Daytime verlichting


KevinK

Well-known member
Lid geworden
16 december 2013
Berichten
509
Goedemiddag iedereen,

Wanneer weer 1 van mijn lampen van mijn dennerle verlichting het begeeft boven mijn 60liter cube, koop ik geen nieuwe lamp meer maar wil ik over op led.

Nu heb ik bij azaqua de daytime verlichting voorbij zien komen welke me zeer intressant lijkt.
Heeft iemand hiermee ervaring ? En kan hij / zij deze met mij delen ?

Kan iemand mij ook vertellen wat het verschil is tussen de ECO variant en de Cluster ? + het verschil in werking hiervan ?

Alvast bedankt !

Groetjes

Kevin
 
De cluster is moduleerbaar. Dus kan je die op maat samen stellen. De eco niet. Maar je kijkt beter naar de matrix versie. Dit is de recentste variant en geeft 180 lumen per watt. Er zijn twee clubleden bij ons die ze hebben. En beide hebben ze zeer positieve ervaring met die leds. Zeer prijzig, maar dan heb je wel top verlichting.
 
Zie hier het effect van 3 neutraal witte Daytime Matrix modules boven mijn nieuwe 150cm bak. Kan het je absoluut aanraden, het is echt geweldig mooi spul.

IMG_20170416_195957.jpg
 
De cluster is moduleerbaar. Dus kan je die op maat samen stellen. De eco niet. Maar je kijkt beter naar de matrix versie. Dit is de recentste variant en geeft 180 lumen per watt. Er zijn twee clubleden bij ons die ze hebben. En beide hebben ze zeer positieve ervaring met die leds. Zeer prijzig, maar dan heb je wel top verlichting.

Bedankt voor je antwoord , die matrix modules is inderdaad mooi spul :) Dat iets duurder kost maakt me niet uit als het kwalitatief maar goed is.

Zie hier het effect van 3 neutraal witte Daytime Matrix modules boven mijn nieuwe 150cm bak. Kan het je absoluut aanraden, het is echt geweldig mooi spul.

Bekijk bijlage 12173


Ziet er goed uit :) Mooi natuurlijke verlichting. Is dit overigens met 1 matrix profiel ?
 
Ja, dit is met 1 Matrix 150 profiel en 3 x NW modules. Ik stuur het aan met een TC420 de ik via Aliexpress heb gehaald, want dat scheelt weer dik 40€ t.o.v. Azaqua. Je hebt voor het gebruik van een TC420 overigens wel de extra aansluitingen van Daytime nodig.

Voor het berekenen van de hoeveelheid licht (en de totaalprijs, kost namelijk overal hetzelfde) kun je het beste op Daytime.de kijken.
 
Dankjewel! Denk er overigens wel over om nog rood/blauw bij te plaatsen om de zonsop- en ondergang goed te kunnen simuleren en de rode en blauwe tinten van de vissen nog extra uit te laten komen.
 
Misschien is het raar om hier te reageren, maar als je je toch een beetje aan het orienteren bent ..
Zou ik je kunnen helpen aan een goede Cree unit die ik getest heb en die je zou kunnen overnemen.
Voor de details kun je een prive bericht sturen ..
 
Misschien is het raar om hier te reageren, maar als je je toch een beetje aan het orienteren bent ..
Zou ik je kunnen helpen aan een goede Cree unit die ik getest heb en die je zou kunnen overnemen.
Voor de details kun je een prive bericht sturen ..

Niet nodig, is vast informatie voor als eventueel mijn dennerle lamp het begeeft.
Bedankt ieder geval voor het aanbod !
 

Terug
Bovenaan