De aquaria van MaestroCygni


Schitterende foto's, dat je ook de kuhli zo mooi op de foto hebt gekregen.
Je hebt een bak met bijzondere visjes hoor!
 
16L bak ververst :) Staat er lekker wild bij, I like it!
IMG_20171221_230940.jpg


En wat een beetje licht wel niet kan doen met een vis...
IMG_20171221_225224.jpg
IMG_20171221_225209.jpg
 
Bedankt Mike!

Mooi man, die lading alg in je 16 liter bak is werkelijk geweldig!
Vind ik ook, en ik heb de Paro ervan zien eten, dus het heeft ook nog een belangrijke functie!

Erg mooi en het oogt veel groter dan 16 liter zeg:thumbs:
WlBedankt, dat komt waarschijnlijk omdat de bak langer en lager is dan de gemiddelde bak van deze afmetingen, waardoor de verhouding tussen de lengte en de hoogte ongevereer gelijk is aan die van 60cm bak.

Prachtig is het! En wat is het toch een mooie vis om te zien, goed vastgelegd!
Bedankt Nicole! Ik ben heel blij met de panduro's.
 
Alle visbestanden zijn compleet :)

Nieuwe bak wordt whitewater met drijfplanten:
Apistogramma panduro
X Nannostomus sp.

Aqua60, wordt geen plantenbak, maar een licht beplantte Maleisische gezelschapsbak.
Bewoners:
6 --> 2 Betta coccina (Als ik B. persephone kan vinden, wordt dat 'm, maar de kansen zijn eigenlijk zo klein dat ik niet eens hoop heb)

8 Trigonopoma pauciperforata

5-8 Pangio semicincta

Wellicht een groepje Parosphromenus sentang, dan kan de Paro bak een groepje Parosphromenus ornaticauda huisvesten.
 
Ik heb gisteren gezien dat dit bestand 100% biotoop correct is. Grappig, want ik had het bestand heel snel samengesteld, met de vissen die ik het leukst vond, en ik had geen rekening gehouden met wat biotoop correct is.
6 --> 2 Betta coccina

8 Trigonopoma pauciperforata

5-8 Pangio semicincta

Ik vond net foto's van de aqua60 8 maanden geleden:
IMG_20170607_144949.jpg


6 maanden geleden:
IMG_20170621_223743_1.jpg

En een aantal weken geleden:
IMG_20171229_203756.jpg


Ik vond hem 8 maanden geleden het mooist, gelukkig krijgt de bak een make-over :p
 
Ben weer thuis! Wel uitval gehad, de laatste Hyphessobrycon amandae... Omdat de andere een paar dagen voordat ik wegging doodging, ga ik aannemen dat de panduro's ze hebben gedood. Anders vind ik het heel toevallig dat de ene een paar dagen na de andere dood ging... Blijkbaar kwamen de amandae's te dicht bij de Apisto's, terwijl de pauci's afstand weten te houden :p

In deze twee weken heeft Mr. panduro wel geleerd dat droogvoer ook voer is, dus dat is in ieder geval wél goed nieuws...
 
Ben weer thuis! Wel uitval gehad, de laatste Hyphessobrycon amandae... Omdat de andere een paar dagen voordat ik wegging doodging, ga ik aannemen dat de panduro's ze hebben gedood. Anders vind ik het heel toevallig dat de ene een paar dagen na de andere dood ging... Blijkbaar kwamen de amandae's te dicht bij de Apisto's, terwijl de pauci's afstand weten te houden :p

In deze twee weken heeft Mr. panduro wel geleerd dat droogvoer ook voer is, dus dat is in ieder geval wél goed nieuws...
Gelukkig heb ik de panduro niet genomen:oops::D;)
Maar ze zijn wel prachtig!

:foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto:
(Kleine hint:D)
 
Gelukkig heb ik de panduro niet genomen:oops::D;)
Maar ze zijn wel prachtig!

:foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto:
(Kleine hint:D)
Morgen, ik moet de bak nog even schoonmaken, want de voorruit is helemaal vol met alg.

Mijn pauci's doen trouwens een beetje raar... Er lijkt een koppel te zijn gevormd, die alle andere vissen wegjaagt. Dat is voor andere vissen normaal, maar voor een scholende vis???? Hierdoor heb ik ook niet kunnen tellen of ze er alle 6 nog zijn, ik heb er in ieder geval 5 gezien, maar zodra ze alle 5 zichtbaar zijn worden de 3 kleinere pauci's weggejaagd... Ik neem aan dat het er nog 6 zijn.
 
Ben weer thuis! Wel uitval gehad, de laatste Hyphessobrycon amandae... Omdat de andere een paar dagen voordat ik wegging doodging, ga ik aannemen dat de panduro's ze hebben gedood. Anders vind ik het heel toevallig dat de ene een paar dagen na de andere dood ging... Blijkbaar kwamen de amandae's te dicht bij de Apisto's, terwijl de pauci's afstand weten te houden :p

In deze twee weken heeft Mr. panduro wel geleerd dat droogvoer ook voer is, dus dat is in ieder geval wél goed nieuws...

Toch een best pittig visje die panduro.
 
Nou ja, het is maar een aanname... Maar een nieuwe bak is dus echt nodig. Nu denk ik er zelfs aan om gewoon zsm. een 60cm bakje bij de lfs te halen, en dan gewoon de helft van de filtermedia overzetten op een andere filter...
 
