de enige dierenwinkel in het dorp, hoe maak je ze duidelijk dat vissenkommen slecht zijn?


tjvkooten

Well-known member
Lid geworden
10 maart 2016
Berichten
559
Leeftijd
30
Locatie
Putten, NL
http://www.discusvandijk.nl/dieren/aanschaf-koudwatervissen.asp

4 liter per goudvis, hij is duur,, maar het is de enige winkel in de buurt.

voor spoedgevallen moet ik hier dus heen, als het geen haast heeft kan ik naar de pets place een dorp verder, maar die vinden vissenkommen ook prima, (ik ken 1 van de verkopers die daar in ieder geval vissenkommen afraadt.)

dus wat te doen?

en nee ik ben geen goudvissen liefhebber, maar het blijft zielig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het beste kun je dit soort winkels met deze adviezen negeren. Hoe meer mensen dit doen hoe sneller dit stopt.
 
Gewoon helemaal uitleggen waarom het slecht is, of een mailtje sturen, veel links gebruiken etc.

Zo heb ik ook een dierenwinkel overgehaald ze niet meer te verkopen:D
 
"Je kunt prima goudvissen in een kom houden, maar zorg ervoor dat ze niet gestresst raken door de televisie"
Lekker logish :stom:

Ik zou proberen een mailtje te sturen, werkt dat niet, dan gewoon negeren.
 
ik ga proberen een mail samen te stellen, ik zal eens kijken of ik het op zo'n manier kan schrijven dat het overal heen gestuurd kan worden.
 
"Je kunt prima goudvissen in een kom houden, maar zorg ervoor dat ze niet gestresst raken door de televisie"
Lekker logish :stom:

Ik zou proberen een mailtje te sturen, werkt dat niet, dan gewoon negeren.
Echt hé, wat is dat voor onzin! Dat heeft hij gewoon uit de duim gezogen!:mad::stom:



ik ga proberen een mail samen te stellen, ik zal eens kijken of ik het op zo'n manier kan schrijven dat het overal heen gestuurd kan worden.
:thumbs:

Mischien heb je hier wat aan:
https://www.aquaforum.nl/ubb/pdfs/goudvissen_viskommen.pdf

Ik ga ook een mailtje sturen:D
 
De dierenwinkel bij mij om de hoek verkoopt naast kommen voor hun goudvissen ook kittens en (net als alle dierenwinkels trouwens) piepkleine hokjes voor konijnen. Ik begin online speciaalzaken steeds meer te waarderen ...
 
De dierenwinkel bij mij om de hoek verkoopt naast kommen voor hun goudvissen ook kittens en (net als alle dierenwinkels trouwens) piepkleine hokjes voor konijnen. Ik begin online speciaalzaken steeds meer te waarderen ...

Ook niet alle online winkels zijn heilig hoor,
Zoo zajac bijvoorbeeld verkoopt in hun winkel in Duisburg ook gewoon diverse soorten apen voor privé collecties.

Die worden over het algemeen ook in een koude minivoliere achter in de tuin gepropt.
 
Winkels die kommen verkopen voor vissen zul je mij niet zien. Gelukkig zijn de twee speciaalzaken hier in de stad zo slim ze niet te verkopen, de laatste BiOrb staat in de aanbieding met een bordje 'niet geschikt voor vissen' ;)
 
Ook niet alle online winkels zijn heilig hoor,
Zoo zajac bijvoorbeeld verkoopt in hun winkel in Duisburg ook gewoon diverse soorten apen voor privé collecties.

Die worden over het algemeen ook in een koude minivoliere achter in de tuin gepropt.

Apen? Echt? Wauw.

Maar je hebt gelijk, die bio-orbs staan ook overal te koop met plaatjes van goudvissen er in ...
 
Ik klikte even een pagina verder, ze raden aan om esha Exit toe te voegen bij het opstarten van een aquarium :eek:
 
Ik klikte even een pagina verder, ze raden aan om esha Exit toe te voegen bij het opstarten van een aquarium :eek:

Natuurlijk! Je wilt toch niet dat je schone drinkwater vol loopt met bacteriën!

:stom:
 
'Onderhoud
Jaarlijks moet u de tl-lampen van het aquarium vervangen.'


een:S doet iemand hier dit???
 
'Onderhoud
Jaarlijks moet u de tl-lampen van het aquarium vervangen.'


een:S doet iemand hier dit???
Ja, dat deed ik, want na 1 jaar, gin hij gewoon niet meer aan:D:oops::)
 
Ook bijzonder dat de winkel planten als wegwerpartikelen beschouwt:
"Als de planten nog mooi zijn stopt u deze bij de vissen in de emmer.".


Ook, voor het geval dat de esha exit zijn taak niet doet:
"De cassette van het filter moet één keer per maand vervangen worden. "
Je wilt natuurlijk niet dat de bacteriën overleven.
 
Ik godsnaam, waar baseert die man alles op??:stars:


Ik hebnhem net een mailtjes gestuurd, en dezelfde vraag gesteld:juggle:
 
"Je kunt prima goudvissen in een kom houden, maar zorg ervoor dat ze niet gestresst raken door de televisie"
Lekker logish :stom:
Nou met de huidige kwaltijd en herhalingen is het nog geen slechte opmerking :stars::D:D
of zouden alleen mensen daar last van hebben:S:br::D
 
Niet alleen Zajac heeft bijzondere informatie op de website staan hoor, het stukje 'Nieuw aquarium' van Rifwachter wel eens gelezen? 'Zet de verwarming op 25-26 graden'...
Ze kunnen beter linkjes plaatsen naar sites als seriouslyfish en hobbykwekers, of misschien eerst zelf eens gaan lezen ;)
 
Blijft wel erg treurig om te lezen. Ik vraag mij ook echt af of het oprechte onwetendheid is of dat ze economische motieven hebben.
 
