De fantails van Deebo


Bertus zei:
Zou je dat bij jezelf ook zo willen hebben? Nee,toch?
Wat bedoel je Bertus? Zulke vissen in mijn bak, of er zelf zo uitzien? hihihi. Ik zou graag zulke vissen hebben, maar kan geen 2e bak kwijt voorlopig. Er zelf zo uitzien...? Nee, maar ik zou op geen enkele vis willen lijken hoor! :D
 
Zo met zo,n wen?? op je gezicht.
Zal wel tegen heilige huisjes aan schoppen.maar zeg het toch.

Maar als iemand met vergroeide vissen op het forum komt, wordt er al snel geroepen, dat dat niet goed is.

Als ik nou die visjes ziet, zo vergroeit, vinden we het allemaal prachtig.
Ogen zitten diep in de pruimekop??

En dan zegggen,smaken verschillen?? tja.

Vind ik niet kloppen.
 
Bertus zei:
Zo met zo,n wen?? op je gezicht.
Zal wel tegen heilige huisjes aan schoppen.maar zeg het toch.

Maar als iemand met vergroeide vissen op het forum komt, wordt er al snel geroepen, dat dat niet goed is.

Als ik nou die visjes ziet, zo vergroeit, vinden we het allemaal prachtig.
Ogen zitten diep in de pruimekop??

En dan zegggen,smaken verschillen?? tja.

Vind ik niet kloppen.

Inwendig vergroeid moet je niet vergelijken met uitwendige vergroeiingen.
Is heel wat anders.
Maar waar wil je hiermee naartoe Bertus, ervoor zorgen dat niemand meer sluierstaarten wilt houden?
Gaat niet lukken, helaas ;)
Als je het niks vindt, reageer dan aub niet zo in goudvissentopics.
Het goudvissengedeelte heeft het al moeilijk genoeg.
Veel leden zijn door dit soort nutteloze discussies al vertrokken.
 
Is dat zo? Waarom is dit nutteloos?
Is daar een forum ook niet voor?

Inwendig vergroeid moet je niet vergelijken met uitwendige vergroeiingen.
Is heel wat anders.??

Maar,is goed,hoor.

Hou mij wel afzijdig.
 
Bertus zei:
Is dat zo? Waarom is dit nutteloos?
Is daar een forum ook niet voor?

Maak er dan een topic over.

Het forum is in ieder geval niet bedoeld om discussies te starten in een foto album van iemand anders.
Dus hier laat ik het bij
~
 
Ja,dat is waar.
 
Dat is ook niet de foto waar ik op gereageerd had. Ik reageerde op de foto van Sam, het nieuwe visje van Deebo. Die foto's erna zijn voorbeeldfoto's door iemand anders erop gezet. Ik vind Sam erg schattig en mooi en die heeft (nog) geen wen voor zijn ogen.
 
Hallo, fijn dat je er bent ;)

Vraagje: vorige week heb ik een van mijn twee externe filters een grondige (al het filtermateriaal substraat+ mechanisch) schoonmaakbeurt gegeven. Hoe lang moet dit filter nu indraaien voordat ik het andere filter kan schoonmaken?

Grt.
 
Je kan biologische filtratie beter niet grondig schoonmaken.
Spoel je nuttige bacteri�n mee weg. Voorfilter mag wel goed schoongemaakt worden. Heb je het filter in aquariumwater gewassen?
 
Alles schoon gemaakt. ? Waarom eigenlijk?
Dan pas over drie weken de ander.
 
Olympus zei:
Je kan biologische filtratie beter niet grondig schoonmaken.
Spoel je nuttige bacteri�n mee weg. Voorfilter mag wel goed schoongemaakt worden. Heb je het filter in aquariumwater gewassen?

Dat dan nog wel ;) Heb ook opstartbacteri�n toegevoegd en het uv-filter uitgezet. De klus heeft geen haast, kan nog makkelijk paar weken wachten.
 
Mooi!

Dan zou ik nog zeker een maand wachten.
 
Ik hoop dat 'ie zo leuk blijft groeien: ;)

 
Calimero

OFPWfamfMhN3bx4tMiDnxInBxMxFF0OQ.jpeg
 
Wauwie! :smitten: :thumbs:
 
Zo die Kronkel, dat is een heel verschil. Mooi hoor. Calimero vind ik ook prachtig.
 
Kronkel groeit mooi uit zeg! ;)
 
Bedankt!

@Miss-Poodle Z'n staart is/blijft relatief groot, hoop dat hij er geen last van krijgt.
 
