximal 60 liter bak)?
Ja, garnalen kan iig. Wat bedoel je met meervallen, L-nummers? Zo ja, er zijn wel kleinblijvende die in 60cm kunnen, maar de keusnis niet heel groot.
Als je nog moet beginnen zal ik voor een grotere bak gaan, 80cm of 100cm, dan is je keus qua visbestand toch iets(veel) groter;)
 
Koekjes zijn fijn. Welkom!
 
Een hele goedemorgen @Koekebacker, welkom op het AquaForum en zoals de anderen ook al aangeven is het een goed idee om een nieuw topic te openen met je vragen. Daar beantwoorden wij graag al jouw vragen!

"...het gaat toch om levende wezens..."
Dit zijn altijd prachtige opmerkingen. Fijn dat je er fatsoenlijk onderzoek naar wilt doen voor je begint. Er komen hier regelmatig andere verhalen voorbij. :juggle:
 
Als je nog moet beginnen zal ik voor een grotere bak gaan, 80cm of 100cm, dan is je keus qua visbestand toch iets(veel) groter;)
Welkom, en net zoals Ruben al aangeeft, als je gaat beginnen dan is het inderdaad aan te raden om een 80cm of 1 meter bak te nemen.
Waarschijnlijk zul je snel met het aquarium " virus " :smitten:besmet raken en dan wil je toch groter...... ;)
En het klinkt misschien raar, maar hoe groter de bak, des te gemakkelijker in opzet en onderhoud..... ;)
 
Kan alleen maar aanraden om goed te lezen voor je koopt.
60cm levert je heel wat beperkingen op in de keuze van je vissen. Dat hoeft geen probleem te zijn als je je daar op instelt.
Er blijft heel wat mogelijk, maar geen grote snel zwemmende vissen natuurlijk.
 
Welkom op het forum en heel verstandig dat je je goed wil inlezen voor je er aan begint.
 

Terug
Bovenaan