De fantails van Deebo


Deebo zei:
Olympus zei:
Keep up met de waterwissels en stop ze maar goed vol met voer :D
En zorg voor lekker veel oppervlaktebeweging of een luchtpompje ofzo. Helpt met de gasuitwisseling van het water en zorgt voor meer zuurstof en doorstroming.
Sinds ik ze Hikari voer, zijn ze wat actiever? Fish on dope :) De uitlopen van de filters zorgen voor genoeg beweging van het water denk ik. W�l is het water wat aan de warme kant (23 graden); ik heb een 12v ventilator gemonteerd op ��n van de kappen om wat warmte afkomstig van de TL's weg te nemen.

Doe ze dat buiten ook, ls het water opwarmt?
Grote ventilatoren.?

Nee, niet dat ik weet. Maar een beetje vijver warmt in de zomer toch niet op richting een graad of 30 zoals het water in mijn aquarium?Dan wil je met kunstgrepen wel proberen het voor je vissen zo aangenaam mogelijk te houden.
 
De zwarte verkleuringen bij Kronkel verdwijnen langzaam. Hij groeit goed en is nu (inmiddels drie maanden in bezit) 10 cm groot.

Hier een foto van meneer met goed gevulde bek:
8QKQ-K8zLHZpiaOYmqGqzcTSJ1t6ax-X.jpeg


Sam de buffelrug (of bultenrug) is al wat dikker en meet nu ongeveer 8 cm:
8QKQ-K8zLHZpiaOYmqGqzcTSJ1t6ax-X.jpeg



Vuur is helaas niet meer goed hersteld van zijn vinrot. Vorige week heb ik hem uit mijn aquarium gehaald :(. Omdat ik toch graag drie visjes wil hebben, heb ik een moor gekocht van een cm of 4 die luistert naar de naam Calimero. Als gevolg van een wat ruige kennismaking met de andere vissen is zijn/haar rugvin licht ingescheurd. Dit heelt hopelijk snel? Ik heb tijdelijk een potje in de bak gezet waaronder alleen Calimero kan schuilen.

Fotootje:
8QKQ-K8zLHZpiaOYmqGqzcTSJ1t6ax-X.jpeg


Mijn vissies :)
 
Jammer van Vuur :(

Je vissen zien er top uit!! Ga vooral zo door! :D
Dat zal herstellen hoor die beschadiging :)
 
Wat groeien ze hard en wat is Sam een schatje zeg! Jammer van vuur...
Je nieuwste aanwinst ziet er tof uit :)
 
Deebo zei:
Ik heb tijdelijk een potje in de bak gezet waaronder alleen Calimero kan schuilen.
Strak plan ;) :

 
Lol :p ik zou dat potje wel verwijderen, gaat veel poep tussen zitten ^_^

Je vissen zien er goed uit!
Update? :D
 
Met de vissen gaat het (op zich) goed. De laatste aanwinst groeit lekker mee. Desondanks heb ik vorige week de vissen moeten behandelen tegen huid- en kieuwwormen. Na 3 dagen met mycopur te hebben gekuurd, zag ik echter niet veel verschil. Nu weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen. Kuur herhalen (na een week en een waterwisseling)?? De bijsluiter geeft geen uitsluitsel.

Grt.
 
Wormen zijn hele vervelende parasieten om te behandelen, ik zou zelf eerder gaan voor Tremazol van Sera. Die komt uit de zogenaamde professional lijn medicatie en werkt volgens mij wel goed. Wel goed de beschrijving lezen!
 
Misschien werkt Levimasole 10% ook wel goed alleen is dat bij de veearts te verkrijgen. Daar is geen resistentie nog tegen.
 
Deebo zei:
Met de vissen gaat het (op zich) goed. De laatste aanwinst groeit lekker mee. Desondanks heb ik vorige week de vissen moeten behandelen tegen huid- en kieuwwormen. Na 3 dagen met mycopur te hebben gekuurd, zag ik echter niet veel verschil. Nu weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen. Kuur herhalen (na een week en een waterwisseling)?? De bijsluiter geeft geen uitsluitsel.

Grt.

Recente onderzoeken concluderen dat goudvissen na een tijd resistent zijn geworden voor een kieuw huidworm plaag. Het kan weer uitbreken als er nieuwe vissen ge�ntroduceerd worden( in jouw geval)

M'n vissen hebben het een paar keer gehad. Nu al 6 weken geen nieuwe vissen meer en de plaag is verdwenen ;)

Medicijnen doen meer kwaad dan goed in dit geval denk ik ;)
Je zult namelijk nooit alle parasieten uit kunnen roeien. Het beste is als de vis zelf resistent wordt (aanpassing slijmlaag)
Er is altijd wel een wormpje te vinden op een sluier.

Ik zou het dus gewoon aankijken. Desnoods een paar zoutbadjes( zout is een wondermiddel naar mijn mening)

Stof om over na te denken.

Ik zal binnenkort een topic openen met m'n bevindingen van het behandelen van goudvissen op natuurlijke wijze :)
 
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik kijk het nog even aan.
 
Deebo zei:
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik kijk het nog even aan.