Ik denk dat het met die staart nog wel mee gaat vallen, de staart is niet extreem groot en hij draagt hem ook mooi, niet hangend ofzo
 
Update :)

Cali 9/10cm :
bE_CaeHCN_tZDJVYcxMP2ycyDyZF_Ja_.jpeg

Sam (a.k.a. zeppelin) 11cm :
bE_CaeHCN_tZDJVYcxMP2ycyDyZF_Ja_.jpeg

Kronkel 13cm :
bE_CaeHCN_tZDJVYcxMP2ycyDyZF_Ja_.jpeg
 
Wat een mooie en leuke visjes! :D
 
Vandaag op het menu: muggenlarven :)

 
Prachtig!

Kronkel gaat de 20 cm. misschien nog wel halen dit jaar :D
 
Olympus zei:
Prachtig!

Kronkel gaat de 20 cm. misschien nog wel halen dit jaar :D

Ach, zolang hij maar gezond blijft. Ik denk aan mijn eerdere ervaringen met het houden van vissen ;) Lang lang geleden (we spreken pre breedbandinternet ;) ) ben ik begonnen met een bak van 30x25x30 met daarin twee kleine koi en twee goudvisjes (hield toen 5L per cm vis aan). Een pompje zorgde voor wat extra zuurstof. Van die vier heb ik de twee overlevenden, een grijze spiegelkoi waarvan ik er geloof ik bij jou ook een heb gezien en een gewone goudvis, overgezet naar een aquarium van 60x30x30. Visjes bijgekocht, visjes ziek en dood. Weer dezelfde twee die het overleefden. Deze gingen naar een meterbak. Weer uitgebreid, weer overbevolkt en een te klein filter waarvan ik het materiaal bijna wekelijks uitspoelde ;) De goudvis heeft toen het loodje gelegd maar de koi hield zich kranig, is zelfs nog een keer uit de bak gesprongen en heeft toen zeker een half uur op het tapijt van mijn slaapkamer gelegen. Terug in de bak zag ik dat hij nog heel licht ademde en heb ik z'n ademhaling op gang geholpen door hem rustig heen en weer te bewegen door het water. Langzaam kwam het motortje weer op gang. De dikke laag slijm rond zijn huid verdween snel. Het laatste aquarium destijds was er een van 1.25x40x40 met daarin de koi, goudvissen, sluierstaarten en komeetstaarten. Wederom ziekte en uitval waarna ik besloot dat ik er genoeg van had. De overgebleven vissen heb ik in de vijver van mijn ouders uitgezet. Daar heeft de koi het nog een jaartje volgehouden.
 
Kleine update:

Kronkel:
losVfEcfrnW6pu1odwa8p8R-zX8mGGgz.jpeg


Cali (en Kronkel):
losVfEcfrnW6pu1odwa8p8R-zX8mGGgz.jpeg


Sam:
losVfEcfrnW6pu1odwa8p8R-zX8mGGgz.jpeg


Til next time... mram mram !
losVfEcfrnW6pu1odwa8p8R-zX8mGGgz.jpeg
 
Thanks. Ik verkijk me denk ik op de hoeveelheid voer die ze nodig hebben want steeds is met een paar minuten alles weg (3x per dag) en ze zijn - nooit - verzadigd. Ook stokt de groei van Cali en Sam een beetje. Er kan een verband bestaan maar het is moeilijk te beoordelen of het er is. Ik schroef de hoeveelheid iets op, puur op gevoel.
 
Meer voeren zou dan idd geen kwaad kunnen denk ik.

Hoe vaak ververs je nu en hoeveel?

Heb je het voorfilter al een keer schoongemaakt?
Ademen de vissen snel of maar weinig gehap?
Wat is de watertemperatuur?
Heb je een totaalplaatje? :D

Sorry voor al de vragen hoor :D
 
Elke 6 dagen rond de 60 procent.

Voorfilters maak ik eens in de maand schoon.

Vissen zijn soms kortademig ondanks goede doorstroming. Ik zie ze niet overdreven vaak happen naar lucht of schuren langs objecten of het zand.

Watertemperatuur is op het moment rond 21 graden

Totaaltje volgt als de inrichting op orde is, nu niet het geval :p
 
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om 2 keer per week 50 procent te verversen?
Zou kunnen helpen.
 
Nee, dat gaat helaas niet.

Bedankt
 
Dan zou je kunnen overwegen om eens in de week 75 procent te verversen?
 
70% ga ik proberen, even kijken hoe ze reageren..

Ga ook de verdeling van het voer iets beter in de gaten houden.. Kronkel kaapt verreweg het meeste weg
 

Terug
Bovenaan