De Juwel Primo60 van Sophie1


Sophie1

Active member
Lid geworden
9 april 2023
Berichten
37
Leeftijd
35
Hallo allemaal!

Het leek mij leuk om hier een fotoalbum te starten om zo de vordering van mijn aquarium met jullie te delen. :)

Ik ben een beginner dus maak misschien wat domme fouten, wijs me hier vooral op! Ik wil graag leren en sta open voor tips.

Nou zal jullie eerst maar eens meenemen in de tijdlijn van mijn aquarium tot nu toe.

Zoals de titel al aangeeft is het aquarium de Juwel Primo 60. Afmetingen: 61x31x37. Als bodem heb ik zand gebruikt van Hornbach. Filter is het meegeleverde filter (Bioflow one) en verlichting de meegeleverde Novolux 60 (8W).

24 april 2023: aquarium gevuld met water en gelijk de plantjes erin gedaan
20230503_085014.jpg

Heb de volgende plantjes erin

Achter vlnr: hygrophila corymbosa siamensis, ludwigia mullertii, waterpest (inmiddels verwijderd), hygrophila polysperma en ceratopteris thalictroides.

Voor vlnr: heteranthera zosterifolia, cryptocorine wendtti, lobelia cardinalis en flame mos.

20 mei 2023
De eerste bewoners erin: 7 paracheirodon simulans. Plantjes zijn inmiddels lekker gegroeid. Vissen waren nog wat verlegen en hadden zich verstopt :p
20230526_133207.jpg


Hierna wat problemen met de waterwaarden, steeds nitriet gemeten ondanks dat de piek (dacht ik) al achter de rug was. Inmiddels alles weer onder controle gelukkig.

29 mei 2023
Nog 5 paracheirodon simulans gekocht en 3 corydoras pygmaeus (de laatste soort wil ik nog wel wat uitbreiden maar wil niet teveel vissen in 1 keer.
De neons zijn sinds de 5 nieuwe erbij veel minder verlegen en zie ik steeds meer.
20230530_070948.jpg

Een mini cory :D
20230529_203746.jpg

20230529_203646.jpg


Tot zover de eerste weken van mijn aquarium! Bedankt voor het lezen tot zover en zou leuk zijn als jullie mij willen volgen :D

Groetjes,
Sophie
 
Laatst bewerkt:
Netjes gedaan. Veel succes met je aquarium.
 
Mooi! Goede plantengroei.
Gebruik je mest en/of co2?