De binnenvijver / opvang


T

Tom-s

Guest
Ik ben op zoek naar een (tijdelijke; +- jaar) oplossing om enkele koi's binnen te houden.

Daarvoor zoek ik een "vijver"/kuip van +-2000L (max 2,5m bij 1,5m bij een hoogte welke beschikbaar) welke zelfstandig bovengronds kan staan.

Bij enkele fabrikanten van voorgefabriceerde buitenvijvers was er geen oplossing te vinden.

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Is zelfbouw de enige weg naar een financieel aantrekkelijke en degelijke oplossing of weten jullie er nog anderen?

Minimale hoogte +-50cm, zou het graag kunnen filteren met enkele Eheim 2080's welke ernaast komen te staan.
 
Bedankt RichD! Dat is inderdaad waar ik ongeveer naar op zoek ben.

Had deze nog niet gevonden. Was eigenlijk op zoek naar iets vierkant/rechthoek. Maar met 2800L is zo een rondje natuurlijk wel ideaal! Dat geeft wat ruimte en mogelijkheden om de boel stabiel te houden.
 
Geen idee of het door jou gezochte volume beschikbaar is, maar vaak kan je ook quarantaine bakken huren bij de betere koizaak.
 
Tweedehands polyester bak misschien een optie ?
Of zelf een houtskelet bouw frame in elkaar zetten en dan epdm erin
Maar als je 2 kuub wil herbergen met slechts een hoogte van 50cm , dan wordt dat wel een flink ding qua oppervlakte .
 
Die quarantaine bakken zijn vaak aan de kleinere kant +-800-1200 liter. Ik zou liefst groter hebben.
Momenteel lijkt de voorgestelde bak door RichD de beste optie.

@Erwin. Ik zou graag juist minimaal 50cm waterhoogte hebben. De voorgestelde 1M (80-90cm waterhoogte) is ideaal (met afdeknet).
 
Uiteindelijk is het een bak van 2m15 lang bij 1m50 breed bij 0.8m waterhoogte geworden.
Hieronder zie je hem met een 4500l vijverfilter en wat aquarium filters (eheim 2080).
p5pb16608547.jpg
 

Terug
Bovenaan