De aquaria van MaestroCygni


De Betta's zijn aan het overwennen, de ph is na bijna 3 uur rond de 6,3, dus ze moeten nog even.

Uiteindelijk 1m/1v genomen, gezien dat het enige was wat ze binnen hadden gekregen.

Hun ogen zijn zo mooi blauw!
IMG_20180922_193907.jpg
 
De vissen zijn al redelijk mooi op kleur, en ze hebben zelfs al gegeten (levende artemia).
Maar, ik ben bang dat ik twee mannen heb. De ene is duidelijk een man, lange vinnen, diep rode kleur, en een grote blauwe vlek.

De andere is bruin, licht gestreept, en heeft kortere vinnen, een duidelijke vrouw, zou je zeggen, maar ze heeft ook een blauwe gloed als het licht met de juiste hoek schijnt. En dat zouden ze alleen tijdens de paring moeten hebben. De meeste hebben het zelfs dan niet. Misschien komt het alleen door het licht...
Ik zal nog even moeten wachten tot het duidelijker is.
 
Ik heb gemerkt dat de "vrouw" vaak naar de man toe zwemt, haar vinnen laat zien, en een beetje begint te trillen. Ik weet niet of dit dominant gedrag is tussen mannen (lijkt me niet gezien de onderdanige vis dat niet zou moeten doen), of dat het misschien paargedrag is.

Dit is de vermoedelijke vrouw. Bruin, horizontale strepen, korte vinnen, maar zoals op de foto te zien is, een blauwe gloed.
IMG_20180924_121630.jpg


Dit is de man (100% zeker een man):
IMG_20180924_121241.jpg

IMG_20180924_122447.jpg

De foto's zijn niet scherp, want mijn telefoon wil blijkbaar niet scherpstellen tenzij de vis op meer dan 5cm van de lens zwemt.

Het water is kleurloos omdat ik (eer?)gisteren ververst had met ongekleurd osmosewater, en het filter en turf staan daar tijdelijk omdat ik op de plek waar die nornaal staan Limnophilla wil laten groeien.

IMG_20180924_122502.jpg
 
Ik heb er geen verstand van Christian, vind het we prachtige vissen.
 
Hele mooie vissen Christian! Hoop dat je er naast zit en hoop dat het een koppel wordt:daisy:
 
Net ingeschreven voor Biotope Aquarium Design Contest. Ik had het echt veel beter kunnen doen, de video is erg slecht (en toch de beste van de 5 video's die ik heb gemaakt.).
Sowieso verwacht ik geen goede plaats ofzo, ik wil eerder feedback. Ik wil weten wat beter kan.
 
Net ingeschreven voor Biotope Aquarium Design Contest. Ik had het echt veel beter kunnen doen, de video is erg slecht (en toch de beste van de 5 video's die ik heb gemaakt.).
Sowieso verwacht ik geen goede plaats ofzo, ik wil eerder feedback. Ik wil weten wat beter kan.
succes!
Hoe heb je de planten nu neergezet?
:foto::foto:

Daar ben ik nu mee bezig, met mijn Engels...:help:
 
Ik heb twee mensen gesproken over de betta's, en ze zijn allebei vrij zeker dat het vrouwtje een vrouwtje is. :) :) :) :) :)
Ik zie ze allebei regelmatig bij elkaar, dus misschien...
 
Vandaag is de laatste choco helaas doodgegaan. Zelfde symptomen als de andere drie. Dus ik blijf bij parasieten of misschien een andere ziekte. Wat zeker is, is dat de choco's de enige vissen in de bak zijn die er last van hebben gehad. Ik zou nu preventief medicatie moeten toevoegen, maar dat kan met deze soorten meer kwaad dan goed, helaas.
 
Aaah, mooi klote dit....

Ik zou ook niet weten wat je zou kunnen doen, medicijnen zou ik niet aan beginnen als de choco's de enige zijn. Want je dood daar bacterien bijv. mee en dan moet je je bak weer stabiel krijgen:juggle:
 

Terug
Bovenaan