De gezzzmol zijn schildpaddenvijver.


Haha, er is nog maar weinig veranderd hoor. Gisteren heb ik de pomp in gang gestoken. Nu draait de filter dus eindelijk. De pompcapaciteit valt wel tegen. Tijdens mijn eerdere tests had ik precies het gevoel dat er meer debiet uitkwam. Ik ga wss op zoek gaan naar een iets sterkere pomp. Nu is die zogezegd 9000l/h, maar ik vermoed dat die maar een goeie 5000l pompt. Ik ga op zoek naar een 15000l/h pomp.

Straks thuis voor verlengd weekend, dan even de weersvoorspellingen afwachten om de schildpadden los te laten. Samen met een schooltje danio's en wat fomosa's. Hierna volgen zeker terug wat foto's.
 
Ik ben ook errrrrrug benieuwd!!
Hoeveel danio's komen erin?
Staan er al meer plantjes in?
 
Het is een pomp van het merk oase. Ik heb deze niet nieuw gekocht, maar gekregen, ik denk dat ze al redelijk oud is en daardoor capaciteit verloren heeft.

Ik heb mezelf lid gemaakt van schildpaddenforum en daar raden ze mij af om ze nu al buiten te houden. Dus de schildpadden wacht ik nog even mee.
Het aantal danio's weet ik nog niet, ik heb er momenteel nog een 70-tal over, maar er komen er nog twee mensen kopen. De rest gaat in de vijver.

Ik heb nog elodea dense toegevoegd en braziliaans vederkruid. Twee zuurstofplantes die normaal redelijk snel groeien. Maar ik wacht dus nog even met de schildpadden los te laten, dan krijgen de planten nog wat meer tijd om uit te dikken.
Zitten die van jouw al buiten Iloveanimals ?
 
Erg mooi geworden. Nou nog lekker zonnetje biertje erbij en genieten.
 
Jup, als het nog eens goed weer is haal ik de hangmat uit en zal ik genieten.
Met de schildpadden wacht ik voorlopig ook nog. Deze week temperaturen die de 15 niet eens bereiken...

Deze iris kon niet wachten, de eerste die bloeit, bij de witte staat er ook al een met een knop, maar nog geen bloem.
iris.jpg

Ondertussen zwemmen er al enkele formosa's en black molly's rond in de vijver. Morgen worden komen er nog enkele danio's uit eigen kweek bij.
 
Mooie bloem!
Alles groeit lekker daar ;) :thumbs:
Mijn witte Iris heeft ook al een knop :)
Leuk dat er nu wat visjes in zitten!
Foto's van je visjes? :foto:
 
Foto's volgen, ze doen het alleszins goed
 
:sorry:
Pictures zullen nog niet voor direct zijn. Ik lig in het hospitaal.
 
Ik krijg vandaag hopelijk de resultaten binnen.
 
Nou veel sterkte en beterschap toegewenst! :daisy:
Ik duim met je mee voor goede resultaten :)
 
Ik moet eind deze week terug onder het mes, dus voorlopig geen nieuwe foto's of veranderingen op hobby vlak. Bedankt voor de steun hier ook alvast. Mijn vrouwtje zorgt goed voor mijn kweek, ze heeft haar handen vol, want in alle kweekbakjes zit wel wat momenteel. Foto's volgen later wel.
 
Ik ben ondertussen al terug thuis, heb nog een hele revalidatie te gaan, maar kan mij ondertussen al terug bezighouden met mijn visjes en schildpadden. Wegens het mooie weer hier, zitten ze nog steeds binnen. Ik wil nog even wachten, zodat de planten nog wat kunnen aandikken en tot de weerman eens een week uitgeeft van boven de 20�C.
Chinese danio's, black molly's, formosa's en stekelbaarzen zitten er ondertussen wel al in de vijver.
vijverdanio.jpg

vijverdanio2.jpg

vijvermolly.jpg
 
Ja, ik heb dat ook al gehoord, dat het wel wenselijk is om wat zout aan hun water toe te voegen... Ik heb er hier zitten in een 300l bak, samen met andere levendbarenden en deze bak heeft nog nooit een gram zout gezien. Ze zijn bijna 10cm groot, eten goed, zijn ondertussen al zeker ouder dan 5jaar en blijven kweken als konijnen. Vandaar dat ik het experiment wilde wagen om enkele jongvolwassen exemplaren uit te zetten in de vijver. Ik moet wel zeggen dat ze nog niet teveel alg hebben opgepeuzeld, in de vijver zit er nog behoorlijk wat draadalg, niet dat dit me echt stoort, ik vis het nu en dan uit.
 
