De aquaria van MaestroCygni


Geweldig zeg! :)
 
Nu nog even sparen voor een eigen Colombo testkoffer, Christian. Zelf meten is toch veel leuker.
Ik heb al digitale meters voor alles wat ik nodig heb. Toevallig geen NH3/4 en NO2 testjes meer, maar die heb ik alleen tijdens de opstart nodig, dus daarvoor kan ik wel naar de lfs fietsen, bespaart me 20 euro aan onnodige testjes ;)
 
Mooie foto's en mooie visjes.
Inderdaad een bak om blij van te worden.
 
Bedankt Dirk :)


Hier nog een totaaltje:
IMG_20180202_221215.jpg


Ik denk dat ik een Eleocharis vivipara bestel, die worden heel lang. Dan kan ik die in meerdere stukken verdelen en willekeurig rond de achterkant verspreiden, nu vind ik het iets te leeg.
 
Erg mooi bakje.
Leuk om eens goed het verschil tussen de 'gewone' choco en de samurai te kunnen zien. Eigenlijk zijn het compleet andere dieren qua bouw.
 
Erg mooi bakje.
Leuk om eens goed het verschil tussen de 'gewone' choco en de samurai te kunnen zien. Eigenlijk zijn het compleet andere dieren qua bouw.
Ja, dat klopt! Maar qua gedrag zijn ze wel bijna hetzelfde, en ze hebben ook een leuke spitsneus :p Zijn jouw vaillanti kieskeurig, wat eten betreft? Mijn chocos eten echt alles, zelfs droogvoer, en dat had ik totaal niet verwacht.
 
Het duurde twee dagen, toen pakten ze ook vlokken, nu drukken ze zich zelf tussen de leerii's om tabletjes af te knabbelen die op het raam zitten ;)
 
Weer een paar pagina's mogen lezen .
Toch prachtig hoor hoe je er telkens in slaagt en heel mooie foto's Christian .:thumbs::thumbs:
 
Ze zijn echt prachtig Christian, ook je chocolaatjes mogen er zijn :)
 
Weer een paar pagina's mogen lezen .
Toch prachtig hoor hoe je er telkens in slaagt en heel mooie foto's Christian
Bedankt Stefan, en leuk dat je weer hebt gelezen :)
Je ruiten zijn vies :D

Nee, geintje. Prachtige dieren!!
Ik weet het. In de hoop dat de panduro's zouden kweken en er genoeg microörganismen waren, maar ze willen geen eitjes leggen, dus dan maar besloten de ruit deels schoon te maken.

Ze zijn echt prachtig Christian, ook je chocolaatjes mogen er zijn :)
Bedankt Nicole!
 
Als je ruiten bealgd zijn dan zal de bak verder ook wel aanslag hebben, zal vast genoeg aanwezig zijn ;)
 
Hele mooie kleuren! En vind je choco toch wel bijzonder.
 
Echt prachtige beestjes.. zowel de choco als de panduro.. jammer ik geen plek meer heb :juggle:
 
Mooie vissen die panduro's en de choco mag er ook zijn.
 
De drijvers doen het goed!
Foto genomen op 4 februari:
Bekijk bijlage 243551

En vandaag:
Bekijk bijlage 243552
En maar één week later...
IMG_20180219_170150.jpg



Ik heb ook even gereageerd op een advertentie van een 500g co2 fles voor 25 euro, om te kijken wat daar bij zit. In het ergste geval hoef ik alleen een drukregelaar en een 3 in 1 diffuser te halen, en dan vallen de kosten erg mee. Er komen geen bewoners in de bak, dus een magneetventiel vind ik nu niet echt nodig. Dit is dan voor de home 15.
 
Er komen geen bewoners in de bak, dus een magneetventiel vind ik nu niet echt nodig. Dit is dan voor de home 15.
Is een magneet ventiel op de lange duur niet goedkoper als alle co2 die je verknoeit?
 

Terug
Bovenaan