En anders kan je een afstrijkje laten maken van je telescoopoog en van 1 van je huidige vissen als je daar de mogelijkheid voor hebt. Kan je gelijk zien hoeveel wormen ze hebben en wat voor ;)

Ik hoop dat ze zich snel beter voelen!
 
Als de klachten/symptomen echt doorzetten en erg worden (vissen blijven schuren over de bodem, lusteloos e/o zijn benauwd en hangen soms aan wateroppervlak bij stroming) dan zou je eens voor Dactycid van Colombo moeten gaan. Goede ervaringen mee. Succes.
 
Bedankt Patries!

Olympus hoe kijk jij aan tegen het laten meedraaien van een uv-filter in een sluierbak (als de mijne)?
 
Ehhmm, ligt eraan wat je doel precies is :p
Ik heb een UV van 18W op een vijver van 3000 liter. Deze gebruik ik puur tegen zweefalg.
Als je je water daarnaast een stuk sterieler wilt maken dan kan je een UV gebruiken op een aquarium. Je kan in ieder geval heel ver gaan hiermee (denk aan 55 w op je bak bijv.)

Keuze is aan jou ;)

Het is in ieder geval NIET nodig om succesvol sluierstaarten te kunnen houden ;)

Hoe gaat het met de vissen? Ze zullen het wel zwaar hebben met deze temperaturen.
 
Olympus zei:
Hoe gaat het met de vissen? Ze zullen het wel zwaar hebben met deze temperaturen.

Kortademig maar actief; eten goed en hangen niet langdurig aan de oppervlakte. Pompje toegevoegd voor wat meer beweging.
 
Calimero
5hxqipo2-mS-uKB-7KO6r8-fKxPlGXqI.jpeg


En Kronkel nog een keertje
5hxqipo2-mS-uKB-7KO6r8-fKxPlGXqI.jpeg
 
Prachtig om te zien!
Je hebt de hobby 'gemastered' haha :p

Echt perfect gewoon! Niets dan lof!
Je geeft ze zeker 3-4 keer per dag eten?

Ga zo door! :thumbs:
 
Inderdaad erg mooie vissen!
 
Olympus zei:
Prachtig om te zien!
Je hebt de hobby 'gemastered' haha :p

Echt perfect gewoon! Niets dan lof!
Je geeft ze zeker 3-4 keer per dag eten?

Ga zo door! :thumbs:

Ik probeer me te houden aan de beginselen zoals die door jou en vele anderen hier geformuleerd zijn. Ik ben blij als ik kan zeggen dat ik die basis beheers.

Ja, ik voer ze in ieder geval drie keer per dag. Sinds ik ze Hikari voer lijken ze wat sneller te groeien.
 
De moor laat zich tijdens het voeren niet van zijn sterkste kant zien. Of je nu drijvend of zinkend voer geeft, klein �n groot, hij zwemt er in eerste instantie altijd aan voorbij.. merkt het gewoon niet op.. en gaat dan heel frusti de andere vissen achterna, van wie hij voelt en/of bij wie hij ziet dat zij wat te kauwen hebben.. Even later besluit hij te gaan zoeken en dat levert dan gelukkig wel wat (restjes) op.. En zo gaat het steeds ;)
 
Ziet hij wel goed dan? Of gaat hij uiteindelijk af op de geur? Ik heb een blinde kat die ook zulk gedrag kan vertonen.
 
Haha ze zien idd niet zo goed :p

Maar hij heeft een rond buikje dus dat zit wel goed! :)

Heb je nog een foto van je ranchu of een foto/filmpje van je aquarium? :D
 
Sam:
uDYwHjkiDG7ObzoZvfVRDFF3iDuGXnqJ.jpeg
 
Ranchu's worden niet zo groot of wel?
 
Nee, die blijven klein. :p

tzfVt9a9cobdgEa7u_bCAJd6NI8n0tq9.jpeg


nobowls5.jpg


50f56513bf0e2.jpg
 
Prachtige vis Deebo! Als je z'n kopgroei nog wat wil stimuleren kun je rode muggenlarven uit de diepvries geven! :)
Ranchus worden ook groot( maar hebben een kort staartje natuurlijk)
Ze groeien over het algemeen wel langzamer dan andere varianten, vraag me niet waarom :p
Met goede zorgen en een beetje geluk worden ze 20 cm. ;)
 
Wat een moppie! Echt een heel mooi visje. Ze zijn zo schattig om te zien Ranchu's.
 
Mooie ranchu hoor met een schattig koppie.
 
Mooie Ranchu
 
Ehh.. Back to the Future? :D
 
Woei, eindelijk wat koeler.. visjes hadden 't niet breed :(

QWKJhen5QSn2Ylr58jvjSCD3P3xuGUyF.png
 
Mascha zei:
Wat een moppie! Echt een heel mooi visje. Ze zijn zo schattig om te zien Ranchu's.

Zou je dat bij jezelf ook zo willen hebben? Nee,toch?
 
Bertus zei:
Mascha zei:
Wat een moppie! Echt een heel mooi visje. Ze zijn zo schattig om te zien Ranchu's.

Zou je dat bij jezelf ook zo willen hebben? Nee,toch?

Ieder z'n smaak toch ;)

@Deebo: fijn dat de temperatuur weer gezakt is!
En super handig zo'n seneye!
 

Terug
Bovenaan