Hier is er een hittegolf op komst, ideaal moment om de schildpadjes buiten te laen dus. Ik heb ze deze morgen gelost, en ze zijn de vijver al goed aan het verkennen. foto's volgen.
 
Eerst en vooral een overzichtje van de schildpadden zelf, het zijn er dus 6, twee geelwangen en 4 geelbuiken. Ze vari�ren in formaat van 11cm tot 17cm

1geelbuik17cm.jpg

2geelbuik.jpg

3geelwang16cm.jpg

4geelbuik15cm.jpg

5geelbuik15cm.jpg

6geelwang11cm.jpg


Hier even een groepsfoto
allensamen.jpg


En dan de vreiheid van de grote vijver, allemaal direct naar het diepste deel van de vijver.
freeeedom.jpg


om zich wat later toch nog even te laten zien
img_8362.jpg

Zodat ik wat leuke sfeerfoto's kon nemen.
img_8365.jpg

Oja de eerste bloem van de lelie staat momenteel mooi open, hopelijk laten de schildpadjes dit nog even met rust.

witte_lelie.jpg
 
Geweldig. Die eerste foto, hahaha, die kijkt verwaand. Leuke beestjes hoor. Nu kunnen ze lekker genieten van je mooie vijver en jij dus ook :)
 
erg gave foto's!
ik denk dat de schildpadden zich erg zullen vermaken in je vijver!
 
Thx, ik hoop ook dat ze zich goed zullen voelen. Ik zie ze wel niet zoveel, maar ik vermoed dat ze het nog wat gewoon moeten worden. Ze hebben al een mooi zonneplekje gevonden op het hout, maar zodra ze beweging zien, schieten ze het water in. Onder het hout schuilen ze graag. De vijverplanten laten ze voorlopig met rust. Ik zou er graag nog enkele bijhouden, de vijver is 13m�, dus zeker plaats voor 10. Ik zoek nu nog 3 geelwangen en 1 geelbuik dus. Als iemand er ergens weet zitten die een ander verblijf zoeken, ik hou mezelf aanbevolen.
 
MP is vooral nederland, ik zie het niet zitten om er zo ver achter te rijden.
Ik heb al wat mailtje rongestuurd via 2dehands, maar ot nu toe geen reactie.
De schildpadden zijn ondertussen begonnen met de waterlelie te plunderen, gisteren dreven er een 5-tal bladeren los, vandaa opnieuw hetzelfde aantal, als dit nog enkele dagen verder gaat, is het game over voor de waterlelie...
 
De waterlelie heb ik verplaatst naar het tweede filtercompartiment, omdat de schildpadden hier niet komen. Hierdoor is er nu een andere plant in de hoek gekomen. Ook heb ik wat eendekroos toegevoegd, omdat de schildpadden dit wel lusten, en omdat het in feite ook een goed filterplantje is.

vijvre.jpg
 
Thx, ja, als het mooi weer is zitten ze altijd te zonnen, maar zodra ze beweging zien, gaan ze in groep het water in. De toevoeging van de Europese moerasschildpadden zal voor volgend jaar zijn. Wegens budgetaire redenen, :p
Maar ik ben ook alvast blij met hoe het er nu uitziet.
 
Met de plantjes gaat het idd goed, vooral in de 'filter' compartimenten. Daar komen de schildpadden dus voorlopig nog niet, hoewel het goeie klimmers zijn en ze hier probleemloos in en uit zouden kunnen. De lelies zijn dus ook verplaatst naar hier, hopelijk krijgen ze nog enkele bloemen dit jaar. Ze hebben ondertussen al terug enkele bladeren die het oppervlak bereikt hebben.
 
Dat ziet er goed uit!

Nog plannen om nieuwe schildpadden toe te voegen?
 
Ja, europese moerasschildpadden. Maar 'volwassen' exemplaren zijn me iets te duur, zeker om zo maar in de vijver te droppen. Dus ik ga iets jongere exemplaren aanschaffen, om ze dan eerst nog een paar seizoenen binnen te houden en daarna in de vijver uitzetten. Eerst mijn palu leegmaken en renoveren.
 
Ik heb geen idee wat zo'n schildpad kost, hoe duur is een volwassen exemplaar?

Wel mooi dat je de mogelijkheid hebt om ze binnen te laten opgroeien dan! :)
 

Terug
Bovenaan