Blijft wel erg treurig om te lezen. Ik vraag mij ook echt af of het oprechte onwetendheid is of dat ze economische motieven hebben.
Het zijn winkels. Om te blijven bestaan moeten ze verkopen.
 
Blijft wel erg treurig om te lezen. Ik vraag mij ook echt af of het oprechte onwetendheid is of dat ze economische motieven hebben.
Ik denk dat het duidelijk om economische motieven gaat. Koop nieuwe planten na elke waterwissel, voeg na een waterwissel bacteriën toe, maar ook een middel die bacteriën doodt.
 
Het zijn winkels. Om te blijven bestaan moeten ze verkopen.

Ik denk dat het duidelijk om economische motieven gaat. Koop nieuwe planten na elke waterwissel, voeg na een waterwissel bacteriën toe, maar ook een middel die bacteriën doodt.

Als dat idd zo is(wat ik ook vermoed) grenst dit wel aan oplichting/misleiding wat door de betreffende overheid instanties best mag worden aangepakt.
 
het stukje 'Nieuw aquarium' van Rifwachter wel eens gelezen
hmm daar lees ik toch niets vreemds in hoor oké de temperatuur is voor sommige vis soorten wat hoog meer niet vreemds voor de rest
dat je anders denkt over het gebruikt van een voedingsbodem of het toevoegen van bacterie of het gebruik van een water verbeteraar
das je goed recht maar dat houd niet in dat het niet klopt toch
of lees je andere dingen niet niet lijken te kloppen
 
Zoals ik in mijn post al schreef, temperatuur op 25/26 graden. Voor heel veel vissen is dat veel te hoog. Zo'n generiek artikeltje vind ik niet meer van deze tijd.
Nee, het is niet zo extreem als de eerder genoemde site, maar het is meer als voorbeeld dat ook gerespecteerde aquariumwinkels niet altijd de juiste info plaatsen ;)
 
Als dat idd zo is(wat ik ook vermoed) grenst dit wel aan oplichting/misleiding wat door de betreffende overheid instanties best mag worden aangepakt.
Naar de consumentenbond ermee!:D:)

In zekere zin heb je eigelijk vgm wel gelijk. :)
 
Zolang Goudvissen en Glazenkommen en 10ltr plastic bakjes gewoon wettelijk mogen worden verkocht zal een verkoper het blijven doen om economische reden omdat het geld oplevert.
Beetje Aquariaan weet dat goudvissen vijver vissen zijn voor een grote vijver van minstens 1500liter en groter, bedoel stel dat we Koi's gaan verkopen voor in het Aquarium dan weten de meeste mensen wel ineens dat dit vissen zijn voor in een vijver.

Maarja we zullen het maar niet gaan hebben over Hagedissen en reptielen hoeveel die met onkunde worden verkocht met een bijbehorende Terrarium en deze beesten of te groot worden of verkeerd voedsel krijgen en belanden in de vuinisbak bij overlijden of buiten in de zomer met de vakantie in parken en bossen worden gedumpt.
Bezint eer u er aan begint zeg ik dan maar en beetje logische denkend persoon gaat eerst op internet uitzoeken wat je nodig hebt om dieren en dergelijk te houden en welke voorwaarde je je aan moet houden en rekening mee moet houden kwa verzorging onderhoud en de kosten voor het houden van dat dier.
Blindelings praatjes aannemen van verkopers is het zelfde als naar een auto dealer gaan die je een 2e hands auto aansmeert maar beweerd dat deze nog als nieuw is !
als je begrijp wat ik bedoel :stom:
 
Zoals ik in mijn post al schreef, temperatuur op 25/26 graden. Voor heel veel vissen is dat veel te hoog. Zo'n generiek artikeltje vind ik niet meer van deze tijd.
Nee, het is niet zo extreem als de eerder genoemde site, maar het is meer als voorbeeld dat ook gerespecteerde aquariumwinkels niet altijd de juiste info plaatsen ;)
de aangeraden temperatuur is zo gek nog niet de meest beginners vissen kunnen hier zonder meer tegen dan hebben we het wel over tropische vissen
ga je biotoop gericht denken wordt het een ander verhaal
aan de andere kant discus en maanvissen hebben ook geen problemen met deze temp
 
de aangeraden temperatuur is zo gek nog niet de meest beginners vissen kunnen hier zonder meer tegen dan hebben we het wel over tropische vissen
ga je biotoop gericht denken wordt het een ander verhaal
aan de andere kant discus en maanvissen hebben ook geen problemen met deze temp
Maar, wat zijn vaak voorkomende beginners vissen? Bijvoorbeeld neon tetra's, goeramie's, Corydoras, pangio's, vuurtetra's, enz. kunnen niet tegen zulke hoge temperaturen.
 
de aangeraden temperatuur is zo gek nog niet de meest beginners vissen kunnen hier zonder meer tegen dan hebben we het wel over tropische vissen
ga je biotoop gericht denken wordt het een ander verhaal
aan de andere kant discus en maanvissen hebben ook geen problemen met deze temp
Veel aangeraden beginnersvissen kunnen hier zeker niet goed tegen.
Honinggourami's het jaar rond op 25 graden betekent dat je heel snel door je vrouwen heen gaat, die worden constant opgejaagd.
Neons, veel Corydoras kunnen er ook helemaal niet tegen. Korte tijd in de zomermaanden, ja, maar niet het jaar rond.
Natuurlijk zijn er vissen die dat wel kunnen maar dit als blind advies op je website plaatsen is echt niet handig.
 

Terug
Bovenaan