Ben net bij de LFS geweest. Het oog is gevallen op de superfish Expert 70 (nu heet het Aqua 70 geloof ik). Het was gewoon wat ik zocht. Ook andere 60cm bakken gezien, maar die leken door de hoogte heel klein.

Mijn moeder vond die echter te groot en moet ik een bak weg doen als ik deze wil. De nieuwe bak zou een biotoop worden waar Parosphromenus voorkomt, dus de keuze is vrij makkelijk, of niet? ;)
Een 16 liter bakje vervangen door een 70 liter bak lijkt me een goede deal :p

Ik heb ook chocolade goeramie's gezien, en ik heb echt 5 minuten naar ze gestaard. Zo mooi.... en toevallig ook biotoop correct...

Ik moest me inhouden, en dat was heeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk, want choco's zijn heeeeeeeeeeeeeeeel mooi, en de kans dat ze in een goed huis terechtkomen is heeeeeeeeeeeeeeeeeel klein.
Dus ik ga de switcheroo plannen met mijn moeder bespreken, en als ze die goedkeurt, ga ik morgen de twee kleinste choco's halen, die toevallig man en vrouw waren. Die kan ik tijdelijk in de 16 liter bak plaatsen ( ze waren ong. 2,5cm, dus het kan prima voor een maandje of 2) tot de Expert is ingedraaid.
De aqua 60 zal dus de Apistogramma huisvesten, de Expert zal de ZO-Azië bak worden.
 
Choco's zijn echt geweldig om naar te kijken, heel interessant gedrag.
Ik vind een koppeltje echter wel wat weinig, ik zou minder dan 4 eigenlijk niet doen, liever nog 6.
Het zijn wel koppelvormers, maar dat wel in groepsverband. Het gebeurd maar zelden dat er maar twee bij elkaar zitten, meestal houden ze zich echt met hun vieren op.
 
Choco's zijn echt geweldig om naar te kijken, heel interessant gedrag.
Ik vind een koppeltje echter wel wat weinig, ik zou minder dan 4 eigenlijk niet doen, liever nog 6.
Het zijn wel koppelvormers, maar dat wel in groepsverband. Het gebeurd maar zelden dat er maar twee bij elkaar zitten, meestal houden ze zich echt met hun vieren op.
Maar is 2 Betta persephone, 6 Choco's en een koppel/groep Parosphromenus niet een beetje veel in 60cm? Het is wel 40cm hoog, dus dat scheelt wat, maar ik weet het niet. Gaat niet om de combinatie van vissen, die is prima, maar eerder de 6 choco's in 60cm... 4 zou prma kunnen, maar is dat wel een groep?

Al ga ik uiteraard geen dieren in koppel houden als ze in een groep moeten...
 
Maar is 2 Betta persephone, 6 Choco's en een koppel/groep Parosphromenus niet een beetje veel in 60cm? Het is wel 40cm hoog, dus dat scheelt wat, maar alsnog...
Al ga ik uiteraard geen dieren in koppel houden als ze in een groep moeten...
Het zijn allemaal klein blijvende dieren, dus ik denk dat het wel mee zal vallen.
Houdt het op 4, dan kom je er wel.
MIjn Choco's gebruiken misschien een kolom van 20*30 cm, heel soms komen ze er buiten maar meestal blijven ze in hetzelfde stukje water. Het zijn zeker geen grote zwemmers, net als Paro's.
B. persephone ken ik niet, maar als die enigszins lijken op de andere wilde Betta's zit je daar ook wel goed mee.
 
Het zijn allemaal klein blijvende dieren, dus ik denk dat het wel mee zal vallen.
Houdt het op 4, dan kom je er wel.
MIjn Choco's gebruiken misschien een kolom van 20*30 cm, heel soms komen ze er buiten maar meestal blijven ze in hetzelfde stukje water. Het zijn zeker geen grote zwemmers, net als Paro's.
B. persephone ken ik niet, maar als die enigszins lijken op de andere wilde Betta's zit je daar ook wel goed mee.
Dacht ik al. Het was niet de combinatie waar ik bang voor was, maar het aantal choco's.
Betta persephone zou best rustig moeten zijn, en ze worden trouwens maar 3 cm groot :p
 
Bericht teruggekregen van Utaka:

"Hallo Christian,

Helaas, de prijsontwikkelingen van wilde Betta voorkomt eigenlijk dat de leukere soorten nog voor "enigzins betaalbare prijzen" verkocht kunnen worden. Betta channoides is bijvoorbeeld al verviervoudigd."

Dat wordt hem dus niet :p Trouwens, ik heb de prijs van Betta channoides gegoogeld... 20 euro per stuk, op zich nog te betalen, als je die écht heel leuk vindt.

Nu ben ik dan wel benieuwd wat The Betta Books voor de persephone zou vragen...


Ik keek net in het aquarium en zag een Apistogramma met hele mooie blauwe vinnen... Ik dacht dat het de man was, maar... Het vrouwtje is blijkbaar ook blauw!
IMG_20180109_214053.jpg
 
Mooie foto's Christian en super dat de switcheroo is goedgekeurd! Dat wordt wel een bloemetje voor je moeder kopen:D
 

Terug
Bovenaan